Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 25. desember 2020

Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

(Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. desember 2020 kl. 11:19

Til: kundeservice@onecall.no

Kopi: ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se

Hei,


som jeg har fortalt til dere tidligere.


Så er det sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, i sin tid.


Og der lærte vi at det skal være nok, å skrive ting, på vanlig norsk.


Og man skal ikke behøve å fylle ut masse rare skjema.


Så dette må jeg klage på.


Som sagt tidligere så ønsker jeg å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.


Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen.


Jeg ønsker også, å heller få svar, fra en overordnet om dette.


Siden at dere har sendt meg regninger osv., i mellomtiden.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



tir. 10. nov. 2020 kl. 08:10 skrev <kundeservice@onecall.no>:

Hei, og takk for din henvendelse.


Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri. Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon returneres.


Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å etterprøve våre rutiner og prosesser.


Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles ut og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.


Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til én måned.


Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse måtene:


•    Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no

•    Brev, postadresse:  Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo, merkes med «kundeklage»


Hvor lang tid tar det?

Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar skjemaet, og frem til saken er behandlet.


Kredittsperre

Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet vil du kunne finne mer informasjon om dette: https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/ Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg mobiltelefonabonnement etc.


Politianmeldelse

Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer seg med å opprette mobilabonnement.

De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse vil derfor være til nytte for deg hvis

lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å finne en eventuell gjerningsmann.


Har du behov for mer informasjon?

Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no - Her finner du relevant informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt på telefon eller chat.


 

 


Med vennlig hilsen

 


Ola

Kundekonsulent




 


 


 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Dato: Mon, 9 Nov 2020 09:50:20 +0100

Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

Kopi: kundeservice@onecall.no, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no

Emne: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------

Fra: <kundeservice@onecall.no>

Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36

Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

To: <eribsskog@gmail.com>

 


 


 


Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.


 


Ditt abonnement med nummer 92140215 aktiveres den 10.11.2020 03:50.


Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.


 


Mine Sider


Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har tilgang til Mine Sider. Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord funksjonen.


Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.


 

 


Med vennlig hilsen

Kundeservice

OneCall

www.onecall.no


  Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter