Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 8. mars 2008

Krig i Norge? XI. (In Norwegian).

Da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, så hadde jeg Jan Graarud som distriktsjef, i 99.

I år 2000, så roterte de på distriktene, så da fikk Fjellhøy, Graarud sitt distrikt, og omvendt.

Og spurte jeg Fjellhøy, hvorfor det, men da fikk jeg ikke noe svar.

Graarud spurte meg, hvem jeg hadde hatt som butikksjef, på Bjørndal.

Når jeg sa det var Kvehaugen, så sa Graarud noe sånt som, nei fysj.

Graarud, han var sånn, at første gang han kom til butikken, Nylænde, etter at han ble distriktsjef.

Så gjemte han seg bak potetgullet, og spionerte på meg, mens jeg satt i kasse 1 da, og avløste lunsj-pause da, var det vel.

Men likevel skulle han ha meg til Rimi Manglerud, som butikksjef, etter ca. et halvt år som butikksjef på Nylænde.

Skulle han ha meg som noe slave eller noe der da eller?

Han hadde en assistent, som også bodde i W. Thr. gt., der jeg bodde.

Og han var vel under ganske kontroll hvis jeg skulle gjette.

Jeg hadde David fra Rimi Bjørndal osv, og Erik Dahl fra Rimi Ljabru osv., og Linn, dama til David da, på fest hos meg en Lørdag.

Og da hadde David tatt med røykmaskin, fra en kamerat som het Roger vel, og som jobba med å leie ut utstyr til fester osv. da.

Og da hadde han assistenten til Graarud, stikki nesa inn i leiligheten min da.

Og da sa Graarud uka etter, at jeg hadde røyklagt hele W. Thr. gt.

Men det var artig med røyken faktisk.

Det gikk helt fint å puste.

Men David og dem stakk av å skulle orden noe.

Og da satt Erik Dahl og Linn og jeg, på røykmaskin, sånn at hele hybelleiligheten ble full av røyk.

Så da kunne vi ikke se hverandre, som satt to meter unna osv.

Så det var artig.

Det var ikke noe butikksjeftur, med distriktet til Anne, når jeg jobba på Rimi Kalbakken.

Men like etter jeg slutta.

Så hadde Anne (Neteland), og Graarud, tatt med seg alle butikksjefene i sine to distrikter, til butikksjeftur til Sverige.

Fikk jeg høre av noen kolleger, på noe butikksjefmøte, en måned eller to etterpå vel.

Og da hadde det blitt noe bråk og kaos på hotellet, og de hadde drivd å knust masse greier, var det vel.

Som jeg hørte av noen kollegaer, som virka litt lettere rysta, når jeg var et butikksjefmøte på Sinsen, var det vel da.

Nå skal ikke jeg prøve å tolke alt det her.

Men at det er mye rart, det er helt sikkert.

En gang, når vi var på Sinsen, på møte, i 2001 kanskje.

Det var noe litt sånn halv-tøysete kurs hvor kurslederen, sa vi skulle gjette, hvordan bil hun kjørte osv.

Det var noe med, hva feltet var, det husker jeg ikke.

Jeg synes ikke det var så mye substans.

Men Kjell, butikksjef Rimi Mortensrud.

Han gjetta at hun kjørte Skoda.

Og det var riktig.

Og etter møte, så gikk alle ut.

Jeg var litt treg med å gå ut.

Og jeg skulle plukke opp en brosyre eller et hefte eller noe da, som alle måtte ta med da antagelig.

Noe sånt.

Jeg husker ikke nøyaktig hva det var.

Men det som skjedde da.

Var, at når jeg gikk for å hente noe skjema, eller hva det var da.

Så plutselig gikk Graarud inn i meg.

At han skulle takle meg nesten.

På en truende måte da.

Skulle liksom dytte meg overende da.

Med at han gikk på meg.

Men han sa ikke noe.

Så dette må ha vært en form for kryptisk trussel.

Jeg skjønte ikke noe av trusselen.

Annet enn, at noe ikke var som det skulle være i Rimi.

Og at noe antagelig ikke var som det skulle være med Graarud heller.

Men jeg skal ikke påstå at jeg forstår helt hva dette gikk på enda.

Jeg søkte jo på det navnet på nettet, og da var det vel en fra nasjonal samling, eller noe sånt, som het det.

Men det er vel nesten å slå under beltestedet, eller hva man skal kalle det.

Man kan vel ikke klandre Graarud, fordi om han har samme navn som en av sine eventuelle forfedre.

Men man kan vel klandre Graarud, fordi han går rett på deg, på en truende måte, når han er på distriksjef-nivå i firma.

Det gjør det vel enda værre, selv om det vel var Skodvin som var min distriktsjef da.

Men at noe har foregått, det er det vel ikke noe særlig tvil om.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter