Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 40: Mer fra Løvås

Det var også sånn, at da Andrea lurte på det, om jeg hadde brukt, badet/'dusjen'.

Så sa vel Martin det, (mener jeg å huske).

At Andrea hadde funnet, et 'danglebær', i sluket, til badekaret.

(Noe sånt).

Så det mente de, at var, etter meg, da.

(Noe sånt).

Og det kan godt være, for jeg pleide, å noen ganger drite, (i skogen), borte ved Enga.

(Når jeg jobbet lengre økter der.

Istedet for å gå tilbake, til gården, og forstyrre ungene til Grete, liksom).

For sånn pleide vi, (altså min mor, lillesøster og stefar), å gjøre det, (altså at vi gikk på do, i skogen).

Den første tida, som vi bodde, på den hytta, i Brunlanes, (i 1975, var det vel).

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok).

For der var det ikke toalett, (den første tiden), da.

(Før vi etterhvert, fikk en slags 'camping-do', (som vel lukta litt rart), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at når jeg sommeren 2005, jobbet lange økter, borte på Enga.

(Med å rydde småtrær, som Martin hadde hogd ned, (med motorsag).

For Martin ville det, at jeg skulle legge disse trærna, (som var for tynne, til å bruke som ved, antagelig), i hauger, da.

Noe sånt).

Så pleide noen ganger, begge hestene, (på gården), å stå og gresse, like ved der jeg jobba, da.

(Av en eller annen grunn).

Så Isa og Andrea, måtte gå bort, til ved der jeg jobba, for å hente hestene sine, (når de skulle ri på de), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg ikke bare rydda småtrær, borte ved Enga.

Det var også sånn, at det lå mange større trær, (som var kvista), og tømmerstokker.

Rundt på/ved Enga, (og også andre steder, på eiendommen).

Og når jeg hadde samla og kvista, (og vel også saget, hvis disse trærna, var spesielt lange), mange sånne trær/tømmerstokker.

Så dukka Martin opp, på Enga, en dag.

Med SUV-en og tilhenger, (var det vel kanskje).

(Hvis det ikke var en traktor og tilhenger).

Og da, så satt jeg oppå planke-lasset, (eller om det var inni bilen/traktoren), mens Martin kjørte sakte, mot gården.

(Noe sånt).

Og da, så fulgte hesten Odin, (var det vel), etter bilen/traktoren, (husker jeg), mens vi kjørte sakte, bort mot gården, da.

Så hesten, skulle liksom følge med, (på hva som skjedde), eller noe i den duren da, (virka det som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg en gang, spurte onkel Martin.

Om man måtte ha noe slags kurs, eller noe, for å bruke motorsag.

(For Martin satt meg ikke, til å bruke den, (av en eller annen grunn), da.

Og han ga meg heller ikke noe opplæring, i å bruke, motorsag).

Og det syntes visst Martin, at var et dumt spørsmål, da.

(Noe sånt).

Men det var også sånn, at onkel Martin, ikke bare, lot meg låne bilen, (hvis jeg skulle et ærend), for eksempel.

Martin skulle alltid kjøre meg, da.

Og han sa heller aldri det, (sånn som jeg husker det), at jeg bare kunne låne bilen, hvis det var noe.

Så det var litt rart, må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Det fantes forresten, to motorsager, på gården, (sånn som jeg husker det).

Og de pleide, å ligge, her og der, (på eiendommen), da.

For Martin sendte meg, en gang, for å hente en motorsag.

(På den andre sida, av bekken, vel).

Da han ikke kunne finne, den første motorsaga, liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter