Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 38: Og enda mer fra Løvås

Det var også sånn.

At en gang, våren/sommeren 2005.

Så ba onkel Martin meg, om å bli med bort, til tjernet, (til Thor).

For å hjelpe til, med å fjerne kvister, (som muligens hadde noe med bever'n å gjøre).

Og som liksom plugget igjen, en bekk, som gikk, mellom tjernet og Farris, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens jeg stod oppå disse kvistene, og sparka litt, på dem.

(Noe Martin og/eller Thor, hadde bedt meg, om å gjøre, vel).

Så dro plutselig Thor fram ei rive, (eller noe sånt).

Og så begynte han, å fjerne kvister, som en gal, (må man vel si).

(En arbeidsoppgave, som Thor hadde gjort, flere ganger tidligere, kunne det virke som.

For han virket rimelig dreven, når han holdt på, med dette arbeidet, da.

Noe sånt).

Så jeg måtte hoppe over, på den andre siden av bekken, (eller om man skal si elven).

For å ikke bli tatt, av en strøm med vann, som plutselig kom, (fra dette tjernet), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at en gang, som Martin og jeg, var på besøk, hos Thor.

(Og satt utafor hytta hans, og 'pilsa', eller noe sånt).

Så var det sånn, at Thor sa det, (til Martin), at hvis Martin ville, så kunne godt Thor, få lånt, (til bruk, for et eller annet arbeide, på Grete og Martin sin gård), en liten gravemaskin, (som var kjørbar vel), fra en kirke, som Thor jobbet, som kirkegraver på.

(Noe sånt).

Men dette ble ikke noe av, på den tida, som jeg bodde, på Løvås, ihvertfall.

(Og det var fra påsken til 25. juli, (min bursdag), i 2005).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter