Klage/Fwd: Velkommen som ny kunde!
Erik Ribsskog
Til: Trond Aanensen
Kopi: juridisk
Hei,
jeg har ikke bedt dere om å slette noe.
Jeg har bedt dere om å rydde opp.
Hvis dere tror at det betyr, å kåle mest mulig.
Så synes jeg at det høres rart ut.
Som jeg skrev i den forrige mailen, så ønsker jeg, at dette sendes, til en leder.
Da må jeg si at dere er fulle av nykker, når dere ikke gjør det.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 15. jun. 2020 kl. 14:46 skrev Trond Aanensen
Hei Erik.
Jeg har fått oversendt denne saken.
Det er kjedelig å høre at du har vært utsatt for ID tyveri.
Etter at du ba om det, er din konto hos oss blitt slettet og det finnes ingen spor etter ditt navn eller email i våre system lenger.
Det vil uansett ikke være mulig for noen å misbruke ditt navn hos oss ved bare å oppgi navn, adresse og email.
Er det noe annet jeg kan hjelpe deg med?
Med vennlig hilsen
Trond
Telefon: 38 17 83 13
gamezone-white
Fra: Erik Ribsskog
Sendt: 15. juni 2020 14:06
Til: Gamezone Kundeservice
Kopi: juridisk
Emne: Re: Klage/Fwd: Velkommen som ny kunde!
Hei,
dette er del av et stor mail/post-terror-angrep mot meg.
Og andre nettbutikker klarer ihvertfall å opplyse meg, hvilken ip-adresse, som er brukt, i dette angrepet.
Så det kjøper jeg ikke dessverre, at det ikke skal være mulig.
Her må jeg be om at dette sendes til en leder.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Dere kan jo også ha det sånn, at man må bekrefte sin e-post-adresse, før man får opprette en konto hos dere.
Så dette er lamme unnskyldninger, som dere kommer med, må jeg si.
Skjerpings!
man. 1. jun. 2020 kl. 18:22 skrev Gamezone Kundeservice
Hei Erik,
Det er nok dessverre ikke mulig å finne ut nøyaktig hva som har skjedd her – det er svært sjeldent at en falsk konto er knyttet opp til korrekt navn og e-post i kombinasjon. Dersom du selv ikke har registrert en konto hos oss kan det enten være noen som har fått tak i ditt navn/e-post fra en annen side, eller som har liknende navn men har skrevet feil e-post – begge deler har vi vært borti tidligere.
Ingen nettbutikker kan forhindre at en annen person oppretter en konto på et annet navn/e-post, men vi har selvsagt strenge sikkerhetssystemer som sørger for at forsøk på ID-tyveri (der de for eksempel oppretter konto registrert med ditt personnummer hvis de har fått tak i det) i de fleste tilfeller fanges opp.
Med vennlig hilsen
Hauk Marki
Telefon: 38 17 83 13
gamezone-white
Fra: Erik Ribsskog
Sendt: 1. juni 2020 17:05
Til: Gamezone Kundeservice
Kopi: juridisk
Emne: Re: Klage/Fwd: Velkommen som ny kunde!
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
man. 18. mai 2020 kl. 08:05 skrev Gamezone Kundeservice
Hei Erik,
Ser at det kun er opprettet en brukerkonto hos oss i ditt navn og med din e-post.
Du har ikke vært innom Gamezone.no den 10. mai?
Det er ikke forsøkt lagt noen bestilling på konto.
Har nå slettet kontoen slik at du eventuelt må lage en ny konto hos oss om du skulle ønske å bestille noe.
Med vennlig hilsen
Hauk Marki
Telefon: 38 17 83 13
gamezone-white
Fra: Erik Ribsskog
Sendt: 16. mai 2020 04:37
Til: juridisk
Kopi: Gamezone Kundeservice
Emne: Klage/Fwd: Velkommen som ny kunde!
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra:
Date: søn. 10. mai 2020 kl. 17:52
Subject: Velkommen som ny kunde!
To:
VELKOMMEN SOM KUNDE HOS Gamezone.no
Vi har nettopp registrert deg som ny kunde på Gamezone.no, og benytter derfor anledningen til å gi deg noen viktige opplysninger.
Vi har registrert deg med brukernavn eribsskog@gmail.com, med kundenummer 465670.
Du kan endre dette ved å logge deg inn i vårt kundesenter.Kundesenteret er til for å gi deg svar på eventuelle spørsmål og gi deg oversikt over alle bestillingene dine.NB! Husk at ditt brukernavnet alltid må være din gyldige epost adresse.
Dersom du glemmer eller ønsker å endre passordet ditt, kan du få det automatisk tilsendt til "eribsskog@gmail.com" fra denne siden: Endre passord
Takk for at du handler hos oss!
Med vennlig hilsen
KUNDESERVICE - Gamezone.no