Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. april 2022

Mer fra Bærum kommune. (Fra i går)

12:37
Du snakker nå med Veiledningstorget

 

Velkommen til Veiledningstorget. Hva kan vi hjelpe deg med?

Vi besvarer ikke spørsmål om korona; test, vaksine eller karanteneregler

https://www.baerum.kommune.no/korona/

NB. Chatsamtale vil automatisk lukkes etter 7 minutter uten aktivitet.

 

Welcome to Bærum municipality/Veiledningstorget How can we help you?

We do not answer questions regarding Corona; test, vaccine or quarantine

https://www.baerum.kommune.no/korona/om-korona-pa-flere-sprak-about-corona-in-other-languages/

For your information – the chat will close automatically after 7 minutes of inactivity.

12:37
Hei

12:37

Hei
12:38
jeg leier av bærum kommune

12:38
i (Sladdet av johncons-blogg)

12:38
og så er det en vannlekasje på badet

12:38
jeg lurer på om det er en pakning som har gått

12:38
det blir mer og mer for hver dag

12:38
så jeg lurer på om en rørlegger burde ha sett på det

12:38
jeg tenkte jeg skulle prøve å fikse det selv med noe teip

12:39
sånn rørlegger-teip

12:39

Vennligst ring 67507500, vi setter deg over til en booppfølger for videre bistand.
12:39
ok jeg får prøve det

12:39
det er ingen som svarer hos booppfølger

12:43
hallo

12:44

PS.

Det var ingen som svarte, etter at mobil-linja ble død.

(Jeg ringte først 67507500, og så havnet jeg hos Veiledningstorget, (siden at Boligbistand ikke svarte), og så prøvde Veiledningstorget, (ei thai-dame muligens, ihvertfall ei med litt aksent), å sette meg over til booppfølger, (hva nå det egentlig er), men ingen svarte).

Så jeg starta da en ny chat.

Og så ba de meg om å prøve å ringe det samme nummeret, (67507500), på nytt.

Og da hørtes det ut som at hu Anita fra Nav var der, (hos Boligbistand, som holder til et steinkast unna Nav).

Og hu satt meg over til en såkalt booppfølger ved navn Bjørn Eide.

Og han ba meg sende bilde av lekkasjen.

Så han tok det for gitt, at jeg ringte, fra en smart-telefon.

(Som jeg har blogget om tidligere, så bruker jeg av flere grunner ikke smart-telefonen, til alt mulig.

Jeg bruker den mest som kamera og mp3-spiller.

For jeg har masse blogger, (og mobilbilder), som jeg ikke vil miste, ved at de blir sletta, hvis noen finner/rapper smart-telefonen min, (mens den er logget inn på min Google-konto for eksempel, (selv om jeg har satt på en pin-kode-skjermlås nå, så det er mulig at jeg begynner å bruke smart-telefonen til fler forskjellige ting etterhvert, (som Vipps), og muligens får tak i en powerbank, (hvis man kan ha de i lomma))).

Og jeg vil ha muligheten til å ringe, (til for eksempel nød-nummerne), hvis noe skjer, (muligens en vane jeg har, fra da jeg var Rimi-butikksjef, (og alltid hadde en trådløs telefon pluss min mobil på meg), osv.).

Og da er gammeldagse mobiler bedre.

For de har lenger batteri-tid, enn smart-telefoner, (som jeg noen ganger har klart å tømme batteriet på, (før coronaen), ved å ta mange mobilbilder, (hos Nasjonalbiblioteket for eksempel), og/eller høre mye på musikk/mp3-er/walkman).

(Jeg har et par ganger traska rundt i London, (en gang mens jeg bodde i Oslo og en gang mens jeg bodde i Liverpool), for å prøve å finne et sted å lade opp mobilen, (på dagsturer/ferier), og hvis man har gjort det, så blir man mer glad i mobiler med lang batteritid, for å si det sånn).

For å si det sånn).

Men jeg ringte fra den 'vanlige' mobilen.

Så jeg måtte da skrive opp vedkommende sin mail-adresse, og så sende en mail, etter at jeg hadde tatt bilder, av lekkasjen.

Og så skriver booppfølgeren, (i en mail), at det kunne ta flere dager, før rørleggeren tok kontakt.

Og det hørtes litt rart ut.

(Syntes jeg).

Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde fra 2012 til 2014), i Liverpool.

Så var det et par lekkasjer, på badet mitt, (som var mindre enn lekkasjen i dag, for nå rant det en bekk, (må man vel nesten kalle det), over badegulvet mitt, og vaskemaskinen har muligens kortslutta, (eller noe lignende), på grunn av alt vannet).

Og da kom det rørlegger med en gang, (bestilt av Liverpool Housing Trust), husker jeg.

Så dette stusset jeg litt over, (som jeg nevnte for rørleggeren, som kom etter at en Håkon, (med en mappe med Bærum sitt kommunevåpen på), var her).

Selv om Bjørn Eide sa at rørleggeren skulle ringe, for å avtale tidspunkt.

(Bjørn Eide nevnte ikke noe om han Håkon, (som dukket opp som et slags troll i eske her).

For å si det sånn).

Men planene, (til Bjørn Eide), ble visst endra, bak min rygg, (sånn at jeg liksom ble tatt litt på senga, av noe kommunal banking, på inngangsdøra), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn.

At rørleggeren heller ikke avtalte.

Så plutselig, (cirka en time seinere), så ble det igjen banka på døra mi, (av noen som ikke hadde avtale).

Men da var det muligens sånn, at han Håkon, hadde dramatisert litt, sånn at rørleggeren ikke rakk å ringe, før han dro hit.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er de bildene jeg mailet han bo-oppfølgeren (som det visst heter) i går:

IMG_20220331_125137

IMG_20220331_125144

PS 4.

Det viste seg at det var en pakning som hadde gått.

Og det var muligens på grunn av varmt-vannet, (som hadde gravet seg gjennom pakningen).

(Jeg ringte kommunen, når den plastplata begynte å bøye seg.

For å si det sånn.

For jeg ville helst ikke ha noen kommune-ansatte osv. her.

Så jeg hadde tenkt å kjøpe noe sånn rørlegger-tape fra Clas Ohlson/Porterbuddy.

For jeg trodde at jeg kom til å få penger fra Nav i dag.

Jeg visste ikke at Nav hadde ranet meg for disse pengene.

For å si det sånn).

Og da fortalte jeg rørleggeren, at varmtvanns-berederen var dårlig.

Og at jeg derfor hadde skrudd opp temperaturen, på varmtvannsberederen.

Men rørleggeren mente at Oso var et bra varmtvannsbereder-merke.

Men jeg kan ikke huske å ha bodd noe sted, med så lite varmtvann.

(Og jeg har bodd i X antall leligheter.

Og på X antall hotellrom.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

rørlegger england

https://johncons-mirror.blogspot.com/2014/05/mer-fra-england_30.html

PS 6.

Da han norske rørleggeren dreiv og jobba.

Så holdt jeg meg litt unna.

(Bak et hjørne).

For jeg huska han engelske, (fra 2014).

(En som minna litt om Ungbo-Per.

Må man vel si).

For han engelske rørleggeren hadde en skikkelig rørlegger-sprekk, da.

(For å si det sånn).

Så noe lignende ønsket jeg ikke å se igjen.

(Må jeg si).

Eller om jeg blander med han rørleggeren, som var der, året før, (eller noe).

For det var to lekkasjer der, (på badet), mens jeg bodde, i Keith Court.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg husker også, fra Arvato Liverpool, (på deres avdeling som aktiverte for skandinaver, (over telefon), på vegne av Microsoft).

Så var det, en del unge damer.

(Marianne Høksaas, Emelie Wallin og hu danske Dechia).

Som pleide å sitte, (noen ganger i førsten der), og vise fram rørlegger-sprekkene sine.

(Husker jeg).

Men det blir litt annerledes, når det er flotte blondiner.

(Må man vel si).

Enn når det er snakk om karer/homser.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter