Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 8. mars 2008

Krig i Norge? XIII. (In Norwegian).

Og, når jeg begynte som butikksjef, på Rimi Langhus, våren 2001.

Så dro jeg først en tur ut dit, for å kikke, en lørdag jeg hadde fri.

Jeg kjørte Sierraen ut da.

Så kjørte jeg forbi avkjøringa selvfølgelig, men jeg fant fram til slutt da.

Jeg hadde vel spurt noen om veien da.

Så gikk jeg inn å så da.

Så så jeg den mest rotete rimien jeg noen gang hadde sett.

Det synes jeg var helt greit.

Det var et fint sted, det var noe skog og ganske landelig osv. da.

Selv om det var ikke bondelandet.

Men det så fint ut, for en som bodde i Oslo sentrum.

Så så jeg det tilbudstorget, like etter at man går inn i butikken da.

Så lå det noen paller på gulvet, med noen gamle rester av noen kampanjer oppå.

Helt nede på gulvet, og veldig rotete.

Så her var det noe lignende av Rimi Nylænde tenkte jeg.

En gammel butikk, som trengtes å fikses opp litt.

Bare at denne så enda mye værre ut da.

Det må vel ha vært den værste rimien i Norge(?)

Så kjøpte jeg noe sjokolade eller noe da.

Så jobba det jo jenter i kassa.

De var de eneste folka jeg kunne se i butikken.

Resten satt vel på pauserommet, kan jeg tenke meg.

Det var en lys, veldig pen jente.

Og den var en koreansk eller kinesisk jente eller noe.

Og begge dem slutta når jeg begynte der.

Det var en fest, hos Sølvi, helga etter at jeg begynte.

En sånn avskjedsfest, for butikksjef Thomas tror jeg det var.

Jeg mener det var det han heter.

Så jeg toget ut dit på lørdagen da.

Jeg kjørte hjem, og var jeg veldig sliten etter jobben, slappa av noen timer, og tok toget ut da.

Så det var nesten ikke noe mer mat igjen.

Og jeg måtte sitte på et sånt rart sted, hvor det var ukomfortablet å sitte å spise.

Ute på terassen der.

Og jeg hadde med øl og vodka.

Thomas, som han vel het, han tidligere butikksjefen.

Han jobba som trainee, i Rimi, og hadde jobbet et års tid vel, som del av trainee-utdannelsen, som butikksjef på Rimi Langhus.

Han hadde en pen lyshåret kone vel, og de bodde vel på Langhus.

På festen der da, så satt han sammen med hun veldig pene, 18 år gamle jenta, eller hvor gammel hun var.

Ved stuebordet til Sølvi og dem da.

Det var vel etter at jeg hadde drukket opp de fleste øla, og gitt bort mye eller det meste av vodkaen.

Men da prata hun lyse jenta om en sang eller noe da.

Så var vel jeg litt fyllik da, så jeg sa hu skulle synge teksten eller noe da.

Det var at hu hadde glemt teksten eller noe da.

Og da måtte hun spørre, han ex-butikksjef Thomas, som var gift, eller kanskje bare forlovet da, om hun fikk lov å synge sånn så jeg hørte det.

Så jeg lurer på om hun var noe sånn slave for han, eller noe.

Dem skulle gå samme veien hjem, hørte jeg Sølvi prata om vel.

Og da hørte jeg Sølvi prate høyt, om hvordan det skulle gå.

Det vet ikke jeg hvordan gikk, men det får folk spørre han Thomas om eventuelt.

Hu slutta i hvertfall, før jeg begynte der, hun lyse, pene jenta.

Men jeg husker hun var innom Rimi Langhus, kanskje et år senere, eller noe.

Og stod jeg i frukta, og prøvde å få noe orden på den avdelingen da.

Når hu gikk forbi.

Hu var sånn veldig pent stelt, og pene og sexy klær, og den stilen der.

Sånn veldig pen/sexy fremtreden da.

Men nye, moteriktige klær, moteriktig frisyre sikkert, profft sminket, og veldig pen fra før av, og den stilen der da.

Men hun sa ikke hei engang da.

Så noe må vel ha vært galt.

Så gikk hun bort til Thomas Karlsson.

Altså en annet Thomas, enn ex-butikksjefen.

Og prata med han da.

Så ropte han på meg etterhvert.

Men da så jeg ikke engang på hun unge, pene jenta.

Siden hun var uhøflig å ikke sa hei da.

Hun var jo mye yngre enn meg.

Men hun var vel sånn 19 år, i hvertfall, siden hun satt i kassa et år før.

Så var jo myndig.

Så da kan hun vel si hei, hvis hun har syngi på en fest et år før osv.

Men, samme det.

Karlsson dro vel til Canada eller noe, for å studere, kan det stemme?

Da jeg jobba der, som låseanvsvarlig, sommeren 04.

Så overhørte jeg Thomas Karlsson si.

Jeg tror dem prata om at jeg så litt for mye på de lokale damene, eller noe.

Jeg var ikke helt meg selv da heller, pga. det mafia greiene.

Men jeg overhørte Thomas Karlsson si.

Han studerte noe sånn kunnskaper om oppdrettsanlegg osv., forresten, på landbrukshøyskolen i Ås vel.

Men jeg hørte han si da.

At han visste ikke om noen som klarte å ta meg.

Siden han sa jeg var smart da.

Så han trodde ikke at det var noen som var svære nok til å klare å ta meg, siden jeg var smart.

Og han trodde ikke det var noen som var smarte nok til å klare å ta meg, siden jeg var såpass sterk.

Det mener jeg at jeg hørte Karlsson si, sommeren 04.

Men spurte han ikke hva han mente.

Fordi, i desember, året før, så hadde jeg hørt på Rimi Bjørndal, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

Og jeg hadde noe problemer med trynet, som så veldig rart ut da, at det hadde blitt ødelagt osv., på en rar måte, som har gått over nå.

Men det er en annen historie.

Men det kom noen damer inn i butikken, og flørta veldig osv., selv om trynet mitt så rart ut.

Så det kan jo være at de her mafia-greiene mista kontrollen da, siden de ikke klarte å ta meg gjennom David Hjort, Siri Rognli Olsen, på skolen osv., som jeg mistenker at de prøvde da.

Noe sånt.

Det er mulig.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter