Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 39: Mer om psykolog Silke

Ikke nok med at psykolog Silke (Gjetrang), som onkel Martin dro meg med tid, var fra Tyskland.

(Og da antagelig fra tidligere Øst-Tyskland, hvis jeg skulle tippe.

Siden at silke jo er et materiale, som er, fra Kina.

Og Kina er jo et kommunist-land, (som Øst-Tyskland også var).

Noe sånt).

Silke kunne også være rimelig dum, vil jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Nå sjekka jeg det, på Wikipedia nå.

Og silke, på tysk, betyr visst: 'Himmel':

https://no.wikipedia.org/wiki/Silke_%28navn%29

Så det er mulig, at dette navnet, ikke har noe, med Øst-Tyskland, å gjøre.

Men det kan jo likevel være sånn, at psykolog Silke, var fra tidligere Øst-Tyskland.

(For alt hva jeg vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Når jeg leste det nå, at Silke betyr: 'Himmel'.

Så var det jo sånn, at butikkmedarbeider Hava Özgyr, fra Rimi Bjørndal, (i 1997 og 1998), hun hadde også, et fornavn, som betydde: 'Himmel', (antagelig på kurdisk eller tyrkisk da), sa hun.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Tilbake til det, at Silke, var dum.

For Silke sa det, at det måtte være sånn, at enten Pia, Axel eller jeg, var gal.

Og det var fordi, (sa Silke), at det var en tredel sjangse, til å arve, min mors sinnsykdom.

Og da måtte altså en av oss tre barna, til min mor, være gal da, (mente Silke).

Men da tror jeg, at Silke, har misforstått.

For hvis det er en tredel sjangse, til å arve noe sånt.

Så blir det som at hver av oss ungene, til mora mi, kasta en terning.

Og hvis den terningen landet, på en eller to øyne, så arvet vi det.

Men Silke mente det, at det ble som, at en terning, ble kastet en gang.

Og hvis den landet på en eller to, så arvet Pia min mors galskap.

(Uten at jeg vet nøyaktig, hvilken diagnose/galskap, som min mor hadde).

Og hvis terningen landet, på tre eller fire, så arvet Axel min mors galskap.

Og hvis terningen landet, på fem eller seks, så arvet jeg min mors galskap.

Men jeg tror da, at Silke, må ha misforstått, hvordan dette var.

Hva hvis min mor hadde fått fire unger, for eksempel.

Hvordan hadde Silke ment, at det hadde vært da.

For en av meg, Pia og Axel, måtte være gal, mente Silke.

Siden at vår mor visstnok var gal, da.

Og da mistenker jeg, at Silke har misforstått, hvordan arv fungerer, og at hu muligens var litt dum, da.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter