Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 29. august 2008

Språkproblemer på svensk forum. (In Norwegian).

Ett inlägg i diskussionen Svensk dame i problemer i Liverpool?
så var hun under kontroll av en ire, i 50-60 årene.

Vad är en Ire? Av LongbowD (igår kl 8:41)



Ordning: Visa inlägg som:


Sv: ?
Hei det er en fra Irland.

Eller en irlender.

Selv om han også snakket svensk og tidligere jobbet på Svenska Kyrkan, i Liverpool, og dro ganske ofte til Malmö.

Det var en som hadde jobbet på Microsoft-aktiveringen lenge, men ikke var leder, og som ikke lengre hadde kone og barn, sa de andre svenske som jobbet de.

PS.

Jeg leste over det du skrev en gang til.

Du spørr meg, hva en 'Ire' er.

Ire er vel engelsk.

Det lærer man vel på skolen.

I Norge heter det også Ire, men vi skriver det ire, med liten forbokstav.

I Norge heter det nordmann, svenske, finne, ire, osv. osv.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå sjekka jeg det på Google osv.

Man kan ikke si 'Ire' på engelsk, man må si 'Irishman'.

Så da heter det vel ire på norsk.

Irishman på engelsk.

Og irländare, så jeg på Google, at det heter på svensk.

Så får håpe at det skulle være klargjort.

Det vel andre ting som er viktigere, i forbindelse med dette, ville jeg tro.

Av johncons (igår kl 9:04) -- Inlägget ändrat idag kl 11:14

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?messageID=985206󰡶

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter