Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. oktober 2007

Ja, nå har jeg forresten tenkt enda mer.

Det er fælt med den her tenkinga.

Men jeg får ta en oppsumering/oppdatering til.

Fordi jeg tenkte jeg fikk prøve å skrive det ned før jeg glemte det, mens jeg
enda hadde det i huet.

Skal vi se.

Jo trakassering var hvis noe var nedverdigende og uakseptabelt for en person.

(Det leste i den engelske definisjonen i en av postene ovenfor).

Så om noe er akseptabelt eller ikke (for en person), det bestemmer vel den personen selv, skulle jeg tro.

Så den delen er vel grei.

Så er det den andre delen, om noe er nedverdigende.

Hvis noe er nedverdigende, for en person, da er det noe som setter den personen på et lavere nivå enn de andre da.

F.eks. her i går, så klagde jeg på en setning i en post.

Det var: 'Det er noe sprøtt ved du skriver'. (Noe ala dette var det som stod).

Hvis det er noe sprøtt ved det jeg skriver, da skriver jeg sprøe ting.

Hvis man skriver sprøe ting (som 'default' nærmest), da må man vel være sprø da.

Er de andre også sprø da?

Nei, da hadde vel ikke vært noe poeng.

For hvis alle hadde vært sprø, hva er da poenget med å skrive det?

Det ville blitt som å skrive: Det er noe vanlig over det du skriver.

Da er liksom poenget borte.

Altså kan vi konstatere at setningen: 'Det er noe sprøtt ved det du skriver'.

Den er nedverdigende.

Fordi den beskriver meg som sprø, og de andre som normale.

Og 'sprø' er vel et negativt ladet ord. Det blir vel ikke sett på som bedre, i forhold til normal.

Så da blir jeg nedverdiget.

Og synes jeg det er akseptabelt?

Nei, grunnen til at jeg startet denne tråden, var at det var så mye som gikk på person, at det gikk ut over de andre trådene.

Det synes jeg ikke er akseptbelt, så jeg har fått nok av det.

Da er det trakassering, som jeg har beskrevet nå.

Siden det er nedverdigende og uakseptabelt, for meg, som er aktuell person i denne sammenheng.

Men hvis noen har en annen tolkning, som de ønsker å oppdater med, så er det veldig bra med flere bidrag som går på tema.

Så får vi se om jeg har klart å tømme huet litt nå.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter