VB: Klage
Erik Ribsskog
Til: Christian Ruden
Kopi: elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, "post@inkassoklagenemnda.no"
Hei,
det høres litt rart ut, at det ikke skal være mulig, å finne ut, hvem som har bestilt dette, i mitt navn.
Hvis noen bølle-ringer, så kan man jo ringe opplysningen, og få tak i navnet.
Så det må vel være mulig for deres IT-avdeling for eksempel, å finne ut om dette, (skulle man tro).
En direktør, som har så mange folk under seg, skulle man vel tro, at burde klare, å finne ut noe sånt.
Så dette var dårlig, (må jeg si).
Skjerpings!
Og det at dere sperrer for mitt navn, vil jo ikke være noe hjelp, for andre borgere/kunder.
Det virker ikke som at dere egentlig bryr dere om dette problemet, når dere ikke har tenkt å endre deres dårlige rutiner.
(Det er for enkelt, for troll/terrorister, å bestille i andre folk sitt navn, fra dere, virker det som.
Kanskje dere burde hatt forskudds-betaling, for eksempel.
Da ville nok dette problemet har forsvunnet av seg selv.
Hvis jeg skulle tippe).
Dette må jeg klage på.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Dere er også vel dus/personlige i hilsenen, osv.
Det er vel ikke vi i Norge, så vant til.
Så når dere har med nordmenn å gjøre, (når det gjelder forretningsdrift), så kan kanskje dere svensker slutte å være så klamme, tenkte jeg.
Men det er vel å tro på julenissen.
Skjerpings!
tor. 6. aug. 2020 kl. 09:45 skrev Christian Ruden
Hej Erik
Jag är VD på Silverhuset som sköter marknadsföring och Kundeservice i Norden på uppdrag av Courlux International.
Jag har fått nedan konversation via vår Kundeservice som hjälpt dig
Att kreditera fakturan.
Vi vet inte vem som bestillt i ditt namn. Det händer inte ofta men det sker dessvärre ibland.
Vi kan se att IP adressen är från Tyskland men inte mer.
För att förhindra liknande i framtiden kan vi lägga in en spärr på ditt namn och adress i vårt register.
Då kan vi förhindra nya beställningar i ditt namn i vårt system men det gör också att du själv ej kan bestille.
Är det en lösning som kan fungera? (Kundeservice har redan gjort det)
Har du andra frågor är du velkommen att ringe mig.
Hälsningar
Christian Rudén
VD
Silverhuset Holding AB
Box 48, 182 11 Danderyd
Besöksadress: Brovägen 5, 182 76 Stocksund
Mobil: +46 70 731 50 21
E-post: christian.ruden@silverhuset.se
Från: Courlux
Skickat: den 4 augusti 2020 08:42
Till: Christian Ruden
Ämne: FW: Klage
From: Erik Ribsskog
Sent: 30 July 2020 13:22
To: Courlux
Cc: juridisk; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; Faktura RB; kundeserviceCourlux; post@inkassoklagenemnda.no
Subject: Re: Klage
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
man. 6. jul. 2020 kl. 08:38 skrev Courlux
Hei,
Vi har kreditert fakturaen, så du trenger ikke betale for den.
Med vennlig hilsen
Marcus Courlux kundeservice
From: Erik Ribsskog
Sent: 04 July 2020 05:54
To: Courlux
Cc: juridisk; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; elh@forbrukertilsynet.no
Subject: Re: Klage
Hei,
det høres rart ut, at dere ikke vet, hvem som har bestilt, i mitt navn.
Andre firmaer klarer ihvertfall å opplyse om ip-adressen til de som har bestilt.
Så dette kjøper jeg ikke helt.
Vennligst send om dette til en leder.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 30. jun. 2020 kl. 08:51 skrev Courlux
Hei,
Dette var ikke morsomt å høre.
Vi kan dessverre ikke vite hvem som har bestilt dette i ditt navn.
Vi har mottatt pakkene i retur nylig, så du skal ikke betale for det.
Vi legger en spärr her også slik at ingen kan kjøpe i ditt navn.
Med vennlig hilsen
Marcus Courlux kundeservice
From: Erik Ribsskog
Sent: 28 June 2020 22:20
To: kundeserviceCourlux
Cc: juridisk; post@inkassoklagenemnda.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; elh@forbrukertilsynet.no; Faktura RB; Courlux
Subject: Klage
Hei,
jeg har fått tre fakturaer fra dere, (sendt fra Malta), i posten, tidligere denne uken.
(Se vedlegg).
Jeg har ikke bestilt noe av dette.
Det er noen idioter/kødder, som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Så jeg vil dere skal informere meg, om hvem det er, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg lurer også på hvilke bedre rutiner, som dere skal få dere, for å hindre, at dette skjer igjen, med andre borgere.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender all 'troll-posten' i retur.
Så dette skal dere ha fått tilbake.
Skjerpings!