Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Kundeservice Lendo
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 31. juli 2023 kl. 07:55
Til: Kundeservice Lendo <kundeservice@lendo.no>
Kopi: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>, 4114 365Direkte <soknad@365direkte.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, database@no.experian.com, ksdb.no@bisnode.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Tr <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, CustomerService@creditexpert.co.uk, post@banknorwegian.no, eian@eianadvokat.no, postmottak@sivilombudet.no
Hei,
nå svarer vel dere på en kopi-mail.
Jeg skjønner at det kan være kjedelig på jobb, hvis det er lite å gjøre.
Men å kaste bort tida til folk, på å skrive nonsense/selvfølgeligheter.
Det er vel ikke det helt store.
Så da ønsker jeg heller å få svar fra en overordnet hos dere (daglig leder) om dette.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
man. 12. des. 2022 kl. 09:28 skrev Kundeservice Lendo <kundeservice@lendo.no>:
##- Skriv svaret ditt over denne streken -##
Auguste (Lendo)
12. des. 2022, 09:28 CET
Hei Erik,
takk for din henvendelse.
Takk for tilbakemeldingen din, vi skal ta med oss dette videre. Vi beklager for at du fikk en dårlig opplevelse!
Ønsker deg en fin dag!
Mvh
Auguste
Kundekonsulent, Lendo AS
Tel. mob: 22 00 70 70
www.lendo.no
Erik Ribsskog
10. des. 2022, 19:22 CET
Hei,
det synes jeg at høres litt tungvint ut.
Så det må jeg klage på.
Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.
Jeg husker da jeg bodde i England (fra 2004 til 2014).
Da fikk jeg heller ikke kreditt/lån, for norske statsborgere stod ikke i the Electorial Register (på grunn av noe med EU/EØS).
(Noe sånt).
Og da fikk jeg Experian til å skrive noe på min kreditt-fil, om at jeg var norsk statsborger, og derfor ikke var oppført i the Electorial Register (uten at det hjalp noe særlig, dette burde kanskje norske myndigheter ha ryddet opp i).
Så dere kan kanskje skrive om, i min kreditt-fil, at jeg blir angrepet av nett-troll, og at disse bestiller masse 'dritt', i mitt navn (det er snakk om flere hundre/tusen nett-troll-bestillinger).
Sånn at dette er åpenbart, for eventuelle firmaer, som jeg for eksempel prøver å bestille vaskemaskin på avbetaling fra.
(Jeg har nå bare en sånn bråkete og tungvint camping-vaskemaskin, på grunn av dette.
Så det er ikke noe særlig.
Må jeg si).
Så dette må jeg klage på.
Vennligst send dette til en overordnet nå.
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 5. apr. 2022 kl. 08:57 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
Hei,
Du må selv ta kontakt med banken og informere om at du har slått av kredittsperren og at kredittsjekken kan gjøres på nytt.
Cecilie
Evaluation Consultant
Bisnode
A Dun & Bradstreet Company
Number: 22459340
E-mail: ksp.no@dnb.com
Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway
Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway
bisnode.com
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: mandag 4. april 2022 17:58
Til: Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>
Kopi: soknad@365direkte.no; postkasse@datatilsynet.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.no; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; post <post@finkn.no>; sfovpost@statsforvalteren.no; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568 [28241]
CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
Hei,
da har jeg fjerna kredittsperren midlertidig, (mens jeg søker om lån).
(Det er noen nett-troll som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.
Så derfor måtte jeg sette på kredittsperre i fjor.
For uansett hvor mye jeg klage til Datatilsynet.
Og til Statsforvalteren (for å få fri rettshjelp), osv.
Så gjøre ingen noe).
Kan dere da si fra til bankene som har kontaktet dere, om at dette nå er i orden?
Også eventuelle betalingsanmerkninger er på grunn av de nevnte nett-trollene, (jeg får hundrevis av tulle-mailer/bestillinger hver måned).
Så det kan dere kanskje opplyse om til bankene, (eller på min kreditt-fil).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
PS.
Det er også dumt at dere også bruker dnb som nett-sted navn.
Da kan det blandes med den norske banken dnb, som er den største i Norge, sist jeg sjekka.
Skjerpings!
man. 4. apr. 2022 kl. 12:16 skrev Dun & Bradstreet Norway Credit Oppdatering <ksp.no@dnb.com>:
Hei,
Når man trenger et nytt abonnement, søker om lån eller bestiller nytt kredittkort, velger selskapet eller banken å ta en kredittvurdering. Dersom man har en frivillig kredittsperre vil de ikke kunne hente ut kredittinformasjon.
Dette gjør man ved å logge seg inn med bankID på linken under.
https://soliditet.no/privatpersoner/auth1
Der kan du logge deg inn med MOBIL BankID eller BankID (Velg BankID dersom mobil BankID ikke fungerer)
Velg KREDITTSPERRE og SLÅ AV/PÅ
Cecilie
Evaluation Consultant
Bisnode
A Dun & Bradstreet Company
Number: 22459340
E-mail: ksp.no@dnb.com
Visiting address: Langkaia 1, 0150 Oslo, Norway
Postal address: Bisnode Norge AS, Postboks 1419 Vika, 0115 Oslo, Norway
bisnode.com
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: søndag 3. april 2022 21:36
Til: soknad@365direkte.no
Kopi: postkasse@datatilsynet.no; database@no.experian.com; ksdb.no@bisnode.no
Emne: Fwd: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568
CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
CAUTION: This email originated from outside of D&B. Please do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
Hei,
jeg får penger av Nav hver måned, (ihvertfall i teorien), men det kan man vel ikke se på selvangivelsen.
Det er noen nett-troll, (som jeg rapporterer om til Datatilsynet), som bestiller masse 'dritt', i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet.
Så jeg får kredittanmerkninger hele tiden, (for det er vanskelig å få med seg alt).
Og Nav er like ille.
Nå forlanger de at jeg skal klare meg uten penger fram til 20. april.
Og vaskemaskinen har røket.
Jeg har avtale med mine kreditorer (fra 90-tallet) om at jeg skal betale gjelden, når jeg har fått meg en ny jobb.
Men i mellomtiden så trenger jeg et lån, (som får første-prioritet), på kanskje 5.000 eller 10.000, til ny vaskemaskin og mat.
Så det er det jeg søker om.
Og om det er et kredittkort eller lån, det er ikke så nøye.
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ---------
Fra: kundeservice@365direkte.no <kundeservice@365direkte.no>
Date: søn. 3. apr. 2022 kl. 21:23
Subject: Avslått: ERIK LØVENBALK RIBSSKOG referansenr.: 17807568
To: <eribsskog@gmail.com>
Søknad om 365Privat MasterCard
Vi kan dessverre ikke innvilge din søknad om 365 Privat MasterCard.
Vi har en automatisk behandling av alle våre søknader som baserer seg på tidligere års ligningstall, eiendomsregisteret og kredittopplysninger hentet fra Bisnode Credit AS
Vi begrunner ikke avslag, men dersom du mener avslaget er feilaktig kan vi gjennomføre en manuell vurdering av din søknad. For å kunne gjøre dette trenger vi kopi av siste års selvangivelse samt siste måneds lønnslipp.
Dokumenter kan sendes per fax til 85407961 eventuelt skannes og sendes til soknad@365direkte.no.
Merk dokumentene "revurdering søknad 365Privat".
Du kan ikke svare direkte på denne e-posten.
Med vennlig hilsen
365Direkte - en enhet i Danske Bank