Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. juli 2008

Menn som ikke er rike, har ingen rettigheter. (In Norwegian).

RE: Æreskrenkelser skal bli lovlig ja, er det for at det skal bli lovlig å trakassere folk på debattforum det eller?

Skrevet av fryday 30.07.2008 kl. 09:25

Det er deg selv som må anmelde. Sannsynligheten for at saken blir henlagt er ganske så stor. Det vet jeg, for jeg har selv anmeldt noen for sjikanering og voldstrusler, at på til forsøkte jeg tre ganger på rad. Politiet har ikke ressurser til slikt så fremt det ikke er dem selv som blir utsatt for slikt. Skal man få igjennom en ytringssak så må man virkelig mase på politiet. Stille opp på stasjonen, gråte og helst være kvinne med unger.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

1

anbefalinger

Bra!

RE: Æreskrenkelser skal bli lovlig ja, er det for at det skal bli lovlig å trakassere folk på debattforum det eller?

Skrevet av cons 30.07.2008 kl. 10:19

Nettopp,

det er slike ting jeg tenker på.

Loven skal jo være lik for alle.

Hva kommer det av, at man bare får hjelp av politiet hvis man er kvinne eller minoritet?

Det er jo ikke et demokratisk rettsamfunn da.

Man kunne tatt det selv da, i en sivil rettsak, slik folk gjorde før politiet kom.

(Ja det har faktisk vært en tid før poltiet kom, politet dukket vel først opp på 1800-tallet, tror jeg. Noe sånt).

Men hvis man f.eks. vil ha Fri Rettshjelp, så må det være en såkalt 'prioritert sak', for at man skal få hjelp.

Og det betyr at man må være kvinne, eller minoritet, for å få hjelp.

Så menn, som ikke har formue nok, til å betale for advokat, å få en sak opp for retten, har vel ikke så mange muligheter.

Det må være å ta saken selv opp for retten da.

Men dette er ikke så mye kommentert, hvordan man går frem da.

Men jeg får se om jeg klarer å få lest meg opp på det.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter