Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. november 2008

Er det rester etter mennesker i maten i Norge? (In Norwegian).

Erik R View profile
More options Nov 13, 10:30 pm

On Nov 13, 6:53 pm, Thomas Lundquist wrote:

> Harald Mossige writes:
> Idun Ketchup er ikke dyr men norsk og merke.

Nemlig.

Idun Ketchup, er også en Orkla-vare.

Hvordan kan varer som

- Idun Ketchup.

- Pizza Grandiosa.

- Gøy saft.

- Stabburet leverpostei.

Osv.

Hvordan kan disse være så billige, når Orkla (som
har alle disse varene, og også flere kjente merke-
varer, som er billige og merkevarer).

Hvordan kan Orkla selge disse varene så billige,
når de bruker en formue, på å reklamere for de?

Hvordan kan disse merkevarene, være billigere
enn konkurentenes varer, som nesten ikke bruker
noen penger på reklame?

(I hvertfall ikke til sammenligning).

Og disse merkevarene er så sterke.

Det er nesten noe lignende av Coca-Cola.

For å ta et eksempel.

Hvordan kan Orkla ha så proft. markedsførings-
apparat?

Møllers tran, det er det samme der.

Orkla må ha 'hjernevasket' norske folk, i
tiår, for å få en slik posisjon i markedet.

Tidligere i tråden, så kom det frem, at
de norske matvare-leverandørene, var som
en mafia.

Det var bare noen få produsenter, innen
hver varekategori.

Men er de mafia på den måten, at de
ikke bare tuller med tranen, og lar måkene
skite i tranen, og unngår å vaske tran-tappe
maskinene, i flere år, og selger teknisk
tran, som tran til mennesker.

Slik Orkla gjorde med Möllers Tran.

Men, driver de også å tuller med
ingrediensene, i varer som Pizza Grandiosa,
Stabburet Leverpostei, osv., lurer jeg på.

På 90-tallet, så chattet jeg på en web-chat,
sol chat, 30ognoe, tror jeg det var.

En søndag kveld, så det var bare to folk der.

Og da sa hun dama, at han andre der hadde
sagt, at det var hjernemasse, i Stabburet
Leverpostei, (de gule boksene).

De sa ikke fra hvordan dyr.

Eller hva det var.

Men jeg synes man kan spørre om, om det
er en ordenlig mafia i Norge, som det ikke står
om i avisene, som putter rester etter f.eks.
døde mennesker, i maten.

Er det derfor svenskene bannlyste Grandiosaen.

Og er det derfor at direktørene i Orkla, begynte
å si at det var gelatin, i Grandiosaen.

For at de skulle passe med, at de har blitt
funnet svin i den?

Eller menneskekjøtt, som ligner på svinekjøtt,
ettersom mennesker og svin, spiser mye av
den samme maten.

Også et par-tre episoder, som skjedde de 12
årene jeg jobbet på Rimi, gjør at jeg lurer på
om de kan være slik, at de putter rester
etter mennesker i maten.

Noe er det i hvertfall.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


http://groups.google.com/group/no.alt.mat/browse_thread/thread/ba6a67d1f33c4db2/b1c7942c9d8d5124

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter