Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. oktober 2008

Hva skjedde egentlig da Pia flytta fra Tagtvedt i Larvik, til Berger? (In Norwegian).

Jeg flytta jo til fattern, på Berger, i 1979.

Søstra mi flytta til Berger, rundt 1982, eller 83, eller noe.

Noe sånt.

I 1981 eller 82, så flytta muttern og Pia og Axel, fra Jegersborggate i Larvik, til Tagtvedt, lenger nord i Larvik, av en eller annen grunn.

Jeg pleide å dra til Tagtvedt også, og besøke dem.

Men ikke så ofte som jeg pleide å dra til Jegersborggate, for jeg kjente fler folk nede i sentrum, enn på Tagtvedt.

Men søstra mi tok meg med, og jeg blei med alle venninnene hennes og leike paradis og sånn, på Tagtvedt.

Ikke fordi at jeg oppførte meg som en jente.

Men jeg var så vant med jenter fra Bergeråsen, Christell og Gry og Nina Monsen osv.

Så jeg gikk greit med jenter, på Tagtvedt og.

Og en gang spillte vi fotball der, jeg og søstra mi.

Mot noen lokale folk.

Men dem var litt eldre osv., og søstra var jo jente, så vi var ikke så gode som dem.

Så de andre folka vant mye da.

Enda en av dem spillte på vårt lag.

Men han spillte kanskje ikke det beste han kunne.

En gang, så var det en gutt der, som hadde olabil.

Og jeg og søstra mi, gikk rundt på Tagtvedt, en lørdag da, i 81 eller 82, eller noe.

Så satt vi på med den bilen da.

Som ca. 15 av ungene eller nesten ungdommene der gjorde da.

Så søstra mi kjente masse folk der, på Tagtvedt.

Men, etter at hu flytta til Berger.

Så var vi noen ganger på besøk hos muttern, på Tagtvedt.

Og da satt søstra mi bare hjemme, hos muttern, sånn som jeg husker det.

Hu hadde ikke noen venninner, på Tagtvedt, som jeg kan huske.

Hu hadde venninner, det første året.

Så hadde hu ei venninne, som bodde et stykke unna, ned mot Larvik, et stykke.

Og så, etter at hu flytta til Berger, så hadde hu visst ikke noen venninner.

Ikke engang Sølvi, som var venninna hennes i Larvik sentrum der, fra da vi bodde i Jegersborggate, i 1978.

Hvis jeg husker riktig da.

Så skulle søstra mi bare sitte hjemme og lese bøker og sånn.

Så om det skjedde noe med hu på Tagtvedt, eller i stallen på Nanset der, eller noe sånt.

Om hva som kan ha skjedd, siden Pia plutselig ikke hadde noen venninner på Tagtvedt lengre, etter et år eller to.

Det er ikke lett å si gitt.

Kanskje det var noe med muttern.

Det er mulig.

Hvem vet.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg husker jeg skrev i en post i går, at det het Nanset senter, der hvor det heter Nordbyen senter nå.

Men det het ikke Nanset senter, på 70 og 80-tallet.

Det het Nanset Marked.

På samme måte som det het Torstrand Marked.

Selv om disse markedene, egentlig var hverken senter eller marked.

Det var vel vanlige butikker eller supermarkeder, skal jeg være ærlig.

Det er kanskje derfra marked kom da.

Fra ordet 'supermarked'.

Det er mulig.

Noe sånt.

Bare tenkte jeg kunne skrive det, mens jeg huska det, sånn at det ikke blir feil mellom senter og marked her osv.

Så sånn var det.

Så har jeg huska det og.

Ikke dårlig.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter