Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. oktober 2007

from Erik Ribsskog hide details Jul 18
to info@norge.no
date Jul 18, 2007 2:20 PM
subject Kripos
mailed-by gmail.com
Hei,

jeg har vært i en del kontakt med Kripos i forbindelse med en kriminalsak.

Så er jeg litt i tvil om Kripos har gått frem på riktig måte i forbindelse med denne
kontakten.

Så da lurte jeg på, hvem er det jeg skal kontakte for å få hjelp til å finne ut av dette?
(Altså om Kripos som etat har gått frem riktig eller ikke i forbindelse med kontakten.)

Jeg skriver det ikke noe mer detaljert enn dette, jeg bare lurer på hvem det er som er
overordnet Kripos kan man si.

På forhånd takk og med vennlig hilsen

Erik Ribsskog









from "info2@norge.no" hide details Jul 19
to Erik Ribsskog
date Jul 19, 2007 8:48 AM
subject (Ref. nr:16481) Kripos
Images are not displayed.
Display images below - Always display images from info2@norge.no
Erik Ribsskog 2007-07-18 15:15:20:
> Hei,
>
> jeg har vært i en del kontakt med Kripos i forbindelse med en kriminalsak.
>
> Så er jeg litt i tvil om Kripos har gått frem på riktig måte i forbindelse
> med denne
> kontakten.
>
> Så da lurte jeg på, hvem er det jeg skal kontakte for å få hjelp til å
> finne ut av dette?
> (Altså om Kripos som etat har gått frem riktig eller ikke i forbindelse med
> kontakten.)
>
> Jeg skriver det ikke noe mer detaljert enn dette, jeg bare lurer på hvem
> det er som er
> overordnet Kripos kan man si.
>
> På forhånd takk og med vennlig hilsen
>
> Erik Ribsskog
Vi viser til e-post mottatt av Norge.no.

Kripos ble etablert 1. januar 2005 og samler Kriminalpolitisentralen, etterforskningsprosjektet CATCH og Politiets datakrimsenter i ett særorgan. Oppgavene er å bekjempe organisert kriminalitet, internasjonale forbrytelser og annen alvorlig kriminalitet.

Kripos er underlagt Politidirektoratet. Ledelsen har påtalekompetanse og er underlagt Riksadvokaten i straffesaksbehandlingen. Det nasjonale kriminaltekniske laboratoriet som ligger hos Kripos, yter kriminalteknisk bistand til politidistriktene i alvorlige saker.
Du kan lese mer om Kripos på politets nettsider

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49028&_dad =portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=about&articles2_articleId=23937&navigation3_mode=shortcuts1_map&navigation4_mode=shortcuts1&articles5_mode=aboutCategory&articles5_articleGroupName=Organisasjon%20Underkategori&navigation1_parentItemId=1926&navigation1_selectedItemId=1841&orgUnitId=&uicell=uicell04&navigation3_parentItemId=1841

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49046&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=about_od&articles2_articleGroupName=Om%20distriktet%20Hovedside&navigation3_mode=shortcuts1&navigation4_mode=shortcuts1&articles5_mode=aboutCategory_od&articles5_articleGroupName=Om%20distriktet%20Underkategori&persons1_mode=about&navigation1_parentItemId=1897&navigation1_selectedItemId=1980&navigation3_parentItemId=1980&orgUnitId=1926&uicell=12497.JPG
Kripos er underlagt Politidirektoratet. Det er ikke klart for oss hva du ønsker å klage på, ta gjerne kontakt med Kripos for informasjon, de kan lede deg til rett klageinstans.
Kripos
Telefon: 23 20 80 00
e-post: kripos@politiet.no
Besøksadresse: Brynsalléen 6, 0667 Oslo
Postadresse: Postboks 8163 Dep, 0034 Oslo

Politidirektoratet (POD)
Postadresse : Postboks 8051 Dep
0031 Oslo
Telefon : 23 36 41 00
Telefaks : 23 36 42 96
Nettsted : www.politi.no

E-post : politidirektoratet@politiet.no

Engelsk navn : National Police Directorate

Med vennlig hilsen


Norge.no - din vegviser i det offentlige
Tlf: 800 30 300.
E-post: info@norge.no.
SMS: Send INFO til 1980.
Nettprat: www.norge.no/opplysningstjenesten/nettprat.asp.
Publikumstjenesten vår er åpen mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00.
Du kan også ringe den døgnåpne taleportalen vår på tlf.nr 800 30 301.
På nettsidene våre, www.norge.no, finner du offentlig informasjon og opplysninger om offentlege etater.













from Erik Ribsskog hide details Jul 22
to "info2@norge.no"
date Jul 22, 2007 9:46 AM
subject Re: (Ref. nr:16481) Kripos
mailed-by gmail.com
Hei,

siden dette er et forsøk på å få råd om hvordan jeg skal gå fram i forbindelse med kontakten
med Kripos, så tror jeg heller at jeg prøver å omformulere spørsmålet mitt, før jeg kontakter
Kripos igjen:

Jeg har vært i kontakt med Kripos i forbindelse med en kriminalsak.

I forbindelse med denne kontakten, så var det en del problemer, som jeg synes var såpass
alvorlige, at jeg bestemte meg for å levere en klage til Spesialenheten.

Men jeg var fortsatt i kontakt med andre person(er) i Kripos angående selve kriminalsaken.

I forbindelse med dette, så sendte jeg en e-post til Kripos med noen spørsmål.

Så fikk jeg dette svaret tilbake:

'Hei.
Vi har mottatt en henvendelse fra Spesialenheten for politisaker hvor vi bes redegjøre for den kontakt vi har hatt med deg. Bakgrunnen er din klage til spesialenheten om det samme. Vi arbeider nå med svaret til spesialenheten, og jeg mener det i denne situasjonen vil være feil å parallelt svare deg på en type spørsmål som vi kan regne med å få fra dem.

Jeg håper du derfor har forståelse for at du ikke får svar på de spørsmålene du her ber om.'


Han skriver at jeg har klaget til Spesialenheten angående den kontakt jeg har hatt med Kripos ('den kontakt vi har hatt med deg'), men klagen var jo på enkeltpersoner i Kripos, og ikke på Kripos som etat.

Så jeg lurte på om det da er riktig at Kripos som etat ikke kan hjelpe meg å svare på de spørsmålene jeg har stilt?

Skulle det ikke da vært sånn at noen andre i Kripos (som ikke var involvert i klagesaken) kunne svare på spørsmålene?

Håper det ble litt mer klargjort nå.

Bare kontakt meg hvis det trengs mer informasjon.

Mvh.

Erik Ribsskog
- Show quoted text -
Politidirektoratet (POD)
Postadresse : Postboks 8051 Dep
0031 Oslo
Telefon : 23 36 41 00
Telefaks : 23 36 42 96
Nettsted : www.politi.no

E-post : politidirektoratet@politiet.no

Engelsk navn : National Police Directorate














from Erik Ribsskog hide details Aug 3
to "info2@norge.no"
date Aug 3, 2007 1:42 PM
subject Fwd: (Ref. nr:16481) Kripos
mailed-by gmail.com
Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt svar på denne e-posten ennå, så derfor prøver jeg å sende
den på nytt.

Håper dette er i orden!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog
- Show quoted text -

- Show quoted text -
Politidirektoratet (POD)
Postadresse : Postboks 8051 Dep
0031 Oslo
Telefon : 23 36 41 00
Telefaks : 23 36 42 96
Nettsted : www.politi.no

E-post : politidirektoratet@politiet.no

Engelsk navn : National Police Directorate















from "info2@norge.no" hide details Aug 16
to Erik Ribsskog
date Aug 16, 2007 1:13 PM
subject (Ref. nr:16481) Kripos
Images are not displayed.
Display images below - Always display images from info2@norge.no
Erik Ribsskog 2007-08-03 14:43:28:
- Show quoted text -

> >_Norge.no_-_Logo_
> >Norge.no - din vegviser i det offentlige
> >Tlf: 800 30 300.
> >E-post: info@norge.no.
> >SMS: Send INFO til 1980.
> >Nettprat: www.norge.no/opplysningstjenesten/nettprat.asp.
> >Publikumstjenesten vår er åpen mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00.
> >Du kan også ringe den døgnåpne taleportalen vår på tlf.nr_800 30 301.
> >På nettsidene våre, www.norge.no, finner du offentlig informasjon og
> >opplysninger om offentlege etater.
>
>

Vi viser til e-post mottatt av Norge.no.


Vi beklager at du ikke har fått svar tidligere. Posten ble sendt direkte til meg, og jeg har hatt ferie siden 20. juli.
Norge.no er en veiviser til det offentlige. Vi kan ikke uttale oss om enkeltsaker, bare vise til rett myndighet.
Klage på saksbehandlingen i Kripos og spesialenheten for politisaker kan rettes til Politidirektoratet

Besøksadresse: Hammersborggata 12
Postadresse: Postboks 8051 Dep, 0031 Oslo
Telefon: 23 36 41 00
Telefax: 23 36 42 96
e-post: politidirektoratet@politiet.no
Politidirektoratets har ansvar for faglig ledelse, styring, oppfølging og utvikling av politidistriktene og politiets særorganer. Det er politidistriktenes og særorganenes overordnede myndighet og nærmeste støttespiller. Direktoratet har rundt 120 ansatte.
Mer om Politidirektoratet her:

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49046&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=about_od&articles2_articleGroupName=Om%20distriktet%20Hovedside&navigation3_mode=shortcuts1&navigation4_mode=shortcuts1&articles5_mode=aboutCategory_od&articles5_articleGroupName=Om%20distriktet%20Underkategori&persons1_mode=about&navigation1_parentItemId=1916&navigation1_selectedItemId=1868&navigation3_parentItemId=1868&orgUnitId=1937&uicell=12484.JPG
- Show quoted text -

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter