Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 5. juli 2010

Det med at det er Noah, som kom til Enebakk, for 10.000 år siden

Og at Noah og Odin, var samme person.

(Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

Det kan stemme med, at ikke langt fra Enebakk, så ligger Ås.

Og hvis Odin/Noah flytta dit, og bygde en gård der.

(Som vel kanskje ikke er helt usannsynlig).

Så blir det Åsgård.

Er det så usannsynlig, tenkte jeg nå?

Vi ser også at Ask og Embla, var de to første menneskene, som ble skapt til liv av to tømmerstokker, som fløt i land på en strand.

Det er hva Arken har blitt til seinere.

Det må ha vært noen tegnede bilder, som noen har feiltolka.

Ask og Embla var to mennesker, som var med på Arken, sikkert.

Men men.

Og Sleipner, må også ha vært et tegnet bilde, som noen seinere har feiltolka.

En hest med åtte bein liksom?

Nei, nei, Sleipner var de to hestene som Noah/Odin hadde med på Arken.

Og som siden kanskje ble til Islandshesten eller Dølahesten, eller noe sånt.

Kaldblodshesten.

Kanskje det var sånn?

Hvem vet.

Mer da.

Jo, Odin hadde også to ravner og to ulver.

Og det passer også med Noah.

Så nå begynner brikkene kanskje å falle litt på plass her.

Så vi får se om det er mulig å finne ut noe mer om dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Også begynner Lars Sponheim, å prate om 'Høne'.

'Hver mann sin høne'.

I Stortinget, før han slutta i rikspolitikken, og ble fylkesmann, på Vestlandet, eller noe.

Men hvem var Høne?

Høne var en av gudene, eller personene, i Norrøn mytologi:

http://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8ne_(mytologi)

Skal vi tippe at det at Sponheim trakk seg fra rikspolitikken, har noe med at jeg ikke fikk rettighetene mine, i 2005, da bl.a. Sponheim var i regjering?

Eller at det på en eller annen måte var i forbindelse med hva som har foregått, dvs. grunnen til at jeg skriver denne bloggen?

Hvem vet.

Så Norge må vel da sies å være hemmeligholdelsens hjemmborg.

Men men.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Høne ble sendt som gissel fra æsene til vanene.

Det var spesielt.

Æsene må være Noah/Odin og de.

Og vanene er kanskje trønderne?

Hvem vet.

Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Faren min ville jo også at vi skulle flytte til Hønefoss en gang, på 80-tallet.

Og en gang, (etter at jeg hadde flytta til Oslo), som jeg slang meg med på en klassetur, med Gjerdes VGS., med Stena Saga, til Danmark, våren 1990 vel.

Da var det en dame, (i 50-årene vel), med Davidstjerne, i ørepynten, som dro med seg en haug med ungdommer fra Hønefoss, med danskebåten.

De fra Hønefoss, sa det, at hu dama lot ungdommene være hos seg.

(Typen til Eva Olsen fra Svelvik.

Han likte ikke de.

Så han sa at de hadde skrudd av fossen i Hønefoss, så nå var det bare høne igjen.

Hva nå han mente med det).

Uansett om det kanskje var i forbindelse med noe annet.

Men, kanskje Dørumsgaard er etter Høne da?

Også er Unse og de, i Danmark, etter vane-gislene.

Så Heegaard-familien har tulla.

Sånn var det kanskje?

At nå er æse, (de mørkhårede),-gislene og vane, (de lyshårede),-gislene, i samme slekt.

Forbundet av Ingeborg og Erik Anker Heegaard.

Min mormor og hennes storebror.

Kan det ha vært noe sånt som har foregått.

Hvem vet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Og da jeg jobba på Rimi Langhus.

Så sa hu Sølvi der, at jeg måtte sette ut egga.

(Som en fast oppgave).

Det må ha vært noe Høne-greier, tror jeg.

Hm.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter