Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 8. mars 2008

Arvato VII. (In Norwegian).

Nå skal jeg se om jeg finner det notatet, som jeg skrev fra det Steinsland sa, mer eller mindre, mens hun prata.

I slutten av november 06, og som jeg ga, sammen med de andre dokumentene fra Arvato, til den norske ambassaden i London, begynnelsen av desember 06.

Hun Steinsland, hun var alltid hissig på meg, og kjefta og hersja osv.

Så det at hun pluteselig skulle si noen sånne ting, om hva de hadde lært på leder-opplæring osv.

Utenom sammenhengen.

Og med en vennlig/vanlig tone.

Det synes jeg virka litt rart, må jeg innrømme.

Men skrev det opp likevel da, og ga det til ambassaden osv.

Jeg tenkte det var mest fornuftig det.

Selv om jeg egentlig trodde, fra et tidligere møte med Steinsland.

At de hadde lært om 'reinforcement' der, på ed lederopplæringskurs.

Men Steinsland sa da, 23/11/06, var det vel, at de hadde lært om dette, om 'reinforcement', (som i praksis, sånn det ble brukt på Arvato MSPA, er mer eller mindre, det samme som 'straff'. Og det har jeg fått bekreftet, av en som jobber med ledelse, virket det som, i England, på BBC sitt message board, at det er en ulovlig ledelsesmetode, i Storbritannia).

Så jeg trodde det (om reinforcement), var noe de hadde lært på kurs.

Men Steinsland sa det var noe de hadde lært av de gamle Team-leaderne (Jill og Marianne, må det ha vært da).

Men jeg skrev det ned alikevel, og ga det til ambassaden osv., sammen med det andre da.

Selv om det ikke stemte, med det jeg trodde da, husker jeg, om hvordan de hadde lært om reinforcement.

Jeg så for meg, at dette var noe de hadde lært på kurs, på måten Steinsland forklarte om det i det møtet, tidligere høsten 06.

Og det med at de hadde et kurs, for å lære registrere sick-leave.

Det hørtes jo veldig merkelig ut.

Nå tenker jeg jo mer rundt det da.

Og først, så tenkte jeg jo, at hvis de i den Training Team avdelingen, ikke hadde noen kurs.

Så var det kanskje noe mafia-greier.

Men jeg mistenkte jo da også at Steinsland var noe mafia greier.

Så nå mistenker jeg, at Steinsland, fikk som jobb, å for engang skyld ikke oppføre seg uvennlig/hissig mot meg.

Men å nevne dette om de kursene og training team osv da.

Siden de hadde fått med seg, at jeg skrev notater da.

Og det var fordi jeg prøvde å få kontroll der.

Siden team-leaderne behandlet folk dårlig.

Sånn at man nesten måtte slave seg ihjel.

Jeg trengte jo lønnen, til mat og husleie.

Mens jeg prøvde å finne ut hva som foregikk i Norge.

Med mafia osv., som jeg hadde overhørt.

Og da måtte jeg jo ha en jobb, sånn at jeg kunne holde meg med mat og bolig.

Mens jeg prøvde å få noe hjelp fra politiet i Norge, angående hva som foregikk.

Så jeg fant ut, at jeg var nødt til å prøve å få kontroll på jobben.

Fordi, oppførselen, til spesiellt Steinsland, var så dårlig, at det var nesten ikke levelig, å jobbe der.

Og jeg var avhengig av jobben.

I starten, så så jeg bare på det, som en jobb, som jeg ikke prioriterte, å bry meg om, hva som foregikk der.

Jeg bare var fornøyd, med å få lønna mi, og priorterte, å prøve å finne ut hva som foregikk i Norge.

Men Steinsland, tvang meg, til å begynne å engasjere meg, i hva som foregikk på Microsoft-kampanjen.

Siden hun behandlet meg som en slags slavedriver.

Og jeg kunne jo ikke finne ut av problemene i Norge.

Hvis jeg ble behandlet så dårlig på jobben i England, at jeg jobbet meg i hjel omtrent.

Som det virka for meg, at det ville ende.

Hvis jeg ikke prøvde å ta kontroll der.

Så da begynte jeg å bruke, en del av de metodene, som jeg hadde lært å bruke, når jeg jobbet som butikksjef på tre forskjellige Rimi-er i Oslo og Ski da.

Alstå, at man får kontroll, ved å ta opp problemer på møter.

Skriv referater/notater osv.

Den stilen der da.

Får da får man kontroll.

For det skal finnes rutiner, inad i firmaene, for å takle slike problemer, som sjefer som oppfører seg, mer eller mindre, som slavedrivere.

Så det var det jeg begynte med da.

Jeg viste ikke om hun Steinsland oppførte seg sånn, fordi hun var mafia.

Men jeg mistenkte at det kunne være sånn.

Og jeg mistenkte også, at det mafia-greiene i Norge, var såpass seriøst, at jeg kunne vel ikke være helt trygg, på at ikke noe som var forbundet med det, kunne skje i England da.

Så derfor, så pratet jeg nesten aldri med kollegaene mine på Arvato osv. i perioder.

For jeg var redd for at noe kunne skje med dem, hvis jeg ble for kjent med dem osv.

Jeg visste ikke hvordan det funka egentlig.

Men det var sivil politi, eller noe der, som sa jeg ikke skulle prate med dem.

Så da gjorde jeg ikke det.

For jeg håpa, at hvis jeg gjorde som de sa, så ville de hjelpe meg med problemene i Norge.

Men jeg tror det må ha vært noe på Arvato de tenkte på.

At jeg var noe target-guy eller noe kanskje.

Eller at de tenkte at jeg ville prøve å få kontroll, og at de brukte meg som spion.

Noe sånt.

Jeg ble i hvertfall nødt til, å prøve å få kontroll, hvis jeg skulle overleve det 'terrorregimet', som Steinsland & Co. begynte med der da.

Så det var derfor jeg begynte å skrive notatet osv. da.

Og jeg tok det opp i møter med 'line-manageren' min osv.

Team-leader Slettvold.

Og hadde tenkt å ta det videre med core-care osv., som det het.

Men så ble det mer problemer med Baines osv.

Jeg så en poltibil i byen, en times tid senere, som kjørte raskt opp på siden av meg, på en måte man tok notis av.

Så tenkte jeg det kanskje var smart å kontakte politiet.

Jeg kom på det, når episoden med politibilen skjedde.

Så da ble det til at jeg tok det med politiet og pressen osv., istedet for core-care.

Men jeg har ikke helt kommet så langt, når det gjelder å få tatt opp disse problemene, gjennom rettsystemet osv.

Så jeg mistenker at det er noe politi, eller noe, i England, som vil dekke over feil de har gjort da, ved å legge hindringer i veien for den arbeidsrettsaken osv. da.

For jeg vet jo ikke hva som skjedde med hun Emelie for eksempel da, og de andre norske og finske damene der.

Så det er mulig at politiet ikke vil at dette skal bli kjent.

Av en eller annen årsak.

Det kan godt tenkes.

Jeg må nesten bare prøve å forholde meg til ting jeg vet sikkert.

Så det er det jeg prøver på da.

Så får vi se om jeg klarer det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter