Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. oktober 2007

18/10/2007 15:31


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 244
Ble medlem: 01/09/2007

Så i 1979 da, så flytta jeg jo til fattern på Bergeråsen.

Og han flytta ned til Haldis et halvt år etterpå eller noe.

Og hver dag etter skolen da, så gikk jeg jo bort til bestemuttern og bestefattern, for å spise middag og sånn.

Fattern og bestefattern og onkelen min hadde jo snekkerverksted der.

Så det var nesten som jeg bodde der i det huset på Sand også, at jeg hadde to hjem nesten på en måte da.

Pluss noen ganger, men ikke så ofte, så var det vel nesten hjemme hos Haldis og dem og.

Men det er vel kanskje å overdrive litt.

Men noen sjeldne ganger i begynnelsen da jeg bodde ut på der var det vel nesten det.

Pluss at jeg dro til muttern og dem i Jegersborg gate i Larvik, og seinere Stenseth Terrasse ved Solbergelva, og så Taktvedt i Larvik igjen sånn rundt da Bobbysocks vant melodi grand prix for eksempel, da var jeg uti der.

Det blir sikkert kjedelig men poenget var at jeg var ikke bare i huset først i Hellinga og så i Leirfaret aleine da, selv om jeg var det på kveldene osv.

Bare noe jeg kom på.

Men når jeg var i huset på Sand, eller Sandbu som det også het før, etter skolen da.

Da pleide jeg å være der fra sånn kl 14 eller 15, eller når skolen slutta i et par tre timer, før jeg dro bort til Bergeråsen igjen.

Og i de første åra, fra 1979 og utover, da var jo bestefattern i huset på Sand der.

Og da pleide fattern også å komme i huset og dem prata gjerne om ting i nyheten osv. i pausene til fattern.

Og jeg fikk jo ikke lov av fattern til å leike med han Gærry, og det var ikke så mange andre på min alder som bodde borti der, så jeg hang mye inni og rundt huset der da.

En gang husker jeg bestefattern begynte å prate om Hydrogenbomba.

Det var vist ei bombe som lot husene og bygningene stå, og bare drepte menneskene.

En slags nyvinning fra atombomba.

Bestefattern var litt skeptisk til denne bomba husker jeg.

Hvordan kunne det henge sammen da, at den bare drepte menneskene, mens bygningene bare stod igjen helt uskada?

Hvordan kan det henge sammen da?

Jeg husker jeg og fattern synes vel han var litt vel vrien, som skulle være skeptisk til det dem sa på nyhetene og i avisa osv.

Men det var jo på den tida, på begynnelsen av 80-tallet, som det var sånne gravalvorlige nyhetsopplesere på TV og radio hele tida, som prata om atombomben med omtrent vettskremt stemme.

Og det var salt 2 avtalen, og dobbeltvedtaket i Nato, og var Camp David eller hva det var, og var mellomdistanse atomraketter og SS20 sovjetiske atomraketter.

Hele den pakka der.

Pluss at dem viste bilder på TV av dommedagsklokka, at dem flytta minuttvisern på dommedagsklokka så og så mange minutter fram og tilbake.

Så dommedagsklokka stod på 23.55 eller noe vel.

Untatt når det var Cuba-krise, noen år før, da var den vel på 23.59?

Men dem fikk jo stoppa ubåtene med vanlige skip, så dem kom seg ikke til land til Cuba med atomrakettene gitt.

Men samma det.

Men det gikk vel sjelden en nyhetssending på den tida, uten at det var noe om atombomba, så det var vel ikke så mange som klagde da dem begynte perestrojka og glasnost osv.

Men hva skjedde med hydrogenbomba da?

Har dem den enda?

Det var vel kanskje ikke så bra våpen som atombomba.

Fordi når man først skal sprenge en by eller hva det er, så er det vel for å ødelegge gankse mye.

Så hvis alle husa bare blir stående, og bare menneskene blir drept, så er det vel ikke halvparten så bra våpen som atombomba?

Eller for å det på en annen måte, hva var poenget med hydrogenbomba som bare drepte mennesken, når dem hadde atombomba som ødela husa også fra før?

Nå kan jo en dåre spørre mer enn ti vise kan svare, så jeg får ha den enkleste jobben jeg da.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter