Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 14. mars 2008

Krig i Norge? XXXXVIII. (In Norwegian).

Jeg må være helt ærlig.

Å si det, at når jeg gikk på ungdomsskolen og videregående osv.

Så hendte det at jeg sneik meg inn i huset til fattern og Haldis og dem, mens dem var på jobb og skole osv. da.

Fordi døra dems stod alltid ulåst.

Og jeg pleide ofte å rappe mat nede i frysern dems, i garasjen dems, i Havnehagen da.

Jeg var ganske irritert på dem, fordi jeg måtte bo aleine.

Og Haldis var sånn.

At hu sa, at jeg fikk ikke lov å låne båten.

Enda jeg var over 16 år osv., som var grensa for å kjøre båt med motor opp til 9.9 hester.

Og grunnen var at Pia og Christell ikke fikk lov.

Siden dem var vel bare 14-15 da.

Så dem hadde ikke lov å kjøre båt enda.

Så da fikk ikke jeg lov heller, sa Haldis.

Så det var nesten krig, mellom meg og Haldis og fattern, og Christell og Pia osv. da.

Og Jan, han broren til Christell, som var sånn 6-7 år eldre enn meg, eller noe vel.

Han hadde jeg aldri likt heller.

Han var sånn at han alltid skulle kødde og plage meg da.

Enda han var mye eldre.

Så jeg dreiv å rappa en del ting fra garasjen og huset dems må jeg innrømme.

Jeg var skikkelig forbanna hele tida i de åra jeg gikk på ungdomsskolen spesiellt da, så roa jeg vel mer, når jeg begynte på videregående osv.

Men jeg sneik meg inn i huset dems noen ganger, når jeg var sånn 16 år og sånn vel.

Og da leste jeg noen av de lappene som søstra mi hadde på rommet sitt osv.

Jeg vet ikke om jeg skal si hva det stod i de lappene og dagboka osv.

Men det var nok, til at jeg ikke var sikker på om den aborten til søstra mi, var fordi hu var blitt misbrukt eller om det var en kar hu hadde truffet i Svelvik, eller noe.

For dem sa ikke hvilket år det her var.

Så hva det egentlig var, det skal jeg ikke si helt sikkert.

Det var litt uoversiktelig osv. i familien vel.

Fordi søstra mi prata, rundt jula 88 da.

Rundt den tida, når hu flytta opp til meg, i Leifaret der.

Da prata hu, om en kar på en Hemsedal-tur, som hu hadde vært med på.

Jeg lurer på om det var en som var et år eldre enn meg, og som bodde på Øvre, og som het Kenneth, eller noe.

Og da sa søstra mi, at han ikke var noe snill mot hu da.

At fy faen, osv., han Kenneth osv. da.

Han hadde gjort noe galt mot hu på Hemsedal-turen da.

Men hu sa ikke nøyaktig hva som skjedde.

Og da var jo jeg vant til, at søstra mi bodde nede hos fattern og Haldis da.

Så jeg tenkte vel sånn, at hvis noen gjorde noe galt mot søstra mi, så var det vel fattern som skulle ordne opp i det.

Jeg visste jo egentlig ikke hvordan forhold søstra mi hadde til fattern, når det gjaldt sånne ting osv.

Fordi jeg bodde jo aldri i samme huset som dem.

Jeg bodde jo for meg sjøl i Leirfaret og Hellinga, fra jeg var ni år da, fra en gang i 1980 vel.

Så jeg visste ikke helt hvorfor søstra mi nevnte dette her, med han Kenneth, fra Hemsedal-turen da.

Jeg hadde aldri hatt slalom-ski engang.

Jeg hadde noen sånne døve, gule, smørefrie, glassfiber, langrenn-ski, som hadde gjort, at jeg var lei av alt som het å gå på ski osv.

Og jeg likte det her med å kle på seg masse klær osv.

Og hadde ikke så mye klær.

Og hadde aldri slalom-ski osv. da.

Så jeg dro ikke til Hemsedal.

Så hva som foregikk der, det kjente ikke jeg til.

Jeg regna med at fattern hadde kontrollen osv.

Jeg spurte jo søstra mi, når hu flytta ut på Bergeråsen, fra muttern, våren eller sommeren 82, må det vel ha vært.

Om ikke hu skulle flytte opp i Leirfaret hu og.

For jeg synes ikke det var så artig å bo der aleine.

Men hu ville bo nede i Havnehagen, sammen med fattern og Haldis og Christell osv.

Og der fikk ikke jeg lov å bo.

Men søstra mi fikk lov da.

Dem sa aldri hvorfor det var sånn.

Men jeg regna med, at da fattern kontrollen, og passa på dem osv. da.

Og Jan, som var 6-7 år eldre enn meg, bodde jo også der.

Så jeg regna ikke med at dem trengte meg til å passe på dem.

Dem hadde jo Jan og fattern og også enda en bror av Christell, som het Viggo, som bodde i Danmark da, men alikevel, som var bodybuilder osv.

Og han var jo hos dem innimellom osv. og.

Så jeg tenkte aldri sånn, at dem hadde for få folk til å passe på seg.

Og dem klagde aldri på det til meg i hvertfall, at dem trengte fler folk til å passe på seg.

Så hvorfor søstra mi sa det greiene til meg, det veit jeg ikke helt egentlig.

Og om hu sa det til fattern og f.eks. Jan osv., det veit jeg heller ikke.

Men det er ikke sånn det er så enkelt å prate med søstra di om, når du er sånn et og et halv år eldre.

Da var det vel enklere for fattern og Jan osv., som var mange år eldre.

Og damer og jenter, er vel sånn, at dem prater litt kryptisk noen ganger.

Men jeg vet ikke om dem da vil at folk skal forstå dem eller ikke.

Det er litt uklart for meg.

At når damer og jenter, sier, at den og den er ikke noe snill.

Så prater dem kryptisk da, og det dem egentlig mener, er at den og den personen driver å voldtar dem osv(?)

Det er vel antagelig noe sånt dem mener da.

Men mener dem da, at den dem sier det til.

At den og den er ikke noe snill.

Mener dem da, at man skal skjønne hva dem mener.

Det er litt uklart for meg.

Men sånn krypisk kode-språk, er vel ikke så enkelt å skjønne, når man er sånn 17-18 år.

Så om dem egentlig mener at man skal skjønne dem eller ikke.

Det er ikke så lett for meg å si sikkert.

Så det skal jeg ikke påstå for sikkert, hva som egentlig var ment.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter