Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 44: Enda mer fra Løvås

Det var også sånn, at onkel Martin, etterhvert ble så imponert, over mine tømmerhugger-ferdigheter, (må man vel kalle det).

Så Martin ville, at jeg skulle begynne å jobbe, for Løvenskiold-Vækerø, (var det vel han sa), i nabo-skogen, til Løvås.

(For Martin, hadde sett en annonse, for en sånn jobb, i Østlands-Posten, da.

Noe sånt).

Men så sa Martin også det, at det jobba, en albaner, for dem.

Og jeg lurte jo på, det som ble sagt, på Rimi Bjørndal, (i 2003).

(Nemlig at jeg var forfulgt, av 'mafian').

Kunne være noe, med albansk mafia.

Og jeg skulle jo egentlig bare bo, på Løvås, til jeg hadde funnet ut, hva jeg skulle gjøre, fremover.

Så det med at jeg skulle begynne, å jobbe, som skogsarbeider, (eller noe sånt).

(For en større skogeier).

Det var bare, et av onkel Martin, sine luftslott da, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og når Martin sa Løvenskiold-Vækerø, (som jeg mener å huske, at han sa).

Så må han ha tulla, (mener jeg).

For jeg har jo funnet ut, (på Kartverket sitt nettsted Seeiendom.no), at det er Mille-Marie Treschow, som eier, nabo-skogen, til Løvås.

Så Martin må ha ment Treschow-Fritzøe, (eller noe sånt), tror jeg.

Og å jobbe, for Mille-Marie Treschow.

Etter at jeg nettopp, hadde slutta å jobbe, for hennes daværende ektemann Stein Erik Hagen.

Nei, det ville vel, ha blitt som noe dumt, (vil jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


Det var også sånn, at onkel Martin, dro meg med, en del ganger, ut til bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn.

(Og også, til doktor Næss, i Helgeroa).

Og da, så pleide Martin, å stoppe, på en bensinstasjon, som lå, like ved Langestrand, (mener jeg at det heter).

(Dette var den samme bensinstasjonen, (som forresten også ligger, like ved Farris), som Viking, (var det vel), hadde kjørt bilen min til.

Den gangen, som jeg besøkte bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn, (våren 2001, eller noe sånt), husker jeg.

For da var det, noe feil, på bilen, da jeg skulle kjøre tilbake igjen, til Oslo, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den bensinstasjonen, så pleide onkel Martin, å kjøpe is, (husker jeg).

Og like etter den bensinstasjonen, (på veien, til Nevlunghavn/Helgeroa).

Så pleide onkel Martin, å si til meg, at her ligger eiendommen/slottet, til Mille-Marie Treschow.

(Noe sånt).

Men den eiendommen, var ikke så lett, å se, fra veien, (syntes jeg).

Så jeg fikk bare med meg, et glimt eller to, av den eiendommen, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Jeg har egentlig ikke, vært noe særlig, i Larvik-bydelen Langestrand, (som jeg skriver om ovenfor).

Men en gang, som min far henta meg, (da jeg hadde vært på helgebesøk, hos min mor), i Larvik.

Så dreiv han liksom, og 'råna' rundt, på Langestrand, en stund da, (av en eller annen grunn).

Han tok seg liksom, en avstikker dit da, (må man vel si).

Og en annen gang, (noen år, før det her).

En gang, som faren min henta, Pia og meg, (hos vår mor), i Larvik.

Så tok han seg en avstikker liksom, til Oterøya, (ute på Østre Halsen da), husker jeg.

Og der, så gikk han litt rundt, (til han fant en slags bukt vel), med Pia og meg, på slep da, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter