Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. november 2008

Nå planlegger visst Labour å øke toppskatten i England, hadde de vel sagt hvis det hadde vært i Norge. Noe sånt. (In Norwegian).



PS.

Det var også om dette i nyhetene igår, (mandag), på TV her i England.

Og dette med økt toppskatt, det var ikke halvparten engang, av hva de har funnet på.

Momsen f.eks., den går ned fra 17.5% til 15%, på mandag førstkommende, frem til år 2010.

Alle pensjonister, får høyere pensjon, var det vel, og en ekstrautbetaling på £60.

Og regjeringen skal også bygge på offentlige bygninger og veier, de neste årene.

Dette for å prøve å øke forbruket, for å få fart i økonomien.

Momsen skal opp igjen, i 2010, og da skal også trygdeavgiften økes med en halv prosent, for alle.

(Det er fordi at Gordon Brown, lovte før siste valg, var det vel, at inntektsskatten ikke skulle økes, under Labours neste periode, så da øker de altså trygdeavgiften istedet, noe som vel kan virke litt sleipt.

Men men.).

Jeg mistenker at dette kan føre til økt sløsing og jeg da, at folk kommer til å kjøpe ting de ikke trenger osv.

Men det er vel fornuftig det da, siden økonomien da får fart på seg.

Jeg får ikke helt alt det greiene til å henge sammen, men det er sikkert en forklaring.

De vil vel unngå nedgangstider, da kanskje.

Det er han Alistair Darling, virker det som, som har funnet på dette.

Det er han som to ganger fikk sparken fra Blairs regjering, som minister, for forskjellig snusk da.

Men jeg så han på TV igår, og han virka ordentlig og sånn.

Men nå er ikke jeg noe ekspert på britisk politikk, eller finans.

Jeg bare syntes det var litt rart at Brown kallte hjem han Darling nå, fra EU, nå som finanskrisen dukket opp.

Det er nesten som om det er han Darling som har tatt over nå.

Men om han ble lurt opp i stry, de to gangene han fikk sparken fra Blairs regjeringer.

(Det er vel litt mange ganger, å få sparken).

Eller om det er noe snusk med han.

Det vet jeg ærlig talt ikke.

Jeg har bare lagt merke til at det er noe som foregår i Labour og Brown-regjeringen osv., her i Storbritannia nå.

Så uansett hva som foregår, så virker det ihvertfall ikke som om det er noe galt med fantasien, når det gjelder å finne på nye tiltak osv.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter