Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 9. mai 2012

Min Bok 3 - Kapittel 14: Sommeren 1993

Sommeren 1993, så ble bofelleskapet til Pia, Monica Lyngstad, og Siv, (Hansen vel), fra Røyken, i Christies gate, lagt ned.

Storebroren til Monica Lyngstad, kjørte oss, ned til Christell og dem, (blant annet), mener jeg.

De kjente også ei annen Christell, (som jeg aldri så), og hu hadde visst blitt sprøytenarkoman, hørte jeg at broren til Monica Lyngstad sa, mens vi satt i bilen vel.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Vi havna nede hos Christell, mener jeg, som viste seg å bo, ved Terningen Matcafe der, (hvor hu også jobba), nederst i Maridalsveien.

(Eller om det var i Møllergata).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Pia viste meg noen fotograf-fotografier av Christell, hvor hu så litt sånn 'budeie-aktig' ut vel, (husker jeg at jeg syntes).

Og Christell viste fram puppa sine, når hu kasta ut nøkla, (eller noe), husker jeg.

Christell bodde der sammen med Hege, (Lund vel, seinere Snoghøj), fra Rødgata, i Drammen, (mener jeg).

Jeg var på besøk der, tre-fire ganger vel, sommeren 1993.

En gang, så hadde Christell sagt til Pia, at Pia og jeg, kunne få låne leiligheten hennes, en helg.

Og vi kunne få se på en film som het 'De elskende på Pont Neuf', (en bro i Paris), eller noe.

Om et fransk uteligger-par.

(En film som Christell sa var bra da, da jeg spurte henne, hvorfor hun liksom 'hypet' den filmen).

Jeg dro også med Pia til en videobutikk, og leide 'Twin Peaks - Fire Walk With Me', husker jeg.

(Eller om jeg gikk aleine dit).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En annen gang jeg var der, så hadde Christell en veldig rar, (hvit), kakadue der.

(Som søstera mi Pia seinere fortalte at hadde blitt sinnsyk).

Den fuglen var visst verdt mange, mange tusen, (sa Christell).

Og Christell passa den for en sjef av henne, (eller noe), som hadde ferie vel.

Den fuglen, syntes visst, at jeg var veldig morsom, for jeg holdt den opp/ned, når den ble for innpåsliten da.

Og den begynte å hakke i beltet mitt, mens jeg satt der, husker jeg.

(Mange av Christells venner satt der og).

Og jeg trodde ikke at det var noe farlig, at den fuglen hakket på beltet mitt.

Men plutselig så så jeg det, at den kakadua, nesten hadde hakket av hele beltet mitt da.

(Og fikk litt sjokk, må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Christell hadde også ei pen venninne, som Pia sa, etter en stund, at hadde flytta tilbake til Nord-Norge, (eller noe).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Christell fortalte også, at hu hadde hatt sex med en kar, på salongbordet der, sånn at glassplata ble ødelagt.

Han sex-partneren hennes, hadde skåret seg, men han ville ikke på legevakta da.

Så det ble blod overalt i senga hennes da, fortalte hu.

'Har du hørt om seng eller', sa jeg, når jeg hørte det, at hu pleide å ha sex på stuebordet der da.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

De bodde litt oppe i etasjene, (i tredje etasje kanskje der), og de hadde hatt det morsomt, på en fest, (eller noe), og tømt et pulver-brannslukningsapparat, i trappa der.

Og like før de flyttet ut, så var jeg der, når Christell og Hege og en ung mann de kjente, også var der.

Han unge mannen spurte meg, om jeg kunne vaska trappa deres.

Noe jeg ikke syntes at var noe særlig fristende, å vaske etter min yngre stesøster, (eller hva man skal kalle henne).

Når hu hadde vært så uansvarlig og umoden, og grisa det til sånn, så fikk hu vaske selv, mente jeg.

Så det tilbudet, det sa jeg rimelig bestemt nei til, (for å si det sånn).

(Mens jeg nesten lo litt vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Pia hadde ikke noe sted å bo, når bofelleskapet hennes, i Christies gate, ble nedlagt.

Så jeg lot Pia flytte inn, på rommet mitt, på Ungbo.

For de andre folka som bodde, på Ungbo, de hadde flytta ut, når jeg var ferdig, i militæret.

Så det var bare jeg som bodde der, sommeren 1993.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fikk bare 5-6.000 i dimmepenger.

Likevel så ville Pia at jeg skulle bli med ned, på visning, i leiligheten til Christell.

For Christell og venninna skulle flytte ut derfra da.

Og jeg mente det, at dette ble som noe meningsløst, (siden nesten ikke hadde noe penger), men Pia ville at vi skulle dra ned dit likevel da.

Jeg bodde jo på Ungbo, så jeg trengte jo egentlig ikke å flytte.

Men Pia dro meg med da.

(Pia overtalte meg, ved etter en del masing, å fortelle meg, at vi behøvde ikke å leie det, selv om vi var på visningen.

Vi kunne bare dra på visningen, som noe sosialt nærmest, sånn som jeg skjønte det, på Pia da.

Så sånn var det).

På noe som ble en litt flau forestilling.

For jeg måtte jo forklare for Christell sin tidligere husvert, at Pia og jeg ikke hadde 9.000 kroner, til depositum.

Og husverten klagde på at dem hadde tømt brannslukningsapparatet, i trappa.

Jeg vet ikke hvorfor han klagde på det til meg.

For jeg var nok antagelig på Terningmoen, (eller noe), da dette skjedde.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Jeg fikk ikke helt med meg, hvor Christell skulle flytte hen, etter det her.

Christell klagde forresten på nabodama, som bodde i leiligheten under henne, (husker jeg).

Dette var ei innvandrerdame, som stønna, sånn at Christell hørte det, når hu hadde sex da, fortalte Christell, til Pia og meg, (en gang, som vi var på besøk der, sommeren 1993).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, det året, som jeg var, i Geværkompaniet.

Og det tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 3.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter