Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 8. mars 2008

Jugoslavia XXIV. (In Norwegian).

Ja, så er det tilbake til Jugoslavia da.

Vi kjørte til Pula der, på en dagstur da.

Jeg satt på med onkel Runar og dem.

For det hadde blitt bestemt da.

På veien dit, så kikka vel Runar litt på kartet.

Og han annonserte vel, at nå dukka det snart opp en vi, som det var 30 graders helling på.

Og den veien fant han etterhvert da.

Den lå inne i byen i Pula da.

Vi kjørte ned den veien.

Den veien.

Jeg synes det var litt rart at han dreiv og forhåndsannonserte den.

Som om han hadde studert kartet på forhånd, og leita etter veien i Pula da.

Og det virka som at den veien var litt utenfor allfarvei.

Sånn at det var ikke for å komme fram til Colluseumet.

Det virker litt rart synes jeg, at de skulle ha hatt, en vei, med tredve graders helling, på veien inn til sentrum av Pula.

Den byen er jo den største byen på halvøya Istra, og har vært det administrative sentrum der siden romertiden vel.

Så at det skal så sterk helling, på hovedveien inn til byen, det synes jeg høres litt rart ut.

Og Colluseumet der, lå jo i sentrum husker jeg.

Og det burde jo være greie veier fra Porec, som vel er den nest største byen, til Pula som er den største byen på Istra.

Så jeg tror nok det må ha vært noe lureri, med den her 30 graders helling veien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pula

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter