Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 5. november 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 393
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Birgitta

Illuminati conspiracy archive

http://www.conspiracyarchive.com/



Mye godt snadder her.....

Man behøver vel egentlig ikke kikke på sånne konspirasjonsteorier.

Jeg bare husker hva bestemora mi sa.

Det var jeg og søstra mi og bestemuttern.

Hjemme hos bestemuttern i Nevlunghavn for 3-4 år siden vel.

Så prata søstra mi om hva jødene dreiv med nede i Israel osv. da.

Så har jo jeg hørt på radio osv. at jødene ble angrepet på deres 'julaften', av alle nabolandene, under seksdagers krigen osv.

Så jeg hadde mest sympati med Israel i den konflikten der.

Så jeg sa til søstra mi at jødene er vel ikke så ille.

Så da dukka bestemuttern opp fra kjøkkenet, med tårer i øya omtrent, og sa at jeg viste ikke hvordan de var.

Hu hadde bodd hos en jødisk familie, sa a, og jeg viste ikke om hvordan de kunne være.

Selv om hvorfor hun hadde bodd hos en jødisk familie, det sa a ikke noe om.

Og hu er jo fra finfin familie nede i Danmark.

Med general Hedgaard, som var øverskomanderende general for den danske hæren i 1940, som farfar vel.

Og faren hennes eide jo verket i Frederiksverk.

Og på morssiden, så er hun jo i slekt med Gedde familien, som i Tybring-Gjedde, og Ove Gedde, som ble adelsmann etter at han koloniserte Trankebar i India, for Danmark/Norge.

Hvis jeg har skjønt det riktig da, jeg søkte om det på nettet når jeg fikk sånn sølv øl-krus fra slutten av 1700-tallet fra bestemora mi, for litt over tre år siden vel.

Jeg mener det var da vi prata om det, hvis ikke var det gangen før, for kanskje fire-fem år siden da.

Og søkte jeg på nettet, for det her ølkruset hadde tilhørt Gedde/Gjedde familien da.

Og det var en adelsmann i Helsingborg, hvor familien vel senere flyttet til Jylland, og hadde en herregård på Mors, i Limfjorden blant annet, etter at Sverige vant Skåne fra Danmark/Norge i forbindelse med den nordiske krig, eller hva den krigen heter igjen.

Men samme det.

Det var litt rart at hun måtte bo hos en jødisk familie da.

Når familien hennes var så mektig, hun var jo på slottsball osv. på Amalienborg, eller hva det heter i Danmark.

Så det må vel ha vært noe som har foregått.

Uten at jeg ville spørre noe mer om det, for det er vel ikke så politisk korrekt å si noe stygt om andre folkeslag, og hu virka lei seg, og hadde nesten tårer i øya, og søstra mi hadde vel kanskje sagt jeg var rasist eller noe hvis jeg hadde spurt noe særlig om dette.

Det siste kan jeg jo ikke vite sikkert da, men det var bare sånn jeg innbilte meg om det, at her burde man prøve å ikke tråkke for langt ut i forbindelse med å prate om ting man ikke har noe greie på.

Så jeg bare kom på det her for en del uker siden vel, at det vel kan ha vært noe som har foregått i forbindelse med krigen da.

Fordi det virka også som fra faren mins familie, at det er noe som har foregått i Norge etter krigen.

Så da har jeg bare prøvd å bruke vanlig logikk og vett, og søkt litt på Wikipedia osv., for det meste.

Pluss at jeg jobbet på Cunard da, og lurte på hvem sitt ansikt det var på bilde jeg tok der.



link

Så sånne konspirasjonsteori sider, det tror jeg at jeg holder meg unna.

Det blir mest som UFO-er og grønne menn for meg det.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

05/11/2007 05:56


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 393
Ble medlem: 01/09/2007

Og nå kom jeg på et poeng til.

Grunnen til at jeg tenkte at det kunne være noe sånt ala det som jeg har i skrivet i posten i denne tråden.

Det var et innlegg jeg leste på VGD.

Om at Russland er Norges venn.

Og at Russland aldri har villet være noen fiende av Norge.

Og så stod det, at Eisenhower, tilbydde Norge til Stalin etter krigen, men at Stalin takket nei.

Og dette var bevis på at Russland var Norges historiske venn.

Så begynte jeg å tenke på utrykket 'rusk' osv.

Er du helt rusk?

Altså har det klikka for deg, nesten.

Kommer det av er du helt russisk?

Eller jeg mener, også husker jeg at farfaren min sa han hadde sett russere som lata som dem fiska nede på Høyen, men at dem hadde radiosendere med lange antenner.

Også tenkte jeg at russerne som stod i Finnmark i 1945-46, Fordet de stod der vel et års tid eller noe etter at krigen var slutt.

Kan det det ha vært sånn at Stalin egentlig takket ja til Norge.

Men at han viste at Nordmenn ikke ville ha likt å hatt russere som herskere, fordi Russland har historisk vært Norges fiende og ikke venn.

Sånn trodde jeg det kunne være.

Og at Stalin da istedet ville prøve å videre utbygge, et allerede eksisterende Stasi-aktig nettverk, som allerede vel må ha vært i Norge, siden dem viste hvem alle tyskerjentene var.

Og nesten alle i Milorg, gutta på skauen ja, var vel komunister, så de fikk jo makten etter krigens slutt, sammen med styken av tusenvis av norske (eller 'norske') politistyrker, som kom over grensen fra Sverige (som ikke engang kongen fikk lov å dra til, enda kona til Olav vel hadde svensk familie).

Og så skjærte de håret av tyskerjentene, internerte de i leire, og man kan jo tenke seg hva som skjedde i de leirene.

Når de her politistyrkene og komunistene i Milorg osv. hadde full kontroll over landet og de leirene da.

Og farmora mi, hadde nesten tårer i øya en gang, og sa at dem var ikke noe snille mot tyskerjentene.

Så sa a ikke noe mer.

Men samma det.

Så at disse russiske soldatene i Finnmark lærte seg norsk da, og bosatte seg forskjellige steder i Norge, i kaoset etter krigen.

Vi fikk veldig høye fødselstall i årene etter krigen, kan det ha vært disse eventuelle 'norske' russerne, som har hatt ordre om å få barn da, på kommunsitisk måte å underordne seg staten/proletariatet.

Og også det med at kringkastingsjef Førde.

Han fikk norske myndigheter en faks fra britisk UD eller etteretning, om at hadde russisk KGB navn, (som Jens Stoltenberg), og britene anbefalte, at norske myndigheter burde ta sine forholdsregler for at Førde ikke fortsatt i politikken.

Britene mente at Førde var russisk spion med andre ord, det tror jeg ikke er for langt å gå, hvis man sier det.

Jeg tror det var på denne tiden at Carl I. Hagen, felte Willoch regjeringen (Willoch som senere har gått inn i Hamas mente jeg å lese, hvis jeg husker riktig).

Men samme det.

Hagen felte vel Willoch regjeringen, og embedsverket altså kontraspionasjen, trenerte vel Førde saken i en del måneder, til Gro kom til makten.

Og Gro satte Førde som en slags propagandaminister, som kringkastingssjef i NRK.

Men samme det.

Det var vel ikke en forsvarlig plass å sette en russisk spion, men samme det.

Det stod en post på VGD, skrevet av en sosialtis, som liksom skulle være tull, om at Førde var fra den og den Stalag leiren i Russland.

Men Førde pratet jo nynorsk.

Ingen russisk spioner prater vel nynorsk vel, skulle man vel tro?

Men nynorsk er jo nå, og har vel alltid vært, et konstruert språk, med en skikkelig tynn ordliste egentlig.

Kanskje man ikke synes at ordlista var tynn nok, når gikk på ungdomsskolen.

Men sammenlignet med andre språk, så tror jeg nynorsk ha få ord.

Så det kunne vel teoretisk vært sånn at Førde ble lært opp i nynorsk i Sovjet, ble planta i en norsk bygd (eller foreldrene), i kaoset etter krigen.

Og en vips så har man en russisk spion som prater nynorsk.

Eller at foreldrene gjorde noe sånt da.

Jeg har ikke sjekka helt med årstallene.

Men det kunne vel ha vært en mulighet.

Og hvorfor satte Gro en russisk spion til sjef for kringkastingen.

Da kan jo spionen hjernevaske hele landet gjennom dagsrevyen og alle de andre NRK programmene hvis han vil.

Og hvorfor sviktet Hagen Willoch, sånn så vi fikk tilbake Gro.

Hvis jeg husker riktig.

Det er mange spørsmål her.

Men jeg synes det er mye som minner om noen Illuminati-aktige ting som har foregått.

Noe er det i allefall som har foregått.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter