Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. mai 2013

Jeg sendte en ny e-post til Coop






Gmail - OBS Triaden








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










OBS Triaden










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Sat, May 4, 2013 at 4:11 PM





To:
Arild.Johannessen@coop.no


Cc:
info@ungehoyre.no







Hei,

jeg ser at noen søker noen rare søk om deg, på bloggen min.

Er det du som søker?

Jeg jobba på Matland/OBS Triaden, på begynnelsen av 90-tallet.

(Svein Martinsen som var en bekjent av  min stefar, tipset meg, om at det var ledig jobb.


Og Klara ansatte meg, siden jeg hadde jobba, på CC Storkjøp i Drammen, ved siden av skolen, det året jeg var russ).

Så ble Matland tatt over av Forbrukersamvirket i Lørenskog, (var det vel).


Og et års tid seinere, (var det vel), så gikk de konkurs.

Og Forbrukersamvirket i Lillestrøm tok over hypermarkedet.

Da fikk jeg en ny kontrakt, av butikksjef John Ellingsen.


Der skulle man skrive på hvilke organisasjoner, som man var medlem av.

Jeg skrev på Unge Høyre, som jeg har forklart om til dem.

For jeg hadde like før gjort noe viktig arbeid, for Unge Høyre.

(Jeg var med i en valgkamp-program-komite, sammen med Jan Tore Sanner, Bård Brende og min tidligere klassekamerat Magne Winnem.

Det var Winnem som dro meg med på en kurskveld, i Høires Hus, i Stortingsgata.

Og dette var ikke på mitt initsjativ, så det ble litt svett.

Var jeg der som Winnems kamerat eller som borger, liksom.

Så det ble med en kurs-kveld, og det var med innlagt pause, (var det vel), så dette var et kurs på flere timer, da.


Som jeg ikke fikk noe skriv om, siden Winnem dro meg med, uten å vise meg noe formet, om kurset.

Men Cathrine Huitfelt var der, husker jeg.

For jeg var ikke så motivert, siden dette ikke var på mitt initsjativ.

Jeg ble bare dratt med.

Så jeg spurte Winnem om hvem den peneste dama der var.

Ifølge min smak, ihvertfall).

Dette var valgkamp-programmet, for hele landet.


(For Unge Høyre).

Og Winnem klarte også å lure meg til å besøke han, for å feste, en dag.

Og så lå jeg over hos han, i Rimi-leiligheten hans, på St. Hanshaugen.

Og så dro han meg med på valgkamp-åpning, i Spikersuppa, dagen etter.


Noe som vel ikke var avtalt.

Besøk-grunnen til Winnem, var fest/uteliv, sånn som jeg husker det.

Men så var jeg kanskje litt fyllesyk da, og Winnem dro meg med ned til Karl Johan.

Vi gikk dit, fra St. Hanshaugen, husker jeg.

Og Sanner sa da, at programmet ble 'bra', mener jeg å huske.

Da jeg spurte han.

For han tok meg i hånda og takket meg for hjelpen, husker jeg.

Og bandet Teddybears underholdt publikum, for å markere at det var åpningsdagen, for valgkamp-kampanjen, til Høyre/Unge Høyre, husker jeg).


Så jeg syntes at jeg burde skrive 'Unge Høyre' på den nye kontrakten, som jeg fikk, av John Ellingsen.

(Dette var en deltid-kontrakt, for jeg studerte heltid, (det andre året), på NHI.


Så det var bare for noen få timer i uka.

For jeg hadde også studielån, og bodde på Ungbo, (på grunn av krøll med min halvbrors stemor Mette Holter, som også var en bekjent, av nevnte Svein Martinsen. For jeg leide av Mette Holter og min tidligere stefar, (fra da jeg bodde hos mora mi i Larvik, på 70-tallet), Arne Thomassen) da jeg begynte å jobbe, på Matland), så jeg hadde ikke så høye utgifter.


Men jeg var litt avhengig av jobben, for å delfinansiere studier, da).

Jeg mente at dette var viktig arbeid, for Unge Høyre.

(Siden det var programmet, for hele landet).


Men jeg fikk ikke betalt, for arbeidet.

Så jeg regnet med at jeg da måtte regnes som medlem.

Og siden det var viktig arbeid, (for hele landet), så tenkte jeg at jeg måtte skrive det på kontrakten.


(Og det ville også sett dumt ut, å ikke skrive noe, på alle de linjene, for organisasjoner jeg var medlem i, syntes jeg).

Nå svarer ikke Høyre/Unge Høyre, når jeg kontakter dem.

Kan du får tak i en kopi av denne kontrakten og sende meg den, sånn at jeg får bevist, at jeg prøvde å formalisere dette, at jeg jobbet, for Unge Høyre.

Jeg gjorde senere også noe web-design arbeid, for Høyre.

Da Winnem dukket opp, hos meg, etter at jeg begynte i Rimi.

I min Rimi-leilighet, på St. Hanshaugen.

Med web-sidene til Høyre, på en diskett.


I 1996 eller 1997, vel.

Men da jeg gikk på NHI, (fram til våren 1992), så var ikke internett så kjent.

Så NHI underviste ikke i web-design, da.

Så jeg var litt blank, på web-design, må jeg innrømme.


Jeg jobba jo heltid som leder i Rimi.

Så det var ikke for å lære web-design at jeg fikk meg internett, egentlig.

Winnem og mine andre bekjente, (som søstera mi), er nesten som japanere eller kynikere, eller noe.


Så jeg ville chatte på nettet med mer normale folk, da.

For min far lot meg bo alene, på 80-tallet, og da pleide jeg å chatte, på kontakttelefonen.

Og Winnem dro meg med på BI, på Schous Plass, da han studerte der, våren 1996, (var det vel).


Og viste meg datasalen til BI, hvor de hadde internett, og systemansvarlig hadde linket til masse web-chat-sider, fra starsiden, til BI-elevene, da.

Så jeg skulle gjerne hatt en kopi av den nevnte kontrakten min, hos Forbrukersamvirket Lillestrøm.


Sender med kopi fra tracking-cookie-programmet, på bloggen min, hvor jeg så at noen søkte om deg, på bloggen min.

Sender også kopi til Unge Høyre, siden de er involvert.

Mvh.


Erik Ribsskog



statcounter hm.JPG
134K








PS.

Her er vedlegget:

statcounter hm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter