Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 7. desember 2020

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Henvendelse om svar på "Forespørsel om fiber"

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 18:54

Til: Bente Engebråthen <bente.engebrathen@vifiber.no>

Kopi: torestrommen.berntsen@lyse.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, abuse@telia.com

Hei,


jeg synes dere virker litt tafatte, når dere skriver, at vanskelig å forhindre dette.


Da har dere en dårlig innstilling, (må man vel si).


Det må da gå an å finne en løsning, som er mer 'troll-sikker'.


Så det må jeg klage på.


(Det klarer andre firma.


Må man vel si).


Det er også sånn, at jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.


Og jeg ønsker å bli informert angående, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.


Jeg ønsker å få svar fra en overordnet om dette, (siden at jeg ikke er fornøyd med dette svaret).


Skjerpings!


Erik Ribsskog



tir. 3. nov. 2020 kl. 15:58 skrev Bente Engebråthen <bente.engebrathen@vifiber.no>:

Hei,


Viken Fiber har i dag mottatt kopi av din epost til juridisk@datatilsynet.no, sendt 27. oktober 2020. I eposten fremgår det at du har mottatt en tilbakemelding fra Viken Fiber på en forespørsel om fiber som du hevder å ikke ha sendt oss.


Du mener at du er utsatt for identitetstyveri og ber Datatilsynet om å rydde opp.


 


For å hjelpe Datatilsynet og de andre som sto på kopi i mailen fra deg, kan vi kan bekrefte at Viken Fiber 27. september 2020 mottok en forespørsel om fiber, registrert via vår webside, hvor ditt navn, adresse, mobilnummer og epostadresse ble meldt inn som kontaktopplysninger. Ut fra denne henvendelsen sjekket vi tilgang på fiber for forespurt adresse, og sendte et svar til oppgitt epostadresse (din) samme dag. Det er dette svaret du da har reagert på og vedlagt i din epost til Datatilsynet.


 


Vi har nå slettet interessemeldingen med dine kontaktopplysninger fra våre systemer, så du vil ikke motta ytterligere henvendelser fra oss.


 


Det er dessverre vanskelig å forhindre at noen utnytter slike uforpliktende interesseskjemaer til å lage falske meldinger, men det er heldigvis ikke vanlig at det gjøres, ei heller vanskelig å rydde opp i når det oppdages.


 


Dersom du har vært utsatt for ID-tyveri, er det anbefalt å alltid melde slikt til politiet. Det kan kanskje også være en idé å opprett en ny epostadresse for å forhindre videre misbruk av den du har nå.


 


Til orientering er kopi av originalmeldingen din til Datatilsynet limt inn nederst i denne eposten.

Alle som sto på kopi i din epost av 27. september er også satt på blindkopi i denne eposten, slik at de er informert om vår aksjon i saken.


 


 


 


Vennlig hilsen


 


Bente Engebråthen


personvernrådgiver


Viken Fiber AS


 


Kundeservice: 21 45 45 00


www.vikenfiber.no




 


 


Nedenfor følger kopi av epost fra eribsskog@gmail.com, sendt til diverse mottakere 27. okt:


 


Hei,


 


dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).


 


(Jeg har ikke kontaktet disse).


 


Vennligst rydd opp!


 


Med hilsen


 


Erik Ribsskog


 


PS.


 


Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke


virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes


jeg).


 


 


---------- Forwarded message ---------

Fra: Viken Fiber - Altibox <noreply@vikenfiber.no>

Date: tir. 29. sep. 2020 kl. 20:49

Subject: Forespørsel om fiber

To: <eribsskog@gmail.com>


 






Åpne i nettleser


 







 


Tilbakemelding på forespørsel om fiber


Vi kan dessverre ikke levere fiber og tjenester til din adresse på nåværende tidspunkt. Din forespørsel om fiber vil benyttes i videre planlegging av vår fiberutbygging.


Takk for at du meldte interesse.


Vennlig hilsen Viken Fiber


 




Eventuelle svar fra deg kan dessverre ikke mottas på denne mailadressen.



vikenfiber.no | Avregistrering











 


 


 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter