Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage/Fwd: Takk for din bestilling! <CIDA34AC3F7AFF2>
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. oktober 2020 kl. 17:04
Til: epoq.service@elkjop.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>
Hei,
og dere er eiet av et engelsk firma, (Dixons), og svarer norske mailer på svensk.
De som ikke trenger briller, de ser, (i den første mailen), at det også brukes en tulle-versjon, av mitt navn.
(Erika Promebrak Ribsskog, (som det står i den første mailen deres), er ikke et vanlig norsk navn.
Hvis dere tror det i Sverige.
Og det er også sånn, at jeg har mottatt flere hundre lignende pøbel/spoofing/identitetstyveri-mailer, de siste månedene.
Så dette er del av et stort angrep, kan det virke som).
Hvis du/dere trenger briller, så foreslår jeg at dere går til Elkjøp sin bedriftslege, eller noe lignende, (hvis dere har det).
Jeg vet at det er noe som heter svenskevitser.
Men det får være måte på.
At dere partysvensker, bare skal komme hit til Norge, og så være bakfulle på jobb, hver dag.
Det vet jeg ikke om er det helt store.
Dette må være noe tull, tenker jeg da.
Jeg har en slektning, (som jeg har chattet med på Facebook), som heter Martin Mogan, (som er halvt britisk), som jobber i Elkjøp.
Det er kanskje han som sender disse tulle-bestillingene.
Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det trollet er, som har bestilt denne 'dritten', i mitt navn.
Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg kjøpte også en laptop, på Elkjøp Carl Berner, i 2003, (var det vel).
Og da var det noen døde pixler, på skjermen, (dette var en Toshiba laptop vel).
Og det reagerte mine studiekamerater på, husker jeg.
De mente at jeg burde bytte laptop-en.
Men da brukte dere kjempelang tid, sånn at studiene gikk i vasken, (for jeg løste Linux-oppgaver på laptopen).
Så det var helt elendig service.
Og det var ikke sånn at dere fiksa laptopen heller.
Neida, dere brukte mange uker, på å undersøke laptopen, og så fant dere ut, at feilen ikke var stor nok.
Så dere nekta å fiksa feilen.
(Man måtte godta, (som kunde), inntil en prosent døde pixler, på en laptop-skjerm, mente dere.
Noe sånt).
Så jeg er litt lei av tull fra Elkjøp, (må jeg si).
Skjerpings!
tir. 8. sep. 2020 kl. 16:49 skrev <epoq.service@elkjop.no>:
Hej,
Detta är en reservation som är lagd så detta är just nu inget köp som är gjort. Om det bara är er mailadress som är använd så kan det vara felinslaget av den andra kunden. Om inte så skulle vi rekommendera att polisanmäla händelsen.
Ha det fint!
Med vennlig hilsen / Kind regards
Paul
Elkjøp kundesenter
21 00 22 07
Hverdager: 09:00-17:00
Lørdag: Stengt
Søndag/helligdag: Stengt
www.elkjop.no/epoq
Email ID: 1442437
From: eribsskog@gmail.com
Sent: 7/20/20, 11:13 PM
To: juridisk@datatilsynet.no
Cc: elh@forbrukertilsynet.no; epoq.service@elkjop.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no
Subject: Klage/Fwd: Takk for din bestilling!
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: <donotreply@elkjop.no>
Date: ons. 15. jul. 2020 kl. 12:51
Subject: Takk for din bestilling!
To: <eribsskog@gmail.com>
Takk for din bestilling!
Hei
Dette er en automatisk bekreftelse på at vi har mottatt din ordre. Du vil motta en SMS så fort vi har behandlet din ordre og den er klar til henting. Varen må hentes innen åpningstid neste arbeidsdag.
Vi mottok din ordre den 15-jul-2020.
Takk for at du handlet hos Elkjøp Norge.
ORDREOVERSIKT (NOK)
Ordrenummer: 84504675
Antall Vare Tilgjengelighet Pris Totalsum
1
LG 65" NANO99 8K NanoCell TV 65NANO996 (2020)
Varekode #: 153732
Størrelse (tommer): 65
Reservert i butikk
45 490
45 490
Leveringsmetode Leveringstid Pris
Klikk&hent
Bestill på nett, hent i butikk - en time etter bestilling.
0
Ordre som ikke hentes før utgangen av neste arbeidsdag vil kanselleres. Dette automatiske svaret er ikke en juridisk bindende ordrebekreftelse og vi forbeholder oss retten til å kansellere ordren som følge av trykkfeil, tekniske problemer, leveringssvikt eller lignende situasjoner.
Butikkvalg for Klikk & Hent: Megastore Lade
Din klikk&hent ordre kan hentes hos oss etter 1 time. Du vil motta en sms som sier hvor i butikken din ordre skal hentes.
Pris 45 490
Leveringsmetode 0
Betale i butikk 45 490
*Herav mva 9 098
Totalt inkl. frakt og MVA 45 490
Leveringsadresse
Megastore Lade
Lade Arena, Håkon VII gate 8
7044 Trondheim
Faktureringsadresse
Erika Prompebrak Ribsskog
48621954
eribsskog@gmail.com
Betalingsmetode
Betale i butikk (kr 45 490,00)
Hvis du har spørsmål vedrørende din ordre kan du kontakte vår kundeservice.
Med vennlig hilsen
Kundeservice Elkjøp Norge
(C) 2020 Elkjøp Norge AS. Med forbehold om skrivefeil og feil i priser. 2020 Prisene er i kroner. Mva, miljøgebyr og frakt er inkludert. Produktspesifikasjoner kan endres. Alle rettigheter er reservert.