Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. mai 2013

Mer fra Facebook









Vi "Trengte" i friminuttene borte ved huset til Jorunn og Anne Keth,,,,,,+ fotsklier,hvor vi henta vann i munnen og spytta ut på skliene.....merkelig form for leker på Halsen??????
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · 5. august 2012 kl. 21:16





  • 14 personer liker dette.







  • Anita Heum Hærlig ...å nåde den som stjærte sklia fra deg .hihi...Sprang ut i friminuttet for at ingen andre skulle ta'n






  • Ingunn Green Kristoffersen Trenging var stas. Revna nok noen jakker på det.






  • Ingunn Bakke Haraldsen Super skuffa når vaktmesteren hadde salta skliene mens vi var inne i timen....






  • Tine Merete Rygh Var jo om å gjøre å trenge og komme ved siden av den gutten som du syntes var kjekkest den uka hihi






  • Ingunn Green Kristoffersen jepp






  • Ingunn Bakke Haraldsen Helt klart! Og hevde klassen.






  • Tine Merete Rygh Knepet var å få kneet bak benet til den foran og bare vippe de ut.






  • Ingunn Bakke Haraldsen Eller skuldra... Spisse skuldre var + Albuen var juks






  • Anita Heum Lurer på om det er dæffor jeg har blitt så breiskuldra haha:)






  • Ingunn Bakke Haraldsen Trengeproff;)






  • Ingunn Bakke Haraldsen Husker vi i "Cklassen" beskyttet Jørn som ofte var innerst...






  • Anita Heum Ja jeg "ville " stå innerst men det var en kamp mellom kula o g Lars erik hver gang ..du var ille du å






  • Anita Heum Hahaha






  • Ingunn Bakke Haraldsen Elsket trenging....sykt!! Husker det prikket i skuldrene og hendene var lamme....:-)))))






  • Anita Heum Ja det blei ille vondt noen ganger ..fyttirakker'n ..men det var guttane mot jentene ,sånn var det bare ..ikke fader om de skulle stå innerst







  • Erik Ribsskog Husker jeg var med på trenging, i friminuttene.

    (Selv om jeg begynte på Torstrand skole, i andre klasse).

    Det var i den delen av skolegården, som vendte mot Samvirkelaget, liksom.

    Husker det var en fontene, på den sida av skolegården og, (fra da jeg bodde, i Storgata).

    Ei Jorunn, (som var glad i Lovehearts), som muligens er den samme Jorunn som du kjenner, (hu var vel 2-3-4 år eldre enn meg, og jeg er født i 1970), og ei annen jente, tok meg med til ei jente, som bodde, i en sidegata til Storgata, i andre eller tredje etasje.

    (Ei med lyst hår).

    Og jeg gikk dit en gang seinere, og spurte om hu jenta ville bli med ut og leke.

    (Vi var vel bare fire år gamle, begge to, vel).

    Og hu jenta fant ei tyggegummi-klyse, ovenfor en matbutikk, i Storgata, som lå ovenfor skolen cirka.

    (Den matbutikken som hadde karameller til ti øre).

    Og en høy kar så på oss, mener jeg å huske, ved den matbutikken.

    Hu jenta tok med tyggisen, og vaska den, i fontena, på barneskolen.

    (Som vi ikke hadde begynt på enda).

    Og jeg fikk halve tyggisen da.

    Jeg syntes at hu var litt grisete, men jeg tygde den halve klysa likevel, for å være høflig.

    Men jeg fuglte hu ikke hele veien hjem igjen.

    HU sa hu fant veien selv.

    Selv om det kunne være farlig, for det kjørte jo mye biler, (og buss), der.

    Og jeg tenkte jeg skulle besøke henne igjen, men jeg tenkte jeg fikk prøve å drøve det litt.

    Og jeg så henne ikke igjen, for plutselig en dag, så rygget det en flyttebil inn, i oppkjørselen vår, i Storgata, (vi hadde cirka halve huset, og en Herman og foreldrene hans, bodde i den delen av huset lengst fra Storgata).

    Da jeg bodde i Mellomhagen, noen år senere, så gikk jeg i første klasse, på Østre Halsen skole.

    Og da lekte vi trenging, og også mølje, like ved den fontena, husker jeg.

    En nederlender dukka også opp i skolegården der, og jeg bytta fotballkort med han, husker jeg.

    En i en annen klasse vel.

    Og han prøvde å stjele sykkelen min, husker jeg, i Mellomhagen, en søndag, (hvis jeg skjønte det riktig).

    Jeg så ihvertfall at han stod utafor huset vårt.

    Jeg tror vi var nabo med Ingunn(?), i Storgata.

    Noe sånt.

    Hu nabo-jenta, i Storgata, sa ihvertfall det en gang til meg, da vi bodde i Mellomhagen, og jeg var i skolegården, at hu hadde sett meg naken, på Hvittensand.

    Men vi flytta jo til Storgata, da jeg var tre år gammel.

    Så husker jeg ikke, hvordan mora mi gjorde det, på den tida.

    Men mora mi lot meg og søstera mi gå rundt nakne, og sa at vi var blomsterbarn, på ei øy, utafor Halsen et sted, med blomsterkranser i håret, en St. Hansaften kanskje.

    Så mora mi var litt hippie kanskje, da.

    Det er muilg.

    Men jeg husker også at jenter eldre enn 3-4 år, pleide å bade nakne, på Hvittensand.

    Så det var vel ikke bare meg, som hu Ingunn(?), hadde sett naken der, tror jeg.

    Hvem vet.

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter