Klage/Fwd: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
Erik Ribsskog
Til: post@domene.no
Kopi: juridisk
Hei,
nå må dere roe ned egget litt, (som de sier).
Dette må dere klare å skjønne, uten å begynne med noen rare tredje grads-forhør.
Jeg er kunden her, og dere har falt av.
Jeg har bedt dere om å sende dette til en overordnet.
Og så får jeg et slags anonymt svar.
Da lurer jeg litt.
At dere skal hviske om dette, på en dårlig telefonlinje.
Det blir litt klamt/ekkelt, synes jeg.
Det blir også som en avsporing.
Er dette bare kødd fra dere, lurer jeg.
Som jeg skriver i den første mailen min, så har jeg IKKE KONTAKTET DERE.
Det er cluet deres.
Dere som jobber med data, tuller vel, når dere liksom ikke skjønner dette.
Så det vil jeg gjerne ha meg frabedt.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tor. 23. jul. 2020 kl. 12:08 skrev
Hei,
Vi har gjentatte ganger forsøkt å finne ut nøyaktig hvordan du er misbrukt i en identitetstyveri sak gjennom oss, men du har ikke kunnet si noe om hvilket produkt eller tjeneste hos oss er misbrukt.
Vi har forsøkt alle mulige måter å spørre deg om noe hint til hvordan du er misbrukt via en av våre tjenester, men du har aldri svart på ett eneste av våre spørsmål.
Vi har funnet 4 telefonnummer på 1881.no under ditt navn. VI har forsøkt å ringe alle 4 uten hell for å snakk med deg direkte om saken.
Vi håper du er klar over at vi ikke er de som administrerer alle .no domenenavn, det er det NORID som gjør. Vi kan bare hjelpe med produkter kjøpt hos oss.
Jeg beklager de store bokstavene, men vi begynner å gå tom for måter å spørre om mer informasjon slik at vi kan hjelpe deg videre.
LES HVER AV PUKTENE NEDENFOR OG SVAR ENKELTVIS PÅ HVET AV SPØRSMÅLENE SÅ KAN VI HJELPE DEG! DET ER 4 SPØRSMÅL. VI MÅ HA SVAR PÅ DE FOR Å HJELPE VIDERE!
1 – Hva er det som gjør at du kontakter OSS, Domene AS, i denne saken?
2 – Er den en faktura utstedt til deg fra oss for noe du ikke har bestilt selv?
3 – Er det ett domenenavn bestilt hos oss som noen har benyttet i en identitetstyveri sak?
4 – Du sier noen har bestilt noe i ditt navn. Hva har de bestilt?
Mvh,
Kundeservice
Domene AS
From: Erik Ribsskog
Sent: torsdag 23. juli 2020 10.04
To: post@domene.no
Cc: juridisk
Subject: Re: Klage/Fwd: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
Hei,
da er dere på jordet.
For jeg har ikke bestilt noe fra dere.
Jeg har jo forklart dere at det er snakk om en identitetstyveri-sak.
Hvis dere ikke skjønner det, så lurer jeg på, om dere tuller.
Kanskje dere har en overordnet der, som har litt mer forstand.
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 14. jul. 2020 kl. 10:00 skrev
Hei igjen,
Hvis du opplyser om hva det er som er bestilt hos oss slik at vi kan se etter det kan vi hjelpe. Ett fakturanummer? Ett kundenummer? Ett domenenavn?
Vi finner ikke ditt navn eller epostadresse i vårt kunderegister. Du har ikke opplyst om hva det er som skal ha blitt bestilt i ditt navn.
Da kan vi heller ikke hjelpe deg dessverre.
Mvh,
Kundeservice
Domene AS
From: Erik Ribsskog
Sent: mandag 13. juli 2020 16.48
To: post@domene.no
Cc: juridisk
Subject: Re: Klage/Fwd: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
Hei,
jeg hørte en sånn reklame på radioen, om en som leser meldinger med selfie-stick.
Og da skulle man visst kjøpe briller, fra Specsavers.
Så dere kan jo høre med de, om de har noen bra briller til dere.
For jeg synes det virker som, at det har stokka seg, for dere.
Nå står det ikke noen navn/tittel, angående hvem som skriver mailene deres.
Men om dere kan sende om dette, til deres overordnede.
Det hadde kanskje vært en ide.
For her har det stokket seg fælt for dere, (kan det virke som).
(Hvis ikke dere skaper dere).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 15. jun. 2020 kl. 10:30 skrev
Hei,
Vi kan bare gjenta det vi har etterspurt før, hver gang du har sendt oss en epost. Se i historikken i denne eposten at vi spør om det samme hver gang, uten å få noe svar.
Vi finner ikke ditt navn i vårt kunderegister. Vi finner ingen med etternavn Ribsskog i det hele tatt.
Vi finner ikke din epost i vårt kunderegister.
Vi må vite hva er det du mener er bestilt hos oss? Vi vet ikke hva du refererer til når du sier «bestilt denne dritten, i mitt navn."
Har du ett domenenavn, fakturanummer eller kundenummer eller annet vi kan slå opp så kan vi se nærmere på saken. Uten det vet vi ikke hva det gjelder. Vi forstår du sier det er identitetstyveri, men vi finner ikke ditt navn eller epost i vårt register noe sted og kan dermed ikke lenke det til ett produkt eller tjeneste som er bestilt for å gi deg ytterligere informasjon om saken.
Er du 100% sikker det er Domene AS du er ute etter? Ikke Domeneshop AS f.eks.?
Mvh,
Kundeservice
Domene AS
From: Erik Ribsskog
Sent: søndag 14. juni 2020 18.06
To: post@domene.no
Cc: juridisk
Subject: Re: Klage/Fwd: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
Hei,
som jeg har forklart i de tidligere mailene, så er dette snakk om identitetstyveri.
Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem som har bestilt denne dritten, i mitt navn.
Og at dere informerer meg om hvilke bedre rutiner, som dere skal få dere, for å hindre at dette skjer igjen, med andre borgere.
Dette er del av et stort post/mail-terror-angrep, mot meg.
Det virker litt som at dere gjør dere dumme, i mailene deres.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 2. jun. 2020 kl. 10:07 skrev
Hei,
Nå har vi forsøkt 3 ganger tidligere å få litt mer informasjon fra deg uten at du har gjort noe annet enn å anklage oss for noe vi ikke helt vet hva er enda. Vi kan ikke gi noen videre forklaring uten henvisning til ett domenenavn eller kundeforhold, kundenummer, brukernavn e.l.
Vi finner ikke ditt navn i vårt kunderegister.
Vi finner ikke din epost i vårt kunderegister.
Vi forstår ikke hva du sikter til da du ikke har oppgitt noen detaljer om hva du mener som er galt, eller hva du mener vi har gjort.
Kan det hende du blander Domene AS med ett annet firma som driver med domeneregistrering?
Mvh,
Kundeservice
Domene AS
From: Erik Ribsskog
Sent: mandag 1. juni 2020 16.52
To: post@domene.no
Cc: juridisk
Subject: Re: Klage/Fwd: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
man. 18. mai 2020 kl. 09:04 skrev
Hei,
Det er helt i orden, men vi forstår fortsatt ikke hva du sikter til.
Vi finner ikke ditt navn i vårt kunderegister.
Vi finner ikke din epostadresse i vårt kunderegister.
Hvis du kunne forklart hva slags sak du sikter til å kanskje vi kunne hjulpet?
Er det noen som har kjøpt ett domenenavn i ditt navn? I så fall, hvilket domenenavn er det snakk om?
Mvh,
Kundeservice
Domene AS
From: Erik Ribsskog
Sent: søndag 17. mai 2020 08.56
To: juridisk
Cc: kundeservice@domene.no
Subject: Klage/Fwd: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Domene AS Kundeservice
Date: tor. 30. apr. 2020 kl. 12:11
Subject: [Ticket ID: 287502] SKJERPINGS!
To: Erikur Rikbsskog
Hei,
Vi hjelper gjerne til det vi kan, men vi kan ikke lese ut fra eposten din hva det er du sikter til. Vi kan ikke finne ditt navn eller epost i våre kunderegister og er usikre på hvorfor det er oss du tar kontakt med uten videre forklaring.
Med vennlig hilsen
Kundeservice
Domene.no
----------------------------------------------
ID: #287502
Emne: SKJERPINGS!
Status: Svar mottatt!
Lenke til sak: https://www.domene.no/klient/viewticket.php?tid=287502&c=BnCY2A5D
----------------------------------------------