Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. februar 2022

Her ser man min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen sine adoptiv-foreldre Reidun (min farmors niese) og Kai. (Fra Svelviksposten 8. august 1996)

reidun og kai

https://www.nb.no/items/9f8e3c5684d2d02e17568e4cb339598d?page=15&searchText="kai%20andersen"~1

PS.

Her ser man Reidun 40 år tidligere:

reidun 40 år

(Samme link som overfor).

PS 2.

Jeg var jo kamerat med Øystein, (Kjetil Holshagen dro han med hjem til meg), fra cirka 1986 til cirka 1993.

(Da Øystein liksom slo opp vårt kameratskap, (han oppførte seg som om jeg hadde drept noen), foran min lillesøster Pia.

Sånn at hu ble redd for meg, og istedet begynte å henge, nede hos negra, i Oslo sentrum, (istedet for hos meg på Ungbo, i Skansen Terrasse, på Ellingsrudåsen).

For å si det sånn).

Og på den tida jeg kjente Øystein, så hendte det, at jeg slo av en prat, med Kai og/eller Reidun.

Eller, da Øystein og jeg kom tilbake fra Brighton-språkreise, sommeren 1988, (var det vel).

Så kjørte Kai meg til Bergeråsen, (fra Fornebu via Lørenskog).

Og jeg var fyllesjuk, for vår vertsfamilie Hudson, hadde arrangert fest, den siste kvelden, (i Brighton/Shoreham).

Så jeg veksla vel ikke et ord, med Kai, på hele turen.

(Sånn som jeg husker det).

Og noen uker/måneder seinere, så gikk jeg forbi sommer-huset til Kai, Reidun og Øystein.

(På Bergeråsen/Sand).

Og da stod bilen til Kai der, (selv om det var midt i uka).

Og da lurte jeg på om Øystein var med.

(Husker jeg).

Men det var han ikke.

Men det var en ung negermann der, (i sommerhuset dems), som muligens var Kai sin 'toy-boy', (eller hvordan det kan ha hengt sammen).

Og da veksla jeg jo noen ord, med Kai.

(Jeg spurte om Øystein var der, osv.

Før jeg stakk bort til min farmor, på Sand.

For å spise middag der.

Noe jeg ganske ofte pleide å gjøre, på 80-tallet.

For å si det sånn).

Og jeg veksla også noen ord, med Reidun, (som nå er død), noen år seinere.

(En gang jeg besøkte Øystein, (i Lørenskog).

Etter at jeg hadde flytta inn til Oslo, for å studere osv., høsten 1989).

Og da fortalte Reidun, (eller hu skrålte nesten), at hu likte å dra på ferie-turer, til Mellom-Europa, (det var vel Tyskland og/eller Østerrike, som hu nevnte).

(Noe sånt).

Både Kai og Reidun jobba forresten, på Tetra Pak, (på/ved Lysaker).

Og da jeg var bud, (en søndagsjobb/ekstrajobb), for Chinatown Expressen Eiksmarka, vinteren 1996.

Så kjørte jeg en HiAce, som hadde vært eiet, av Tetra Pak.

Og det var fordi at Øystein sin kamerat Glenn Hesler, prakka på meg den bilen, (som Øystein hadde fått billig, og brukt som firmabil, for sitt spilleautomat-firma Arcade Action, (og det tok bortimot en time, å tømme den bilen, for søppel, etter Glenn og Øystein, husker jeg)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her kan man se Reidun og Kai, på et gammelt Berger-bilde, (fra Svelviksposten 30. april 1998):

kai og reidun

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter