Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. mars 2017

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg bestemte meg, for å prøve, å handle litt, på Majorstua.

(For å få litt variasjon, fra Ensjø.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På Kiwi Sorgenfrigate, så var det sånn, at det stod, en kar, (som vel ringte), ved handlevognene.

Og derfor, så ble det til, at jeg tok, en handlekurv, (istedet for handlevogn).

Og da jeg skulle, i kassa.

Så virka det som, at hele butikken, var full, av folk, (som liksom kom, fra 'ingensteder').

For jeg prøvde, å vente til, at det ikke var noen andre, i kassa.

(En vane jeg kanskje har, fra da jeg jobba, som butikksjef.

Noe sånt).

Og da kom det 'hele tida', nye kunder, i et 'evig' rush, liksom.

Så den taktikken funka ikke, (må jeg si).

(Noe sånt).

Selv om klokka var 22.44, (ser jeg på kvitteringa), da jeg gikk, til kassa.

Så det er kanskje på moten, å handle seint, på Majorstua.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg la også merke til, at kassereren, (en ung mann), la en bunke bæreposer, oppå kassadisken.

(Noen poser, som han fant, inni kassadisken, et sted.

Virka det som).

Og sånn la jeg aldri bæreposene, (da jeg jobba, i Rimi).

Og som blant annet Matland/OBS Triaden-kasserer, så vil jeg si, at det er, en uting, (å legge opp posene, på den måten).

For da kan kundens varer, lett bli skjult, av bæreposene.

(Ihvertfall hvis kunden handler mye).

Og den plassen, (nærmest kassereren), er egentlig, til varer, som lett kan knuses, som egg og lyspærer, (og vel også aviser/ukeblader, som ellers, ganske lett, setter seg fast, i kassabåndet).

(Lærte jeg vel, på Matland/OBS Triaden, i sin tid).

Så på Kiwi, så bryr ikke de ansatte seg om, at noen varer, er mer lettknuselige enn andre, (kan det virke som).

På Kiwi, så havner egg-pakkene, i en 'haug', sammen med tyngre varer, (som brusflasker, for eksempel).

(Muligens for at kundene, skal slippe, å lage eggerøren selv.

Det blir bare, å tømme innholdet, av Kiwi-posen, rett oppi steikepanna, (når kunden kommer hjem).

For å tulle/overdrive litt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Noe annet jeg la merke til, da jeg skulle pakke varene mine, (i denne Kiwi-butikken).

Det var, at Kiwi hadde, mange esker, (som muligens inneholdt bæreposer osv.), stående bak kassa.

Og de eskene, stod akkurat der, hvor den ene kunden, er ment å stå, når han pakker varer.

Så Kiwi prøver visst også, å sørge for, at kundene får ekstra mye sosial kontakt, når de handler, på Kiwi.

Siden at de har masse 'rot', (må man vel kalle det), stående bak kassa.

Sånn at det skal bli ekstra trangt og intimt, for kundene, å pakke varene sine, (må man vel si, at det virker som, at ideen er).

(Noe sånt).

For på Rimi, så hadde kassadiskene hyller, (bakerst og nederst vel), som ble brukt, som noen slags lagerhyller, for bærepose-esker.

(Og det var også, et eget rom, inni kassadiskene, for kassaruller, mener jeg å huske.

Noe sånt).

Og å bare la, noen sånne esker, stå i en haug, bak en kasse.

Det ville vært utenkelig, i alle de butikkene/butikk-kjedene, som jeg har jobba i, (nemlig CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden og Rimi), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170313_224446[1]

PS 5.

På Rema Sporveisgata, så hadde de kun en pakke, med to-pakning-pizza igjen.

Og den pakka, lå liksom, og fløyt, oppå noe Billy Pan-pizza osv., (var det vel).

(Noe sånt).

Så det er visst kaos, i Rema sine frysedisker, for tida.

Og det er antagelig på grunn av, at Rema har tilbud, på noen pizza-slag, (blant annet en type med skinke og sopp), til 20 kroner.

Og da, så fyller muligens Rema opp, ekstra mye, av tilbuds-pizzene.

Og så glemmer de, å la de 'vanlige' pizza-slagene, få plass, i frysedisken, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Denne Rema-butikken, var også utsolgt, for billig dopapir.

Så jeg måtte også, dra innom Rema Industrigata.

(Selv om jeg egentlig har slutta, å handle, i den butikken.

Etter at jeg ble matforgifta, (må jeg si), av noe 25-kroners kjøttdeig.

Som jeg kjøpte der, for noen måneder siden).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170313_230858[1]

PS 8.

Kassadama på Rema Sporveisgata var forresten, ei brunette, som snakka, litt rart, (syntes jeg).

Så jeg lurte på, om hu var svensk, og at hu snakka norsk, med svensk aksent.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Handlekurv-stabelen var forresten full, da jeg gikk, til kassa, (på Rema Sporveisgata).

Men kassadama brydde seg ikke noe om det.

Hu dreiv med noen andre arbeidsoppgaver, (ved inngangen til butikken vel), virka det som.

Så det er kanskje de på lageret der, som rydder handlekurver da, (for å fleipe litt).

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

På Rema Industrigata, så hadde de massevis av billig dopapir, (i hylla).

Men billig håndsåpe, var det verre med.

De hadde kun en flaske igjen, (virka det som).

Og den varen stod, bortimot en halv meter, fra kanten av hylla.

(Noe sånt).

Og også, på nederste hylle.

Så man må jo nesten, være akrobat, for å handle, i denne butikken, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20170313_232043[1]

PS 12.

Jeg la også merke til, at kassadama der, (på Rema Industrigata), var veldig tynn, (må jeg si).

(For hu gikk ut, av kassa si, rett etter, at hu hadde slått inn, mine varer).

Så det så jo nesten ut som, at hu hadde vært, i Auschwitz, (eller noe lignende), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter