Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. mars 2008

Husker fra 2006. (In Norwegian).

Jeg husker jeg hørte, når jeg var på vei til Arvato, fra leiligheten min antagelig, hvis jeg hadde flytta allerede da.

Så skulle jeg gå over motorveien eller dobbelt-feltveien, over til the Pier End der.

Og da hørte jeg noen som sa bak ryggen min, til en kollega eller noe.

Som jeg tror må ha vært noe sivil-politi eller noe sånt antagelig.

Og det han sa, like før jeg skulle gå over veien der, og jeg var ganske våken, for jeg måtte jo se om det var biler osv.

Og det var ikke noen andre folk der, og det var ikke noen biler, og lyden bar vel ganske langt da, i Water St.

For da hørte jeg at 'He's just a bastard on the run, and she's just a whore'.

Mener jeg at jeg hørte.

Det kan være at folk tenker at det er to raser da.

Og at det er mørk hårede og lys hårede.

For jeg lurte på hvordan de fikk det til at jeg var bastard osv.

I Norge så oversettes jo det til løsunge, og det er jeg jo ikke.

Foreldrene mine var gift da jeg ble født.

Men med hunder og sånn, så oversettes det jo til blandingshund.

Så jeg lurer på om de mente noe annet enn at jeg var løsunge.

At jeg var blandingsrase.

At de mente jeg var blanding av mørk-håret (altså svart-håret), og lys-håret.

Altså at jeg brunt hår kanskje da.

For jeg sjekka på nettet.

Jeg har jo så blondt hår, at det ser brunt ut noen ganger.

Og det fant jeg igjen på nettet:

'Golden brown: darkest shade of blond which sometimes looks light brown and other times dark blond.'

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Blond&oldid=189860156

Men jeg har alltid pleid å ha blondt hår, så jeg regner med jeg har det enda, selv om det noen ganger kanskje ser like mye brunt ut.

Men men.

Men at dem trodde at jeg hadde vanlig brunt hår da, og at jeg derfor var en 'bastard'.

Og at disse her som sa det, antagelig sivil-politi, ikke er så vennlige mot folk som er lys-hårede da.

Når jeg jobba på Arvato, så dusja jeg jo, og vaska håret osv., hver dag før jeg gikk på jobb.

Jeg hadde problemer med dusjen i nye leiligheten da, så her måtte jeg bruke badekaret, til jeg fikk fiksa dusjen nå for noen uker siden.

Men da forsvinner jo fettet fra håret.

Så da ser det brunt ut har jeg merka.

Men hvis jeg ikke vasker håret, (eller går ut i sola), da ser det blondt ut, pga. fett i håret eller noe da.

Veldig spennende dette.

Og jeg var vant til å jobbe i butikk, i 15 år.

Og da er det ikke så særlig å lukte skikkelig hest eller mann.

Og noen vakter varer 12 timer.

Jeg husker på Rimi Bjørndal, selv om jeg dusja om morran, så lukta jeg hest kl 18, like vel.

Det var fordi jeg brukte skjorta fra fredagen, dagen før, som også var ganske hektisk.

Så etter det, så ordna jeg, sånn at jeg fikk en skjorte for hver dag.

Så vaska jeg alle en gang i uka.

Så den vanen hang igjen fra Rimi osv.

At jeg dusja før jeg dro på jobben.

Jeg hadde ikke så mye penger i Liverpool da, og har fortsatt ikke det.

Så jeg hadde bare råd til en skjorte, de første 7-8 månedene eller noe vel.

Men, man svetter jo ikke så mye i et call-center da, så det var vel ikke så ille som det ville ha vært på Rimi.

Selv om jeg husker at jeg gikk med samme sokker i tre dager på rad osv.

Og jeg sa til kollegaene på Arvato, at jeg prøvde å få kollegaene mine til å kjøpe nye sokker til meg, så jeg hadde tenkt å gå med dem til jeg fikk dem til å kjøpe nye sokker til meg.

Det var bare fleip da.

Det var bare kaos i det nye huset.

Det var hun Melissa som klenga og skulle ha meg til å sjekke hu opp hele tida, og folk som kalte meg ting på gata i byen, som jeg overhørte osv.

Så jeg var litt skeptisk til å begynne å vaske for mye osv., pga. disse her folka da, som tydeligvis var veldig interessert i å prate om meg bak ryggen osv.

Jeg hadde et par olabukser som jeg hadde da jeg rømte fra gården til onkelen min.

Og dem gikk jeg med i et par måneder minst.

Jeg hadde ikke så mye penger.

Og på hostellet, så var det ikke så lett å få vaska klær.

Men det var levis bukse med riktig størrelse da, så buskene så ikke så ille ut, dem passa bra likevel.

Men dem var møkkete da, for jeg hadde jo jobba med dem på gården.

Men ting var ikke helt i rute de første månedene i Liverpool, for jeg hadde jo ikke noe klær, eller håndklær og tannbørste og sånne ting i starten.

Jeg måtte jo kjøpe alt sånt.

Og jeg hadde ikke så mye penger heller.

Så jeg synes det blir urettferdig hvis folk begynner å trekke fram sånne ting, fordi det var jo ikke som om jeg dro på ferie til England og Liverpool, det var jo sånn at jeg dro hit uten noen ting, og at jeg hadde noen tusen i lommeboka og på kontoen.

Og jeg har jo jobba på minstlønn, mer eller mindre, siden 2005, så jeg har ikke hatt så mye mulighet til å kjøpe inn noe sossete garderobe osv. akkurat.

Men men.

Men hva var det jeg skreiv om.

Jo, den dagen jeg skulle til politiet, i Januar 2007.

Det var når jeg var ferdig å skrive de filene fra Arvato.

Så hadde jeg tenkt å gå på the Jobcenter dagen etter, fordi jeg måtte ha meg ny jobb, fordi Arvato ringte ikke, og sluttet å betale lønn, som de hadde sagt de skulle.

Men, det virka jo for meg, som om det foregikk noe organisert kriminalitet osv., på Arvato.

Så, jeg visste ikke hvor smart det var å fortelle om det her, til folka på Jobcenteret.

Kanskje de ble innblandet.

Og det var vel ikke noe særlig.

Og jeg tenkte, at det vel antagelig, skulle være noe rettsak i forbindelse med dette.

Og da var det kanskje sånn at det var enkelte ting, som man ikke burde prate om på the Jobcenter osv. da.

Kanskje de ødela for rettsaken, for alt jeg visste.

Og politiet skulle jo ringe, men det hadde de ikke gjort.

Jeg tenkte, at hvis jeg dro til politiet, for å spørre de, om hva jeg skulle si på Jobcenteret.

Som jeg jo lurte på, hvor mye jeg burde si til dem.

Så det var en reell grunn jeg lurte på.

I tilfelle det skulle være noe rettsak.

Så hvis jeg gikk til politiet, og spurte dem om det.

Så fikk jo de sjangsen, til å fortelle meg hva som hadde skjedd, siden de ikke hadde ringt.

Men jeg holdt meg jo til det jeg var der for.

Hva jeg skulle si på the Jobcenter.

Fordi jeg hadde erfart fra tidligere, at hvis jeg ikke hadde noe dokumentasjon, så endte det med, at politiet bare hørte på alt jeg sa, også mer eller mindre heiv de meg ut.

De forklarte meg ikke hva det var som foregikk, og de tilbød ikke noe hjelp eller råd osv.

Og jeg er ikke vant til å forholde meg til politiet, på en sånn her måte, så jeg vet egentlig ikke hva man må si til dem, for å få dem til å slutte å ignorere folks rettigheter.

Som jeg går ut fra at man vel må ha, hvis man får problemer med organiserte kriminelle nettverk osv.

Men jeg bare holdt meg til det spørsmålet da.

Hva jeg skulle si der.

Og tok med de Arvato-filene, for å forklare, hvorfor jeg måtte ha ny jobb, fordi det var bare tull med Arvato.

Men Politiet begynte å spørre om det var noe med 'guns' der på Arvato osv.

Altså, de vred samtalen over fra hva jeg skulle si på the Jobcenter.

Det ble heller til at de sa jeg måtte gå til CAB med filene.

Men jeg sa i hvertfall fra, at jeg kom til å gå til the Jobcenter dagen etter da, for jeg trengte ny jobb, for jeg begynte å bli blakk.

Men dem sa ikke noe om hvorfor dem ikke hadde ringt.

Og han politikonstabelen i resepsjonen, han skreik til meg, med en gang jeg gikk inn på kontoret der.

Om jeg var der i forbindelse med 'the harassment-case igjen'.

Det var det jeg hadde vært der for i November, jeg mente jeg ble trakassert, av en Team-leader, på Arvato Bon Prix kampanjen, som fulgte etter meg hjem osv.

Men det var jo mye mer som skjedde, med løgn fra STL osv., så jeg sendte e-poster om det til hovedkontoret til Arvato i Tyskland, til pressen osv.

Og fortalte om løgnen fra STL til politiet i November.

Men han skreik så rart.

Og, jeg visste jo ikke hva som hadde skjedd etter at jeg sendte e-postene osv.

Men det hadde ikke vært noe i nyhetene, som jeg hadde sett i hvertfall.

Så sålenge jeg ikke hørte noe, så måtte jeg jo bare forholde meg til at ikke noe hadde skjedd.

Og han karen hadde jeg jo ikke sett før.

Han som skreik.

Så det frika meg ut litt.

Like utenfor politistasjonen, jeg gikk dit om kvelden, så var det en bil som stoppa, en litt eldre, men vel en sportsbil tror jeg.

Som stoppa på bussholdeplassen foran meg, ved St. Annes St.

Der er det aldri noe særlig folk, og dette var jo kvelden.

Og jeg visste ikke helt hva som skjedde etter at jeg sendte de e-postene osv.

Og ingen gikk inn eller ut av bilen, den bare stod der.

Så det virka litt rart husker jeg.

Og så begynte han politikonstablen å skrike til meg, om det jeg var der om i November, enda jeg ikke hadde sett han før.

Så det var som å være med i en surrealistisk film.

Men men.

Men det var om kvelden ja.

Og jeg gadd ikke å dusje, eller bade da, før jeg gikk dit.

Jeg hadde vel dusja om moran. Eller bada da.

Så da hadde jeg nok noe fett i håret.

Siden det var noen timer siden jeg hadde dusja osv.

Så da så nok håret blondt ut.

Som det nok ikke gjorde på Arvato.

Kan det ha vært sånn da.

At Sgt. Camel og gutta i politiet, ikke er så begeistret for folk med lyst hår osv.

Og at det var derfor han sendte meg til the CAB, og ikke gadd å se på filene, eller få noen andre til å gjøre det.

Det kunne virke sånn på den kommentaren, som det virka som om det var noen sivile politifolk som dreiv å sa, det med 'just a bastard on the run osv'.

For det overhørte jeg ble sagt rundt meg flere ganger, at jeg ble referert til som 'the bastard' osv.

Sannsynligvis av noen folk som var sivil politi osv.

Men da så dem vel, da jeg gikk til St. Anns St. politistasjon, 16/1/07, på kvelden, at jeg ikke hadde brunt hår, men blondt hår da.

Så det kan virke som at det er en krig mot de med lyst hår.

Og at de skal tulles med og hersjes med.

Og ikke få kontroll.

At det er noe med jødisk verdensherredømme eller noe kanskje(?)

At man er goy osv. eller noe da(?)

Noe sånt.

Og britene kalte jo lyst hår, for 'fair hair' før.

Det husker jeg fra barneskolen, var det vel.

'She's got fair hair', var det vi lærte å si.

Fair er det samme ordet som 'fager', fant jeg ut.

Så en fager møy, blir en blond dame da.

Hvis jeg har skjønt det riktig.

At det er det det kommer av.

Men nå.

Nå sier de jo 'blond' i England.

Og i Norge og.

Men før var det 'fair' og lyst hår osv.

Så jeg lurer på hvorfor vi bruker et fransk ord, og ikke et norrønt ord, på hårfargen blond/lys.

Franskmennene, har vel mest mørkt hår vel.

I hvertfall etter den franske revolusjonen vel osv, hvor protestantene ble drept osv. vel.

Hvis jeg ikke har misforstått da.

Men det går vel kanskje på det, at protestanter er blonde osv.

Uten at jeg skal si det for sikkert.

Men om det kan være noe med det da.

Hm.

Jeg tørr ikke si det her sikkert, og det er sikkert ikke alle som like at man skriver om sånt.

Men, hvorfor bruker man ikke et norrønt ord, på hårfargen blond/lys/fager/fair, som jo er, kan man vel si, den typiske norrøne hårfargen.

Det synes jeg var veldig rart.

Jeg kan jo tenke meg det sånn.

At 'blond', det er det mørkhårede folk, kaller lyshårede.

Mens 'fager'/'fair', det er det lyshårede folk, kalte lyshårede.

Så her lurer jeg på om blond er negativt ladet.

At det er det man kaller 'de andre'.

Uten at jeg skal begynne å herme etter alle som sier de blir diskriminert.

Men jeg bare har mye rart i hue.

Så hvis det skal blir plass til noe jobb-greier i hue, så må jeg vel prøve å få ut noe av det andre greiene som er i huet.

Så da får jeg vel si at jeg har vel klart det nå.

Så får jeg se om jeg klarer å gjøre noe jobb-greier da.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter