Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. mars 2008

Enda mer rart. (In Norwegian).

Hvorfor døpte kongeparet det eldste barnet sitt med et svensk navn da?

Og hvorfor er hovedgata i Oslo oppkalt etter en svensk konge?

Og hvorfor står det en svensk konge på hest, på slottsplassen og speider utover paradengaten, med stortinget osv?

Er det derfor alle de svenskene som jobber på 7-eleven og på Aker Brygge føler seg så hjemme i Oslo?

Jeg husker en 17. mai, så skulle gikk jeg nedover Ullevållsveien, ned til sentrum.

Så var det to svenske damer som gikk oppover.

Jeg var jo som vanlig overarbeidet, så jeg stod ikke opp så tidlig.

Jeg tror jeg skulle ta noen øl med noen fra jobben eller noe.

Og da dukka det opp to svenske damer som gikk oppover som sagt.

Og hun ene hadde på seg en trøye eller genser da, under en jakke vel.

Så var trøya blå og gul, med mønster av tre kronor da.

Eller hva det mønsteret heter.

Det var vel blått tøy med gule kroner på da.

Eller omvendt.

Sånn mønster som var moderne rundt år 2000 osv.

Jeg tror aldri jeg har sett det norske riksvåpene på klær osv.

Men Union Jack i England er jo på klær osv.

Og også St. Georges Cross, heter det vel, det engelske flagget, det med rødt kors på hvit bunn.

Men løven i det norske riksvåpene har jeg ikke sett på noe klær.

Men i Norge så er vel det mer høytidelig.

Man går vel ikke med riksvåpenet og flagget som mønster i klær osv.

Det passer vel ikke helt i Norge nei.

Men hu svenske dama med tre-kronor mønsteret på genseren, hun fikk kjeft av en norsk kar i findressen som gikk nedover mot byen vel, sammen med to andre vel.

At ikke på 17. mai.

Jo.

Dem ble ikke helt enige.

Men det var litt rart.

Men sånn er det vel.

Man kan vel ikke skjønne alt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter