Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. februar 2022

Jeg lurer på om det var hu her, som jeg fikk låne en ex-phil bok av, studieåret 1990/91. Hm. (Fra Svelviksposten 8. februar 1996)

fikk låne ex phil bok

https://www.nb.no/items/de68b49ad1cbfed7ff780a2084d71a89?page=1&searchText="torunn%20pettersen"~1

PS.

Som det står om, i den forrige blogg-posten.

(I et skjermbilde fra Min Bok 2).

Så hang jeg sammen med 11-12 Svelvik/Sande-damer, (venninner av min søster Pia), i Vahls gate, i Oslo, studieåret 1989/90.

Dette var miljøet rundt Lill-Beathe Nilsen.

(Må man vel si).

Og der fikk jeg, av en eller annen grunn, (muligens fordi at de kjente min lillesøster Pia), lov å henge.

(Dette var liksom et slags bondeungdomslag, (for Svelvik/Sande/Berger-folk), må man vel si.

Pia Dahl og Lill-Beathe Nilsen, kryssa av på et stort Sporveien-kart, (som hang i stua dems), angående hvor Svelvik/Berger-folka de kjente bodde, inne i Oslo.

Så det var nok, å være fra Berger/Svelvik, (og bo i Oslo).

Så fikk man lov til, å feste sammen med disse kvinnfolka.

Kunne det virke som).

Og en gang jeg var innom der, (jeg pleide å kjede meg på søndager).

Så prata disse damene, om ex-phil.

Og jeg gikk på NHI, og lurte på hva ex-phil var.

Og det var sånn, at jeg tok et friår, fra NHI.

(Studieåret 1990/91).

Og så skulle jeg jobbe, (i Norsk Hageselskap og på Matland/OBS Triaden), for å tjene opp penger, til det andre året, på NHI.

Og da følte jeg meg kanskje litt dum.

(Siden at det å sitte i kassa på OBS.

Kanskje ikke hørtes så 'important' ut, liksom.

For å si det sånn).

Så jeg fant da ut, at jeg skulle ta ex-phil, (noe jeg hadde prata med 'bondeungdomslag-damene' om, studieåret før).

(Som privatist).

Og da hadde jeg muligens Torunn Pettersen sin ex-phil-bok liggende.

(For jeg hadde lurt på hva ex-phil var.

Og så fikk jeg låne en ex-phil-bok, for å kikke litt i.

Var det vel muligens.

Studieåret 1989/90).

Eller om det kan ha vært Elin Kjeldseth Jensen sin bok.

Hm.

Men jeg måtte kjøpe en ex-phil-bok til, (husker jeg).

(Det lå en bokhandel, i universitets-byggene, i Karl Johan.

For å si det sånn).

For NHI hadde løpende opptak.

(Våren 1989).

Så jeg hadde egentlig ikke noe dokumentasjon på, at jeg hadde artium, (for jeg hadde tulla litt med vitnemålet, fra Gjerdes videregående, en gang jeg kjeda meg, mens jeg venta på at min far, skulle bli ferdig på jobb, hos Norske Vannsenger, i Drammen, (hvor vitnemålet mitt visst hadde havna, selv om jeg ba min klassekamerat Andre Willassen om å sende det, til min farmor på Sand)).

(Man fikk artium/generell studiekompetanse.

Ved å gå økonomi-linja på handel og kontor, (tre år), og så ta matte som valgfag, det siste året.

Og den vanlig måten å få artium/generell studiekompetanse på, var jo å gå tre år på allmenn.

Så jeg tenkte at det var greit, å sørge for, å bli immatrikulert, på UIO.

For da hadde jeg dokumentasjon på, at jeg hadde artium.

For å si det sånn.

Så hoved-tingen for meg, var vel egentlig, å bli immatrikulert, (på UIO).

Jeg var jo NHI-student.

Så å gjøre noe med UIO og, var jo litt artig.

(Må man vel si).

Så at jeg strøyk på sjølve eksamen, (etter å ha lest litt i leiligheten til min halvbror Axel sin stemor Mette Holter, (hvor jeg leide et rom, studieåret 1990/91)).

Det tok jeg ikke så tungt.

(Må jeg si).

Hovedtingen for meg, var bare å bli immatrikulert, på UIO.

(For å si det sånn).

Og det var jo bare noe administrativt, (som det ikke dukka opp noen problemer rundt).

(Husker jeg).

Og den ex-phil-boka til Torunn, (eller om det var Elin sin bok).

Den ligger sammen med resten av mine ting, (som jeg ikke får tilbake), hos City Self-Storage.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter