Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. november 2008

Søknad om Fri Rettshjelp fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus. (In Norwegian).




Google Mail - Søknad om Fri Rettsråd/Fwd: journal










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Søknad om Fri Rettsråd/Fwd: journal











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Nov 24, 2008 at 10:43 AM




To:
postmottak@fmoa.no






Hei,



jeg sender enda en søknad om fri rettshjelp, eller fri rettsråd, som

jeg ser dere kaller det nå.



Jeg trenger advokat, for å undersøke forfalskning av journal, hos

Psykiatrien i Vestfold.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/11/24

Subject: Re: journal

To: Roar Verde <roar.verde@piv.no>





Hei,



ja jeg får prøve å kontakte en advokat, eller å få politiet til å

etterforske da.



Da kan du jo sikkert oppdatere journalen, etter de opplysningene jeg

har sendt deg.



Men ikke slett den gamle versjonen, i tilfelle det blir mulig å få tak

i advokat, eller å få politiet

til å gjøre noe.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



2008/11/24 Roar Verde <roar.verde@piv.no>:

> Hei igjen

> Jeg kan dessverre ikke etterforske de forholdene du ønsker at jeg skal undersøke. Jeg måtte jo da snakke med de personene du nevner. Jeg tror det ville forverre situasjonen. Jeg har også taushetsplikt overfor deg. Hvis jeg skulle snakke med andre eller på annen måte etterforske, måtte jeg bryte taushetsplikten, og det har jeg ikke lov til.

>

> En undersøkelse/etterforskning kan bare gjøres av deg eller politiet slik du skriver. Kanskje en advokat?? Min oppgave er korrigeringer av din journal ut fra de opplysningene du gir.

> Vennlig hilsen Roar Verde

>

>

> -----Opprinnelig melding-----

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 21. november 2008 23:56

> Til: Roar Verde

> Emne: Re: journal

>

> Hei,

>

> ja, tilliten min til han legen, Ness i Helgeroa, er ikke så bra den heller.

>

> Han skriver noe som jeg husker '- på alkohol/stoff'.

>

> Men jeg har aldri hatt problemer med alkohol eller stoff jeg.

>

> Og det er også andre ting, at han har snakket med bestemoren min, i

> Nevlunghavn, og mast på henne,

> om at Erik må komme tilbake til Norge for å fortsette behandlingen,

> enda jeg bare gikk til psykolog, for

> å roe ned onkelen min.

>

> Så det var altså ikke noe krise, av noe slag, jeg hadde full kontroll,

> det var bare onkelen min, som sa at

> jeg måtte gå til lege og senere psykolog, for å få lov til å bo og

> jobbe på gården der.

>

> (Og jeg ville være litt i skjul, pga. at jeg hadde overhørt i Oslo, at

> jeg var forfulgt av noe 'mafian'.).

>

> Og du ser jo hvor surrete onkelen min er, fyller ut min selvangivelse osv.

>

> Jeg vet ikke hvorfor han begynte å jobbe hos dere, eller hvorfor han

> sluttet, men om han kan ha noen

> kontakter hos dere, og har samarbeidet med hun tyske, norsk-gifte

> psykologen deres Silke.

>

> (Som vel har sluttet?).

>

> Om å tulle med journalen, eller noe.

>

> Og muligens legen i Helgeroa.

>

> Så min tillit til både han legen, og folka i familien min, som er

> sånn, som onkelen min, som er litt

> sosiopat, må man vel si.

>

> Og de andre er sånn at de må drikke hver dag, som faren min, og hele

> gjengen er ikke helt oppegående da.

>

> Så jeg vil ikke at hverken familien min, eller han fastlegen, som

> kjenner godt mormoa mi, og onkelen min,

> skal ha noe å si over min situasjon.

>

> Så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det, annet enn det jeg har gjort.

>

> Jeg synes som sagt det er så mange feil i den journalen, så jeg vil at

> dere skal undersøke hva som har

> foregått.

>

> Jeg har også anmeldt dette, som forfalskning av journal, til politiet.

>

> Så jeg kunne ønske at dere undersøkte, om hva alle feilene i journalen skyldes.

>

> For her er det klart, at noe er galt.

>

> Så jeg ønsker ikke at dere bare retter feiliene, sånn som du gjør nå.

>

> Men jeg ønsker først, at dere undersøker hva som har skjedd, enten i

> samarbeid med politiet, eller

> hvis dette ikke er mulig, så på egen hånd.

>

> Håper dette er i orden!

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> 2008/11/21 Roar Verde <roar.verde@piv.no>:

>> Hei igjen

>> Takk for raskt og fyldig svar.

>> Jeg synes du gir presise korrigeringer som kunne skrives som rettelse i journalen. Er det Ok for deg at jeg bruker innholdet i mailen din som notat og at jeg refererer til mailen som kilde?

>>

>> "Det bes om å ta kontakt...osv" er stilet til han som fikk epikrisen: legen din Terje Næss.

>>

>> Jeg foreslår at de andre forholdene du nevner (klær, selvangivelsen) ikke blir referert i et korrigeringsnotat, men det er du som bestemmer om det skal være med: OK?

>>

>> Vennlig hilsen Roar Verde

>>

>>

>> -----Opprinnelig melding-----

>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>> Sendt: 20. november 2008 19:52

>> Til: Roar Verde

>> Emne: Re: journal

>>

>> Hei,

>>

>> jeg bodde på the Forge, som det heter, et bokollektiv for utenlandsstudenter, sammen med andre utenlandsstudenter, fra forskjellige land i Europa.

>>

>> Så jeg bodde sammen med 4-6 andre studenter.

>>

>> Men men.

>>

>> Det står i journalen at jeg har jobbet på Rimi ved siden av skole.

>>

>> Men, jeg jobbet jo mange år heltid.

>>

>> Befring sa at dette skulle være en oversikt over mine resurser, og det er det ikke sånn som det står nå.

>>

>> Og det står at jeg klarte skolen ganske bra, men jeg var alltid en av de beste i klassen.

>>

>> Det står at moren min døde pga. selvmord, men hun døde av kreft.

>>

>> Jeg synes det, at det er trukket fra 10 år på alderen min, samt at ti år arbeidserfaring, ikke er tatt med, under skole/arbeidsliv, gir et veldig rart inntrykk, som at dette er skrevet bevisst misvisende.

>>

>> Jeg hadde skjønt det hvis en av de informasjonene, hadde vært feil.

>>

>> Men hvis det er feil på både alder og skole/arbeidsliv, sånn at det gir et inntrykk av at jeg er ti år yngre, og det mangler ti år arbeidserfaring, da setter jeg spørsmålstegn ved det.

>>

>> Og det står også at jeg ikke hadde noe glede av å spise mat, det er feil, jeg har alltid vært veldig glad i god mat.

>>

>> Så disse feilene finner jeg:

>>

>> - Alderen (10 år feil).

>>

>> - Skole/arbeidsliv: Er ment å gi et bilde over mine resursser, men gir ikke et riktig bilde, siden det ikke tas med at jeg har jobbet heltid, i over 10 år. (Kun at jeg har jobbet ved siden av skolen, står det der).

>>

>> - Mors død: skyldtes kreft, ikke selvmord.

>>

>> - Det står at jeg klarte skolen 'ganske bra', men jeg var alltid en av de beste i klassen, så bra eller veldig bra, er mer riktig.

>>

>> - Og at jeg bodde alene, før jeg flytta til onkelen min, er feil, (det ser ut som om jeg alltid har bodd alene, fra journalen), men jeg har også bodd i bofelleskap, i Oslo og da jeg studerte i Sunderland, før jeg dro til onkelen min.

>>

>> - Det står også at jeg dro fra gården til onkelen min 18.7.05, men det var på bursdagen min, 25.7.05.

>>

>> - Og det står at jeg ikke hadde noe glede av å spise, det stemmer ikke, jeg har alltid vært glad i mat.

>>

>> - Det er også et brev der fra 11. juli, fra psykolog Gjetrand, med bilde av sol osv., som ikke kom fram til meg, jeg tror jeg ville huska det hvis jeg fikk et brev fra en voksen dame med data-tegning av sol i.

>>

>> Men men.

>>

>> Og det er også andre feil i journalen.

>>

>> Men det jeg også lurte på, var det som står på slutten i journalen:

>>

>> 'Det bes om å ta kontakt på nytt med SV DPS / u.t. når pasienten har kommet tilbake til Norge.'.

>>

>> Hva menes med dette?

>>

>> Altså, jeg gikk bare til psykologen for å roe ned onkelen min, som enten ikke trodde, eller lot som om han ikke trodde, at jeg hadde fått noe 'mafian', etter meg, inne i Oslo, som jeg hadde overhørt, uten at jeg har gjort noe galt.

>>

>> Men hvem er det som bes ta kontakt på nytt med SV DPS?

>>

>> Er det meg, eller noen andre?

>>

>> Jeg har jo jobbet i Storbritannia, siden 2005 nå, og onkelen min, sendte aldri klærna mine og papirene mine, etter at jeg ble forsøkt drept på gården der, 25. juli 2005.

>>

>> Så jeg har liksom måtte jobbe meg opp fra scratch her.

>>

>> Så jeg fikk ikke levert selvangivelser til Norge.

>>

>> Men jeg har betalt skatt til Storbritannia.

>>

>> Men da viser det seg, at onkelen min, har rota, og levert min selvangivelse.

>>

>> Og han har også jobbet for dere, virker det som, så han førte opp sin inntekt fra jobben sin hos dere, hos psykiatrien i Vestfold, på min selvangivelse, for 2006.

>>

>> Så han roter så mye, det er helt utrolig at han klarte det.

>>

>> For mitt navn og min gjeld og alt mulig stod jo på den selvangivelsen.

>>

>> Så jeg vil ikke at det skal være slik, at familien min, kan ta kontakt med dere, på mine vegne, eller noe, for de stoler jeg ikke på i det hele tatt.

>>

>> Så jeg lurte på hva den setningen over betydde, på vanlig norsk.

>>

>> Jeg kan sende med en kopi av den selvangivelsen, så ser dere hva jeg mener.

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>>

>> 2008/11/20 Roar Verde <roar.verde@piv.no>:

>>> Hei

>>>

>>> Jeg har sett e-posten du sendte 30.10.08. Beklager at jeg ikke har

>>> svart deg  før nå.

>>>

>>>

>>>

>>> Jeg har sett på Innkomstnotatet datert 9.5.05 skrevet av psykolog

>>> Silke Gjetrang og blir i tvil om hva feilene består i. Du skriver at

>>> psykologen  "tullet" så mye i journalen. Du understreker 3 avsnitt.

>>>

>>> 1.: du korrigerer  "bodde alene" og skriver at du studerte i England:

>>> bodde du alene der eller bodde du sammen med noen?

>>>

>>> 2.: du sirklet inn kapittelet om Skole/arbeidsliv som var veldig kort

>>> uten å kommentere om eller hva som er galt der. Du har isteden sendt

>>> en innholdsrik CV som jeg må si er imponerende!  Jeg kan se at

>>> journalopplysningene her er mangelfulle og at CVen supplerer

>>> opplysningene i journalen, men ikke at det er noe direkte galt i det hun skriver.

>>>

>>> 3.: Alderen din er jo helt galt angitt(menneskelig skrivefeil?) blir

>>> oppdaget med en gang av nye behandlere hvis du skulle ha behov for det

>>> en gang.

>>>

>>>

>>>

>>> Så lenge du ikke er pasient her, blir ikke journalen din lest av

>>> andre. Jeg og Befring kan lese i den fordi du har henvendt deg til meg

>>> som journalsystemansvarlig og Befring som leder av poliklinikken.

>>>

>>>

>>>

>>> Hvis du ønsker kan jeg gjøre et notat i journalen din og skrive om

>>> dine innvendinger. CVen skal ikke ligge i journalen din, men jeg kan

>>> kommentere og skrive mer utfyllende om din skole/arbeidserfaring.  Jeg

>>> returnerer CVen når jeg hører fra deg.

>>>

>>>

>>>

>>> Vennlig hilsen

>>>

>>>

>>>

>>> Roar Verde

>>>

>>> Overlege

>>>

>>>

>>>

>>> Roar.verde@piv.no

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>

>








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter