Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. oktober 2007

from Erik Ribsskog hide details 6:02 pm (0 minutes ago)
to Magne Dominte Antonsen
date Oct 4, 2007 6:02 PM
subject Re: Problemer med å logge på forum mm.
mailed-by gmail.com
Images are not displayed.
Display images below - Always display images from eribsskog@gmail.com
Hei,

problemet med innlogging, er at når jeg prøver å logge inn, så får jeg kun opp dette skjermbilde:


Til Diskusjonsforsiden
Siste 25 | Søk | Favoritter | Profil | Logg Ut



Logg inn





Feil brukernavn og/eller passord!
Brukernavn:

Passord:






Den siste tråden jeg skrev i ble stengt, så det er mulig det har noen sammenheng med det, men da skulle jeg vel ha fått en e-post antagelig?


Når det gjelder problemet med feilaktig sletting, forskjellsbehandling, (og jeg har også stilt spørsmål om det er trakassering), så har jeg tatt for meg det i en egen tråd, (i VG Diskuter forumet), i innlegg nr. 2607 for brukernavnet.

Her er det innlegget:









Tema: Trakaseri fra Mod?
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Moderator
Ny bruker? Registrer deg her

Nytt Tema
Legg Tema Til Favoritter
Regler
Trådet
Side: 1

cons [2607] 22.09.07 02:42
Er innlegget upassende? Tips oss
Svar På
Endre

Ja, nå ser jeg jo at Mod har svart i 'klage sendt' tråden, etter at jeg fortalte at jeg skulle skrive den her tråden.

Men jeg tenkte at jeg fikk vel skrive den her tråden alikevel, siden jeg allerede hadde sagt at jeg skulle gjøre det.

Poenget da, nå var jo Mod grei, og fornya/validerte brukernavnet mitt over telefon fra England.

Så det er ikke for å være uhøflig at jeg skriver det her, det var jo greit gjort.

Men, nå syns jeg det begynner å hope seg opp litt med 'snodige', 'merkverdige', 'trakasseri'-aktige ting fra Mod her.

Jeg hadde ikke tenkt å skrive noen avhandling, så jeg tar det fra hukommelsen. så jeg får håpe ingen dreper meg hvis det er noen slurvefeil:

1. Tråden 'kjeller' da, den ble sletta midt på natta. I 2-3 på natta, 15/9.

Er ikke det litt snodig da.

Ikke for å være uhølig, men for å vise et poeng:

Altså tråder i Norge, skulle ikke de bli sletta mellom kl. 9 og 14.30 mandag til torsdag, eller mellom klokka 9. og 13.30 på fredag?

Er det ikke litt snodig at plutselig midt i 2-3 tida på natta, så kommer Mod å sletter hele tråden?

Uten forvarsel.

Jeg har vært på VGD i 4 år, og aldri fått så mye som pekefinger i advarsel, og alikevel så bare sletter dem hele tråden helt på natta.


2. Også da. Noen dager etterpå, fordi jeg skriver tråd på VGD-forum, angående feilaktig sletta tråd.

Så innrømmer dem at slettinga var feil.

Men tror dere at dem henta tilbake tråden og gjennopprettet den på backstage da?

Neida, dem sier jeg kan starte en ny tråd på backstage.

Men jeg kan jo skrive andres innlegg på nytt.

Altså, hvis VGD, feilaktig sletter en tråd, så burde dem vel gjennopprette tråden da. Jeg kan ikke skjønne at noe annet skulle være riktig jeg men.


3. Så får jeg advarsel for å skrive 'Klage sendt'.

Altså, jeg har vært på VGD i 4 år som jeg skreiv over, men jeg aldri hatt noe grunn til å klage før. Aldri sett noe grunn til det i hvertfall.

Men nå i det siste, så har det vært et par episoder med personangrep, må man vel kalle det. Med at debattanta har tatt mann og ikke ballen, for å bruke fotball språk.

Så dette har jeg ikke vært så mye borti fra tidligere.

Så her i går, så blei det skrevet en post fra en annen debatant som var så tøyeste, med vilje tøysete/trakasernede tolket jeg det som. At han ville med vilje trakassere, og ødelegge tråden.

Så skriver jeg klage da, det står jo en link over posten.

Og så skriver jeg to ord i en post under: 'Klage sendt.'.

Fordi det husker jeg fra fotball-forumet tidligere, det skreiv dem alltid.

Så jeg tenkte jeg fikk vel skrive det jeg og, siden det virka som det var normen.

Så får jeg klage/advarsel på at jeg skreiv 'Klage sendt'.

Også skriver Mod at dem prøver å slå ned på 'Klage sendt' så ofte som mulig.

Men så er det bare å søke på 'klage sendt' så får man opp 20 treff de siste 4 dagene.

Og det viser at folk skriver 'klage sendt' hele tida.

Og detta skriver dem etter innlegga dem har klagd på.

Så det er ikke noe mulighet for Mod å ikke se det.

Men når jeg skrev det i går, da fikk jeg advarsel, pluss sletting av post.

Så skal det ikke være en klar linje her da.

Jeg trukke noe på dem, hvis dem sier at (som dem faktisk sier), at dem prøver å advare folk om dette så godt dem kan.

For dem skulle jo ha sett postene, (for å forklare: dem har jo øyer i hue), og hvis dem hadde sett postene, så skulle dem jo vært sletta.

Og da skulle det jo ikke være mulig å søke dem opp med søkefunskjon.

Så her er det noe som ikke henger på greip virker det som.

A: Ingen klar linje.

B: Mod sier at dem slår ned så mye som mulig på 'klage sendt', men søk på søkefunskjon på ordene 'klage sendt' viser at detta kan ikke stemme.

Her har Mod et forklaringsproblem sånn som jeg ser det.

Så det hadde vært interessant å hørt hva Mod har å si til det.


4: Mod tillatt at tråden min om 'Klage sendt' skeia ut (se tråd dette forum).

5. Mod svarte ikke mitt innlegg nr. 2605.

Dem svarte først etter at jeg skreiv at jeg skulle starte denne tråden, det skreiv jeg i innlegg 2606. (Se 'klage sendt' tråd i dette forum).

Ja, nå fikk jeg skrivd det jeg hadde på hjertet i hvertfall, så nå blir det spennende å se hvordan tilbakemeldinger man kan få den her posten da.







Men jeg har ikke fått noe svar av Mod, men det er mulig at slike klager ikke skal svares på i forumet(?).

Men da burde de vel ha skrevet en melding kanskje, om at jeg istedet burde sende en klage i en e-post, antagelig til samme e-post adresse som du refererte til, altså, diskusjon@vg.no ?.

At jeg kanskje burde ha mottatt en slik meldingen, eller lignende melding, i tråden i allefall.

Man burde vel kanskje kunne forvente å iallefall få en eller annen form for tilbakemelding, når man skriver en tråd til Mod på VG Diskuter forumet?

Eller det er kanskje bare hvis man skriver e-post til diskusjon@vg.no, at man skal forvente å få svar på slike spørsmål?


Men i allefall, det var bra å få svar på e-posten uansett, så er det veldig bra hvis dere har tid å se over de spørsmålene.

Så håper jeg det var greit at jeg pastet de kopiene av skjembildene inn i e-posten, for da ble det litt enklere å forklare problemene litt mer nøyaktig.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog
- Hide quoted text -






On 10/4/07, Magne Dominte Antonsen wrote:
Hei Erik

Du kan sende slike ting til diskusjon@vg.no.

Har du fremdeles innloggingsproblemer? Beskriv nærmere hva som skjer så skal jeg se på det.

Feilaktig sletting av tråder og forskjellsbehandling må du belegge nærmere så skal jeg se på det også.



mvh
Magne D. Antonsen
Leserjournalist
VG Nett

| VG Nett - www.vg.no
| Tips VG - SMS/MMS 2200 • e-post: 2200@vg.no • tlf.: 2200 0000
| VG Blog - www.vgb.no • Mobilblogg: Send SMS/MMS til 1985 (uten landskode fra utlandet) og skriv VGBLOGG som første ord i meldingsteksten
| VG Diskutér - www.vgd.no • Heftige diskusjoner i alle genre
| Snutter - www.snutter.no • Del dine videoer i Norges beste videotjeneste
| Listefeber - lister.vg.no • Hva er din favorittfilm? Skriv din liste
| Lesernes VG - www.vg.no/lesernesvg • De beste blogginnleggene, diskusjonene og videoene fra VGs lesere



On 30-09-07 12:53, "Erik Ribsskog" < eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,

viser til telefonsamtale for ca. en måneds tid siden angående validering av brukernavn.

Siden i går, så har jeg hatt litt problemer med å logge på VGD.

Jeg har ikke fått noe e-post eller feilmelding, så jeg lurte på om dere vet noe mer nøyaktig
om hva som er problemet.

Skulle det bli sent en e-post hvis noe var galt?

Forresten, så har det vært en del problemer, rundt feilaktig sletting av tråder, og også
forskjellsbehandling, og også manglende på en indeksert klage jeg skrev angående
trakaseri-aktige forhold fra moderator.

Så jeg lurte på i samme slengen, om du kjenner noe til noe måte jeg kan gå frem,
for å ta opp disse tingene?

På fohånd takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

*****************************************************************
Denne fotnoten bekrefter at denne e-postmeldingen ble
skannet av MailSweeper og funnet fri for virus.
*****************************************************************
This footnote confirms that this email message has been
swept by MailSweeper for the presence of computer viruses.
*****************************************************************

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter