Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. desember 2020

Min tidligere klassekamerat Sigmund Landaas, (fra Sande videregående), har visst planer om å bygget et badeanlegg, i Svelvik

bygge badeanlegg

https://www.svelviksposten.no/tror-nye-gigantplaner-for-svelvik-vil-trekke-folk-fra-fjern-og-nar-et-ordentlig-loft/s/5-74-100785

PS.

På 70/80-tallet, (og muligens også seinere), så lå det, en søppelfylling, på Bokerøya, (en liten halvøy som stikker ut fra Grunnane, hvor Sigmund Landaas driver og bygger både det ene og det andre).

Så det er kanskje derfor, at den stranda, (Knemstranda), ikke har vært så populær, i det siste.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

På 70/80-tallet, så var det ikke så vanlig, å gå, (eller sykle), fra Berger til Svelvik.

(Sånn som jeg husker det).

Men en gang, på begynnelsen av 80-tallet.

(Mens jeg gikk på Berger skole).

Så var jeg, i hagen til min farmor Ågot, og spilte fotball, (jeg pleide vel å sparke ballen i murveggen osv., (min farmor hadde en veranda, (og kjeller), som var laget i betong/mur)).

(Jeg var på Roksvollshøgda/Sand hver dag etter skolen, (på den tida).

For å jobbe for min farfar, far og onkel sin trevarefabrikk, og spise middag hos min farmor.

Siden at min mor bodde i Larvik, nesten ti mil unna.

For å si det sånn).

Og så kom 'plutselig' min klassekamerat Rune Bingen forbi, på sykkel.

Og vi kjente begge igjen hverandre.

(For min farmors hus lå ganske nærme riksveien, (som det het da).

For å si det sånn).

Og Rune Bingen lurte på om jeg skulle bli med til søppelfyllinga, på Bokerøya.

For Rune Bingen hadde elektronikk som hobby.

Og han pleide å finne gamle komfyrer osv., på Bokerøya.

Som han rappa brytere fra, osv.

(For å si det sånn).

Og jeg var jo i den alderen, at jeg ofte kjeda meg.

Så jeg ble med på det.

(For på 80-tallet, så fantes ikke internett, blant annet.

For å si det sånn).

Rune Bingen mente at jeg kunne sitte bakpå sykkelen hans.

(Jeg fikk ikke ny sykkel, (av min far), da min Apache-sykkel, (som jeg fikk av min morfar Johannes Ribsskog våren 1978), ble stjålet.

Av en eller annen grunn).

Og det virka kanskje litt rart, (å sitte bakpå sykkelen til Rune Bingen).

Men det var vel sånn, som klassekamerater kunne gjøre, (å sitte to på en sykkel), på den tida.

(Noe sånt).

Og Rune Bingen fant mye rart, (som brytere osv.), på den søppelfyllinga.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var vel forresten sånn, at Sigmund Landaas og jeg, bare gikk i samme klasse, det andre året, på handel og kontor.

(Økonomi-linje-året).

Og da gikk Sigmund i regnskaps-delen av klassen.

Og jeg gikk i markedsførings-delen av klassen.

Klassen var vel bare delt, i tre dobbel-timer, hver uke.

Men det var sånn, at i disse dobbelt-timene, så jobba vi som hadde markedsføring, mye i 'to-spann'.

Og derfor så ble vel klassen mer eller mindre delt, i to grupper, (som kanskje ikke snakka så mye med hverandre).

(Noe sånt).

Så jeg ble ikke så godt kjent med Sigund Landaas.

Selv om vi gikk i samme klasse, et år.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Når jeg tenker på det.

Så gikk muligens Sigmund og jeg, i samme klasse, grunnkurs-året og, (på handel og kontor).

For jeg husker noe fra en klassefest, hos min klassekamerat Lene Andersen, (fra Berger skole, Svelvik ungdomsskole og Sande videregående), på Berger.

Sigmund spurte meg, om det kunne være riktig, at jeg fikk fem i snitt, (som jeg mente).

For jeg hadde fått tre 6-ere og resten 4-ere.

Og da tenkte jeg, at det ble 5 i snitt.

Men det ble vel egentlig 4,5 i snitt.

For vi hadde vel 12 karakterer da.

Og da tenkte jeg vel sånn, at tre 6-ere, dro opp de ni 4-erne, sånn at det ble 5 i sitt.

(Noe sånt).

Men da måtte det isåfall ha vært seks 6-ere og seks 4-ere.

(For at det skulle bli 5 i snitt).

Jeg hadde vel ikke egentlig forventet å få noen 6-ere, (unntatt kanskje i matte).

(Jeg hadde vel regnet med å få, en blanding, av 4-ere og 5-ere, på vitnemålet.

For å si det sånn.

Jeg hadde vel regna med å få cirka halvparten 4-ere og cirka halvparten 5-ere.

Som skoleåret etter.

Noe sånt).

Så jeg ble kanskje litt overveldet, av disse tre 6-erne, da.

(For å si det sånn).

Men uansett, så var det ikke noe viktig, om dette var tre 6-ere eller tre 5-ere.

Jeg visste sånn cirka, hvordan karakterer man måtte ha, for å komme inn, året etter.

Og det var ingen fare, for at jeg ikke skulle komme inn, (på markedsføring), selv om jeg ikke hadde fått noen 6-ere.

(For å si det sånn).

Det var ganske lavt nivå, (når det gjaldt karakterene), på Sande videregående, (må man vel si).

Og jeg pleide ofte å få best karakter, (på prøver/tentamener), av de som kringkasta karakterene sine, i timene/friminuttene.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

karakterer handel og kontor

https://johncons.angelfire.com/vitnemaal.html

PS 6.

Det var visst ti karakterer som vi hadde, (grunnkurs-året, på handel og kontor).

Så jeg fikk tre 6-ere og sju 4-ere.

Og 3 x 6 blir 18.

Og 7 x 4 blir 28.

Og 18 + 28 det blir 46.

Og 46 delt på 10.

Det blir 4.6.

Så jeg hadde 4.6 i snitt, da.

(For å si det sånn).

Men det er mulig, at man ikke skal regne med gym-karakteren.

Da blir snittet 42 delt på 9.

Og det er 4.67.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var kanskje også sånn, at jeg ble litt satt ut, av å ha fått nedsatt orden.

For det hadde jeg aldri, på ungdomsskolen, (sånn som jeg husker det).

Men vi hadde, (på starten av året), en inkompetent matte og SNL-lærer, (var det vel), fra næringslivet.

Og i timene hans, så var det, fullstendig kaos.

(Det er mulig at læreren ikke var fullstendig inkompetent.

Men han løp rundt i klasserommet, etter Gro Marit Fjellner, osv.

I noe slags 'kåt leik', (kunne det nesten virke som).

Noe sånt.

Og det var bare toppen av isfjellet.

For å si det sånn).

Og læreren klarte ikke å få elevene, til å roe seg ned.

Så det var fullstendig kaos i timene, med masse skrik og bråk.

(Fra elever som var misfornøyde, med kvaliteten, på undervisningen.

For å si det sånn).

Og dette tok jeg opp, på en walkman, (med innebygget opptaksfunksjon), som jeg hadde, (for å digge musikk).

Og så ble jeg kasta ut av timen, (fordi at jeg tok opp).

Og det syntes jeg, at var urettferdig.

Og min klassekamerat Trond Johansen, (med flere), ble også kasta ut, (fra denne timen).

(Det ble fler og fler elever, som ble kasta ut, for hver time, (med denne læreren).

Sånn som jeg husker det.

Så det var jo til slutt som en parodi, på en skole.

Må man vel si).

Så jeg satt på walkmann-en, (med høytalere med innbygget forsterker), utafor klasserommet, (det i Sandehallen).

(For å protestere mot denne utkastelsen.

Noe jeg forklarte om, til Trond Johansen, (og mer eller mindre dro han med på).

For jeg hadde aldri blitt kasta ut før, (selv om jeg hadde gått på en ungdomsskole og tre barneskoler).

Så jeg tok kanskje denne utkastelsen litt tyngre, enn de andre elevene.

For å si det sånn).

Og da ble jeg sendt til rektor, (noen dager seinere).

Og rektor klikka, fordi at jeg hadde kjøpt med en flaske cola, på vei til rektors kontor.

(Selv om det var lov å drikke cola, i timene, osv.

For å si det sånn).

Og derfor så fikk jeg nedsatt ordens-karakter.

(Jeg hadde aldri vært på rektors kontor før heller.

Unntatt en gang på Berger skole, (i tredje klasse).

Da jeg fikk premie, (av rektor Borgen), for å ha solgt mange lodd.

Var det vel).

Selv om klassens tillitsmann Elisabeth Johansen brukte min opptakskassett, for å seinere få denne læreren sparket.

Så vi fikk ny matte-lærer osv., (husker jeg).

(En som ligna på rådgiveren, på Gjerdes videregående.

Hvor jeg gikk russeåret.

På en utvekslings-elev-avtale, (eller noe lignende), mellom Svelvik/Nordre Vestfold og Gjerde/Drammen/Buskerud).

Og rektor gjorde helomvendig.

(Han var først med i en av timene, til denne læreren, (etter at de første klagene, hadde dukket opp).

Og da skjelte han ut klassen, etter timen.

Men etter at Elisabeth Johansen tok med min kassett, til 'de høye skole-herrer', i Tønsberg.

Så snudde rektor helt, og ba hele klassen om unnskyldning, fordi at vi hadde hatt en så inkompetent/dårlig lærer, osv.

For å si det sånn.

Men min nedsatte ordenskarakter, ble stående, selv etter denne snu-operasjonen fra rektor (Sigmund Stige).

Så det gikk kanskje i glemmeboka.

For ellers, så fikk læreren/skolen skylda, for alt rundt denne ansettelsen, (og disse klagene).

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter