Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. desember 2020

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Deres faktura/purring fra 19. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 18:31

Til: "sikkerhetssporsmal@klarna.no" <sikkerhetssporsmal@klarna.no>

Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>

Hei,


nå svarer dere på en mail, som er noe med Qliro, (og ikke noe med Klarna).


Så her blander dere fælt.


Dere er like ille begge to, (både Klarna og Qliro), synes jeg.


Så det var kanskje derfor jeg sendte en kopi til dere.


Ingen av dere klarer å kommunisere skriftlig, (man må ringe på en skurrete mobil-linje, og hviske om noe, som man ikke da får noe referat om, sånn at man ikke kan dokumentere hva som har blitt sagt).


(Og dere sender meg begge rundt, som en kasteball, (dere nekter å eskalere).


For å si det sånn).


Så dette må jeg klage på.


Dere blander også sikkerhetsavdeling og kundeservice-avdeling, (hos Klarna), virker det som.


Jeg har bedt om å få svar, fra deres russiske direktør, om disse sakene.


Men det kan jeg ikke se at jeg har fått.


Så dere får sende det til vedkommende direktør.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



tir. 3. nov. 2020 kl. 14:13 skrev sikkerhetssporsmal@klarna.no <sikkerhetssporsmal@klarna.no>:

Hej!


Tack för ditt mail!


Ifall du misstänker identitetstyveri på ett köp från Klarna hänvisar vi dig att du ringer vår kundtjänst, så kommer vi självklart hjälpa dig vidare. Vi på säkerhetsavdelningen har öppet klockan 09.00-17.00 Måndag-Fredag, och telefonnumret är (+47) 21 01 89 91 till vår kundtjänst.


Ha en fortsatt fin dag!


Med vennlig hilsen


Ida

Sikkerhetsavdelingen

Klarna Bank AB (publ)

Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Reg no: 556737-0431


Kontaktinformasjon:

www.klarna.com/no/kundeservice 


On Tue, 3 Nov at 2:04 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,


dette har jeg svart på tidligere.


Jeg skjønner ikke hva vitsen skal være, med å sende mailer to ganger.


Jeg andre ting å gjøre enn å svare på samme mailer flere ganger.


Jeg har også i mellomtiden skrevet til en Mari-Kristin hos Qliro om dette.


Og det jeg skrev til din sjef og Mari-Kristin, var at jeg ønsker at dette blir sendt, til Qliro konsern.


Siden at jeg blir sendt rundt, som en kasteball, mellom CDON og Qlicro Pay, som begge er eiet, av Qliro konsern.


Så det må jeg klage på.


Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.


Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



ons. 7. okt. 2020 kl. 14:16 skrev Cathrine CDON <customerservice@cdon.com>:

##- Skriv svaret ditt over denne streken -##

Din henvendelse (921807) har blitt oppdatert.

Cathrine CDON (CDON)

7. okt. 2020, 14:16 CEST

Hei 


Jeg har sendt din henvendelse videre til min leder som sendte deg følgende mail 05/10 uten å ha fått noe svar på den


From: Milton Gunn

Sent: Monday, 5 October 2020 11:38

To: 'eribsskog@gmail.com' <eribsskog@gmail.com>

Subject: Gällande ditt pågående ärende med vår kundservice


Hej Erik,


Jag hoppas att det är OK att jag svarar dig på svenska, säg till annars så ser jag till att vi får mitt mail översatt.


Jag heter Milton och är Cathrines närmaste chef, hon har skickat ditt senaste meddelande till mig. Låt mig inledningsvis beklaga att du blivit utsatt för ett fakturabedrägeri på vår hemsida. Som du redan verkat ha fått erfara blir nätbedrägerier allt vanligare, både från bedragare och ”trolls” som du beskriver. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra säkerheten på vår hemsida och där är vår fakturapartner Qliro drivande i säkerhetsfrågan. Om du vill kan jag be Qliro ta kontakt med dig för att förklara mer om hur vi arbetar med säkerhet kring nätbedrägerier.


Till att börja med vill jag bekräfta att fakturan för den beställningen som lades har strukits nu, så den behöver du inte oroa dig för mer.


Gällande informationen får vi som företag inte dela med oss av information om en annan person till dig, särskilt när det rör sig om brott vilket det gör i detta fallet. Vi delar endast denna information med Polisen och det gör vi så fort du polisanmält händelsen och polisen hör av sig till oss. Jag förstår att det är ett frustrerande besked och jag förstår dig helt och hållet, men samtidigt är jag mån om att vi som bolag följer de regler som GDPR innebär och då måste vi tyvärr säga nej till dig i frågan om att ge ut uppgifter om personen som utsatt dig för detta. Om du polisanmält händelsen kommer polisen höra av sig till oss och sen kommer vi efter bästa förmåga hjälpa dem att få fast bedragaren/trollet.  


Det är helt normalt att ha många frågor i ett sånt här fall, så tveka inte på att höra av dig om det är något du undrar över så ska jag se till att du får ett svar så snabbt som möjligt.


Jag hoppas att du får en bra vecka trots det som hänt.


Milton Gunn  | Customer Service Coordinator


+46 70 080 79 37 | milton.gunn@cdon.com



CDON AB

www.cdon.com



Med vennlig hilsen

Cathrine

When a great deal means a great deal!

Erik Løvenbalk Ribsskog

7. okt. 2020, 13:58 CEST

Dette er en oppfølging til den forrige forespørselen din, #602794 "Andre spørsmål"


Hei,


jeg viser til Deres brev/faktura/purring fra 24. september, (se vedlegg).


Jeg gjentar at dette ikke er noe jeg har bestilt.


Det er noen jævler/troll/pøbler som bestiller masse dritt, i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.


Dette har jeg også sendt til dere, (og deres samarbeidspartner CDON), om tidligere.


Det er heller ikke riktig, at dette er snakk om, en uavhentet forsendelse, (som det står på deres faktura/purring).


Jeg sendte pakken tilbake selv, og skrev på den: 'Jeg har ikke bestilt dette. Returner til avsender'.


Så her får dere kjøpe dere briller.


Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.


Og jeg ønsker også å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen, med andre borgere/folk/kunder.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ---------

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: søn. 30. aug. 2020 kl. 23:46

Subject: Deres brev/faktura av 17. august/Fwd: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)

To: <customerservice@cdon.com>

Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>



Hei,


jeg viser til Deres brev/faktura fra 17. august.


(Se vedlegg).


Dette er ikke noe jeg har bestilt.


Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, fra firmaer med dårlige rutiner.


(Jeg sender all dritten i retur.


Så dette er noe dere skal ha fått tilbake).


Jeg ønsker at dere informerer meg, om hvem det er, som har bestilt denne dritten, i mitt navn.


Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere/folk.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ---------

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: fre. 24. apr. 2020 kl. 05:50

Subject: Klage/Fwd: Andre spørsmål (ticket id 602794)

To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

Cc: <customerservice@cdon.com>



Hei,


dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).


(Jeg har ikke kontaktet disse).


Vennligst rydd opp!


Med hilsen


Erik Ribsskog


PS.


Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).



---------- Forwarded message ---------

Fra: CDON <customerservice@cdon.com>

Date: lør. 11. apr. 2020 kl. 22:24

Subject: Andre spørsmål (ticket id 602794)

To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



Vedlegg

IMG_20201007_0001 paint.jpg

CDON AB Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö | Corp. Reg. No. 556406-1702

Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden | Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden

www.cdon.comCDON Logo

Når CDON kommuniserer med deg via e-post behandler CDON de opplysninger som du har gitt til CDON i forbindelse med din melding, f.eks. navn og e-postadresse. Tenk på å ikke oppgi flere personopplysninger enn nødvendig og at du ikke opplyser noen sensitive personopplysninger i dine e-postmeldinger. CDON behandler dine personopplysninger i henhold til de gjeldende personoplysningsforskrifter og CDON’s integritetspolicy som du kan lese her.


Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter