Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 14. mars 2008

Krig i Norge? 51. (In Norwegian).

Og i tillegg, når jeg bodde i Skansen Terrasse på Ellingsrudåsen.

Og jobba på Rimi Nylænde i 93 og 94 da.

Så gir søstra mi meg en bok, som heter Hotell New Hampshire.

Som hu har lånt av ei venninne eller på biblioteket osv.

Så spørr hu meg hele tida, når hu står i døra til rommet mitt osv.

Hva jeg synes om boka osv.

Og der er det en bror og en søster, i den boka, som driver og har seg osv. da.

Så det synes jeg var litt rart.

Og noe annet som var rart.

Det var vinteren 93/94, må det vel ha vært.

Plutselig blir søstra mi borte i dagesvis.

Enda da var det vel bare vi to som bodde i Skansen Terrasse, mener jeg å huske.

Det var kanskje før hu fikk eget rom der.

Noe sånt.

Og da måtte jeg gå til Jollys, og spørre han bartenderen der, som hu kjente, om han hadde sett hu.

Og så måtte jeg gå til ei venninne av henne som het Siri, eller hva hu het, som bodde nede i sentrum et sted.

Det var midt på vinteren, jeg måtte gå med lue husker jeg, det var mange minus, for det var ikke ofte jeg gadd å gå med det.

Og da hadde hu vært hos noen somaliere osv. da.

Og seinere, så fortalte hu det.

At noen av dem brukte henda når dem spiste osv.

Og det var vennene til Keyton det her da.

Typen hennes, som hu hadde møtt på Jollys eller noe da.

Hu var vel først sammen med en som heter Negib, fra Etiopia eller noe vel, og nå er hu sammen med han igjen, har i hvertfall vært de siste åra.

Men at jeg skal klare å kontrollere hu, som bestemor Ingeborg i Nevlunghavn, klandrer meg, for at jeg ikke har gjort.

Enda hu er feminist og egenrådig, og sta, og skal bestemme over seg selv, som de fleste damene i Norge vel.

Og enda ingen har oppdratt meg til å kontrollere søstra mi.

Det er ingen som har oppdratt meg i det hele tatt omtrent.

I hvertfall ikke siden jeg flytta til Berger, da jeg var ni år.

Og muttern og Arne Thormod i Larvik, dem var det så som så med, når det gjaldt oppdragelse osv.

Så det var vel besteforeldra mine i Nevlunghavn og på Sand da, som har drivi og oppdratt meg litt.

Men ingen av dem har sagt noe om at jeg skal kontrollere Pia.

Og det er jo ikke sånn det foregår i Norge, så vidt jeg har skjønt fra det vi lærte på skolen osv.

Så at bestemor Ingeborg, på slutten av 90-tallet, eller begynnelsen av 2000-tallet, var det vel, begynner å klandre meg, fordi søstra mi fikk unge, enda hu ikke var gift osv.

Det synes jeg er urettferdig.

Hvis hun skal klandre noen for det, så får hu klandre fattern eller seg selv, eller skolen osv., hvor man lærer om sånne ting.

Så at jeg skal ha det på meg, at jeg skal bli klandret for sånne ting.

Det skjønner jeg ikke så mye av.

Det stemmer jo ikke med at man er myndig fra man er 18, og likestilling osv., som i vi vel lærte om på skolen osv.

Og det er ingen som har lært meg noe annet, hverken før eller siden.

Så at jeg skal bli beskyldt og klandra for det, av bestemor Ingebord, det synes jeg ikke hører hjemme noen steder.

Så hva man skal si om det, det er ikke godt å si.

Men jeg får se om jeg klarer å finne på noe eventuelt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter