Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. juni 2008

Purring på manglende svar, e-post til Schibsted, 13. juni 2008. (In Norwegian).




Google Mail - Angående klage på Torry Pedersen i VG, mm.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående klage på Torry Pedersen i VG, mm.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Jun 13, 2008 at 9:46 AM




To:
schibsted@schibsted.no






Hei,

 

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så derfor prøver jeg å sende den igjen.


Håper dette er i orden!

 

Med vennlig hilsen

 

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Jun 10, 2008 1:33 PM

Subject: Angående klage på Torry Pedersen i VG, mm.
To: schibsted@schibsted.no

 

Hei,

 

tidligere i år, så ringte jeg VG, for å høre hvordan jeg skulle gå frem, med å sende en klage,

på VG Nett osv.

 

Så fikk jeg beskjed om å sende et brev til administrerende direktør i Verdens Gang.


Det gjorde jeg, her i februar måned.

 

Så har jeg ikke klart å få noe svar på dette brevet.


Så så jeg gjennom notatene mine nå, og da begynte jeg å lure litt på hva dette, med det

manglende svaret, kunne komme av.


Så tenkte jeg, at jeg kunne jo ringe VG, og høre hva e-post adressen til administrerende

direktør var, så kunne jeg eventuelt prøve å sende en e-post, for å høre hva som har skjedd

med det nevnte brevet.

 

Så ble jeg satt over til VG redaksjonen, og da forteller de meg, at nå har Torry Pedersen

blitt administrerende direktør for hele VG, og ikke bare VG Nett.

 

Og jeg husker jo det, selv om det er noen måneder siden jeg sendte klagen, at jeg ringte

Pedersen, da han jobbet i VG Nett, og da presanterte han seg ikke engang, da han svarte

på mobilen, så at han har blitt administrerende direktør, det syntes jeg hørtes litt rart ut.

 

Men jeg søkte på nettet for sikkerhets skyld, og da så jeg jo det, på Wikipedia, at dette stemte.

 

Men jeg tenkte, at siden denne klagen, er på blant annet Torry Pedersen, så er det vel litt feil,

hvis klagen skal behandles av Torry Pedersen.


Da blir det vel som at samme person sitter på begge sidene av bordet, omtrent som under

forhandlingene om delelinjene i Barentshavet når Treholt og Evensen, eller hva han het, var

med.

 

Så jeg lurte på om dere har noe forslag, til hvem jeg burde kontakte da, for å eventuelt få

noe fremgang på denne floken?

 

Jeg kopierer inn en kopi av brevet her, og jeg kan også sende vedleggene på nytt, når jeg

vet hvilken person det er, som er riktig person for å kikke på klagen osv.

 

Håper dette er i orden, og på forhånd takk for hjelp!

 

Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog

 

PS.

 

Her følger en kopi av det nevnte brevet, fra februar:

 



Erik Ribsskog


Flat 3


5 Leather Lane


Liverpool 4. februar 2008


L2 2AE


Storbritannia






Verdens Gang A/S


Administrerende Direktør


Akersgata 55


N-0180 Oslo


Norway








KLAGE




Jeg har hatt noen problemer med trakassering, sletting av tråder, sperring av brukerkonto, og


manglende svar/dårlig kundebehandling, fra VGD og VG Multimedia.




Det er snakk om følgende problemer:




1. En tråd jeg startet på VGD, 'Kjeller', ble slettet midt på natten, i 2-3 tiden, natt til søndag 15.


september i fjor.




For det første, så var det ingen åpenbar grunn for slettingen, og for det andre, så synes jeg


det var merkverdig at VGD skulle slette en tråd, midt på natten, natt til søndag, når mer eller


mindre hele Oslo eller Norge, er ute på puben, eller gjør hva som helst annet enn


rutinearbeid.



F.eks., så vet jeg at BBC's debattforum, har steng hele helgen, fra fredag kveld til mandag


morgen, så jeg synes det var litt bemerkelsesverdig, at VGD er i full sving med å slette tråder


kl. 2-3 om natten, natt til søndag, midt i helgen.




Og jeg har også overhørt, i 2003, at jeg er forfulgt av mafiaen, og i år, så har jeg overhørt at


jeg (mot min vilje og viten), har blitt brukt som 'target guy', av politiet.




Så jeg mistenker at politiet kan ha vært blandet inn i denne slettingen, som en type


overtramp/maktmisbruk, for å prøve å skjule at de har brukt meg som 'target guy', og også


dekke over andre ting de har gjort galt, så derfor synes jeg dette burde undersøkes formelt.




2. Noen dager etterpå, så innrømmer moderator at slettingen var feil, likevel ville de ikke


gjennopprette tråden.




Jeg ringte å pratet med Torry Pedersen om dette, 23. januar i år, men han bare vifta det unna,


og svarte at, 'det var vel ingenting som var tapt for evigheten'.




Som man vel kan si om det meste, og som jeg synes vitner om en uproffesjonell holding både


ovenfor folks meninger og yttringer og også om dårlig kundebehandlig.




3. Jeg hadde noe problemer med personangrep rettet mot meg, på VGD, og jeg skrev, som


jeg husker var vanlig fra da jeg hang på Engelsk Fotball forumet mye, for noen år tilbake,


'Klage sendt', på forumet, etter at jeg hadde rapportert personangrepet.




Men da får jeg selv advarsel, fra VGD, for å ha skrevet 'klage sendt'.




Jeg er ganske sikker på at det er, mer eller mindre, vanlig praksis, på VGD, å skrive 'klage sendt'.




Så jeg mener dette kan tyde på trakassering, mot meg, fra VGD moderatorenes side.



For jeg mistenker at VGD moderatorene ikke sender advarsel til alle som skriver 'klage sendt'.




Men jeg mistenker at de ville bli kvitt meg fra forumet, og bare fant på en grunn for å gi meg


advarsel.




Jeg søkte på hvor mange som hadde skrevet 'klage sendt', før meg, og da hadde 20 stykker


skrevet 'klage sendt', de siste fire dagene.




At jeg skal få advarsel, for noe som, mer eller mindre, alle gjør, det er det ingen tvil om, for


meg, om at må sies å være trakassering mot meg, fra VGD.



Så dette synes jeg er alvorlig, og det kan tyde på at VGD har en agenda her.




Jeg mistenker at VGD samarbeider med politiet, eller andre, for å dekke over ting som har skjedd,


i forbindelse med organisert kriminell aktivitet, og/eller maktmisbruk fra myndighetenes sin side.




4. Mod tillot at en tråd jeg skrev på forumet, 'Klage sendt', skeiet ut fra tema, og var vel selv med


på å ødelegge den tråden.



Det virket som om Mod ikke ønsket en debatt om tema, og med vilja ødela diskusjonen, og det


har jeg vanskelig for å se at kan kalles noe annet enn trakassering.




5. Mod. svarte ikke på mitt innlegg 2605, det virket som om de spekulerte, på en eller annen


måte, fordi de svarte, når jeg startet en ny tråd.




Så at de med vilje unngikk å svare, av en eller annen anledning.



Nå skriver jeg dette fra notater, så jeg husker ikke helt nøyaktig sammenhengen, men det burde


komme fram ved å se på mitt innlegg 2605, jeg mener å huske at det virker veldig rart, som om


VGD drev å overvåkte det jeg skrev, og spekulerte i å ikke svare, før jeg opprettet en ny tråd.



Nå er jo dette noen måneder siden, men det er hvertfall slik jeg husker det, fra notatene.




6. 23. november i fjor, så sendte jeg en e-post til torry.pedersen@vg.no, med en purring,


angående manglende svar, på klagene ovenfor, om trakassering på VGD.




Men jeg mottok ikke noe svar på denne e-posten.




7. 14. desember i gjor, så la jeg igjen en beskjed på Torry Pedersens mobilsvar, om han kunne


ringe meg tilbake, i forbindelse med denne klagen.




Men jeg hørte ikke noe tilbake i forbindelse med dette.




8. 23. januar, så prøvde jeg å ringe Pedersen igjen, og da fikk jeg prate med han, på mobil,


tror jeg det var.




Men han presanterte seg ikke, når han tok telefonen.




9. Og når det gjaldt klagene, 1-5, listet ovenfor, så nektet han å svare på mer enn de to første,


så jeg fikk ikke forklart ordentlig dette, angående det jeg opplevde som trakassering fra VGD.




Pedersen nektet å svare på mer enn de to første spørsmålene, og henviste bare til at 'VG


utøver sitt redaktøransvar etter det de finner formålstjenlig'.




Og sa han, at han, 'hadde svart på det han trengte å svare på', og avsluttet samtalen.




Det synes jeg var litt dårlig kundeservice, fordi jeg fikk jo ikke da forklart ordentlig hva klagen


gikk ut på, for eksempel dette med trakasseringen fra VGD, under punkt 3. osv.




For jeg synes at det ikke er riktig at man skal bli trakassert på debattforum.




Såvidt meg bekjent, så er slike ting, som trakassering, også ulovlig ifølge norsk lov.



Og at man ikke lar den som ringer, få lov å fullføre samtalen, og heller ikke presanterer seg, når


man svarer på telefonen, det synes jeg nok, er nokså uhøflig ovenfor VG Multimedia sine kunder.




Og som nevnt ovenfor, så mistenker jeg at politiet har noen form for aksjon pågående, for å


skjule feil de har gjort, iom. at de bl.a. har brukt meg som 'target guy', mot mafiaen, uten


min tilatelse/viten.




Så det virker som om politiet bruker ulovlige metoder, for å dekke over feil de har gjort.




Og jeg mistenker, som skrevet ovenfor, at politet, eller andre utenfor VGD, kan ha vært


involvert i sletting av debattråder, midt på natten, natt til søndag, som nevnt i pkt. 1.




Og muligens også i forbindelse med de andre nevnte tilfellene av trakassering.



Nå er vel disse punktene alvorlige nok i seg selv, men på bakgrunn av situasjonen, med


at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av mafian, og også har overhørt at jeg har blitt brukt


som 'target guy', av noe norsk eller utenlandsk etterettning eller politi da, jeg regner med


det må være norsk, britisk eller amerikansk politi eller etterettning.




Så jeg håper Verdens Gang har muligeten til å behandle denne klagen på en ansvarlig


måte, og håper at dere har muligheten til å undersøke denne klagen formelt.




Jeg sender ved en kopi av e-poster sendt VGD i forbindelse med de overnevnte klagene,


og jeg sender også med en kopi av en e-post, sendt Human Rights Watch, med en


mer detaljert forklaring på noen av problemene nevnt ovenfor, i forbindelse med organiserte


kriminelle nettverk og politi/myndigheter, etc.


Håper dette er i orden, og på forhånd mange takk for hjelp!




Mvh.







Erik Ribsskog










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter