Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. oktober 2007

Tittel på tema: Italiensk salat/Rekesalat/Potetsalat.
Tema-Sammendrag: Hvorfor er det ikke noen italiener i den italienske salaten?
Skrevet: 14/10/2007 19:54
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

<< 1 2 3 4 5 Forrige Neste Siste uleste
Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


16/10/2007 23:40


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg husker forresten en gang jeg gikk forbi like ved bussholdeplassene like ved Holiday Inn der og St. John senteret her i Liverpool.

Så plutselig så gikk jeg forbi en stor politibil der da.

Så var det masse vanlige unge folk i begynnelsen av 20-åra vel, mest damer vel, som bare gikk inn å satt seg i politibilen.

Helt vanlige folk, som bare gikk inn i politibilen som om det var jobben dems.

Det er rar verden vi har det tror jeg nok.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 21:47


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Var det forresten onkel Håkon som fortalte om gjøken da.

Han pleide nesten alltid å fortelle sånne rare historier utenfor noen sammenheng.

Kan det ha vært han som fortalte om gjøken som la egg i reiet til de andre fuglene, og dytta ut de andre ungene da.

Hm.

Det er ikke lett å svare på gitt.

Mulig det kan ha vært fattern da.

Men det var for det meste onkelen min som fortalte sånne rare historier utenfor sammenhengen vel.

Han lurte på hva jeg synes om de nye tørrristede peanøttene husker jeg.

Dem som kom på markedet rundt 1980 vel.

Det husker jeg han skulle vite nøyaktig hva jeg mente.

Også klagden på at jeg sa det samme som stod i reklamen i ukebladet da.

Maarud tørrristede peanøtter.

Først så er smaken litt uvant, før du blir vant til det, da synes man det er kjempegodt.

Noe sånt var det det stod i Maarud reklamen i ukebladet, såvidt jeg husker, rundt 1980.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 21:57


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg husker når jeg var sånn ca. 8 år vel.

Da broren min Axel ble født.

Da bodde jeg sammen med muttern og søstra mi i Jegersborgate i Larvik.

Så hadde jeg ikke svømmehette på skolen.

Så hver gang i svømminga, så fikk jeg klage på at jeg ikke hadde badehette.

Så jeg sa til muttern da, at jeg ikke hadde badehette.

Men vi glemte det hver gang.

Så en morgen, før skolen begynte, så minte jeg muttern på det under frokosten, eller før frokosten vel.

Jeg var ikke så b-menneske da av en eller annen grunn.

Så ga muttern meg noen penger, og ba meg gå på Albert Bøe da, for å kjøpe badehette.

Så forklarte det til vakta i døra der.

For da var klokka ca. 8.30, men dem åpna 9.

Men skolen begynte rundt 9 vel, så jeg kunne jo ikke stå der i en halvtime å vente.

Så slapp vakta i døra til Albert Bøe meg inn da.

Så spurte jeg ei dame som jobba der.

Om dem hadde svømmehetter da.

Jeg må ha vært litt trøtt alikevel tror jeg, fordi hvis jeg hadde vært våken, så jeg kanskje skjønt at muttern tok feil, for det var vel sportsbutikk man burde gå til for å kjøpe svømmehette.

Så jeg fikk ikke noe badehette eller hva det var.

Så jeg måtte forklare det til hu lærerinna da, som var ganske streng på det.

Hu likte ikke det at jeg ikke hadde sånn hette.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 21:59


Saminho
Fotballproff

Innlegg: 3744
Ble medlem: 10/03/2006

Denne tråden kunne egentlig passet under kartegorien "Psykologi og psykisk helse"...

-------------------------

Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn

17/10/2007 22:14


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg mener muttern hadde sagt til meg, før Axel ble født, at jeg (og søstra mi da), ikke måtte si fra til noen på skolen at muttern skulle ha unge.

Men jeg var litt satt ut på slutten av når muttern var gravid da.

Jeg ble litt satt ut av den kjeftinga på grunn av badehetta og andre ting vel.

Muttern var litt slitsom synes jeg.

Så plutselig spratt det ut av meg når vi hadde hu svømme-lærer dama i et annet fag som norsk eller kristendom eller hvem vet.

Dette var lenge etter at muttern hadde sagt det.

Og det er mulig hu ikke sa det og, at det bare er jeg som mener å huske at hu sa det. (At vi ikke skulle si fra på skolen at hu var gravid).

Så men jeg sa til hu dama av en eller annen grunn. Hu svømmelærerinna.

Men så sa jeg det til muttern også da, noen dager etterpå vel, at det hadde dumpa ut av meg på skolen.

Jeg var vel litt spent på at vi skulle få et nytt søsken, jeg og pia da, fordi muttern spurte alltid hva skulle ungen hete osv.

Jeg mente han skulle hete Alte, for det var en i klassen min som het det, og var klassens beste i fotball vel, dem hadde til og med egen fotballbane.

Så da trodde jeg at da kom sikkert Axel til å bli god i fotball da, hvis han het Atle han og.

Axel ble ikke så god i fotball, men jeg og Axel slo Magne og Glenn 10-0 en gang husker jeg, oppå banen der Magne og dem bodde på Bergkrystallen.

Jeg husker ikke hva gata heter igjen jeg, men jeg ble så sur for dem ikke slapp meg inn på en fest der hos han dere kameraten/kollegaen til Magne som var ambulerende. Briller, litt 'tvilsom' eller hva man kaller det noen ganger.

Så jeg klatra opp terassene der, det gikk helt fint faktisk.

Var ikke vanskelig i det hele tatt.

Da fikk dem sjokk, men jeg var i veldig god form etter militæret, jeg fikk skikkelig trent meg der, i infanteriet der ja.

Så det var vel derfor jeg og Axel slo Magne og Glenn 10-0.

Men samma det.

Jeg sa til muttern, at jeg hadde kommet til å si at hu skulle ha unge da.

Jeg var vel litt stolt osv da, og spent, for detta var uka før eller noe.

Og muttern var vel spent, så det smitta vel over på meg og Pia.

Så da skulle muttern vite hvem detta var osv.

Men samma det.

Så uka etter, når muttern skulle til sykehuset.

Vi bodde jo i Larvik, men da dukka plutselig stefaren min Arne Thormod opp, enda han bodde vel i inni Oslo eller noe et par år da, mener jeg å huske, på Ulvøya eller noe. Joda.

Men samma det.

Han kjørte muttern til sykehuset da.

Men ikke sykehuset i Larvik, som var 200-300 meter oppi veien der eller noe.

Neida, sykehuset i Tønsberg skulle dem til.

Fylkes sentralhuset eller hva det var.

Ikke noe sånne lokale sykehus her i gården nei.

Her var det hoved-sykehuset.

Men samma det.

Jeg og søstra mi, havna ute hos besteforeldrene våre i Nevlunghavn i et par dager da.

Dem skulle hente meg etter skolen dagen etter, og da kjefta bestemor Ingeborg på meg, at dem hadde stått der og venta i to timer eller noe, og jeg ikke hadde kommi dit, til den tida jeg sa.

Så hu hente jeg hadde tulla med tidspunktet for siste timen da.

Og jeg fikk den overhøvlinga.

Men jeg mente å huske at jeg hadde sagt riktig jeg da.

Men det var vel mye annet som skjedde og.

Søstra mi hadde vel ikke begynt på skolen enda hu da.

Så dette må ha vært i november 78, 10. november ble vel bruttern født tror jeg.

Så dette må ha vært 11. november 1978 det her da.

Så da venta dem oppi bakken der vel, ved telefon-sentralen eller hva det var.

På toppen av herregårdsbakken der eller hva den heter, der hvor det fjellet er, som det er hugd inn tekst på, i forbindelse med kongebesøk i Larvik.

forts.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:28


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg husker forresten muttern gikk jo for å være litt 'klin kokkos'.

Så en gang når jeg var snørris, jeg husker ikke om det var før eller etter jeg flytta til fattern.

Da ringte muttern Albert Bøe, i sjølveste person, det er faren til Anette Bøe forresten, som meg og søstra mi så på flyplassen i Basel der, (eller det er i en Fransk by på M. som ligger like ved vel).

Hu bare satt på flyplassen i treningstrikot eller noe vel.

Det var vel kanskje vanlig på 80-tallet, det var vel august 87 det her da.

Ca. en uke, 10 dager før skolen begynte.

Så da var det kanskje rundt 10/8 eller 12/8 1987 da, som jeg og søstra mi så Anette Bøe sitte der på flyplassen i Basel eller hva den franske nabobyen heter igjen.

Da hadda a nettopp vunnet masse gull for Norge osv. Så det var jo veldig bra.

Men vi sa ikke noe til a, vi bare satt der.

Vi hadde jo vært i Sveits i et par uker nesten vel, så det var vel litt uvant å møte nordmenn igjen.

Men vi var litt slemme tror jeg for vi lo litt lavt vel, og så sånn 'Er ikke det Anette Bøe da'.

Men samma det.

Bare kom på det.

Videre.

Jo, muttern ringte Albert Bøe da.

Det må vel kanskje ha vært mens jeg gikk i 2. klasse der da. Altså i skoleåren 78/79.

Eller muligens seinere, mens jeg bodde hos fattern.

Men uansett, hu ringte Albert Bøe da, også klagde hu til han, på meg.

Hvordan kunne jeg være så god matte, når hu ikke var det da.

Det sa a på telefon.

Det er mulig hu tulla med oss da.

Men for meg virka det som om hu ringte til han i hvertfall.

Hu klagde på hvorfor hu ikke var noe god i matte, når sønnen hennes var så god.

Så jeg syns det hadde klikka helt for a.

Hu skulle ringe Albert Bøe å spørre om noe sånt da.

Er det mulig.

Det er mulig dette var en gang jeg var på besøk der seinere på 70 tallet eller begynnelsen av 80-tallet da.

Jeg mener å huske at jeg rista på hue, og gikk inn i et annet rom, og så kanskje ut eller noe.

Fattern sa jo alltid at muttern var gærn så.

Så vi gikk vel rundt og hadde det litt i bakhue stort sett vel.

Så det var vel om å gjøre å prøve å ikke tenke for mye på sånne ting.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:30


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Men det jeg ikke skjønner.

Muttern hadde jo mørkt hår.

Og stefattern, faren til Axel, Arne Thormod, hadde jo mørkt hår.

Men broren min, Axel, han har jo lyst hår.

Lysere enn meg til og med, hvis jeg husker riktig.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:30


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Her er det noe X-files, som folk sa på 90-tallet i hvertfall.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:32


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

For faren min har jo også mørkt hår.

Og muttern har jo mørkt hår.

Men tanta mi, Ellen, søstra til muttern, har vel blondt hår.

Men onkelen min Martin, som er broren til muttern, har jo mørkt hår.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:33


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Eller hadde mørkt hår blir det vel ja.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:35


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Bestemor Ingeborg, fortalte jo meg, når jeg var snørris.

Kanskje 7-8 år da.

At brune øyne gener og mørkt hår gener, er dominerende ovenfor blå øyne og blondt hår.

Og dette lærte vi jo i 1. eller 2. klasse på barneskolen også var det vel.

For jeg husker jeg hadde allerede lært om det på skolen, da hu sa det.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:36


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Men det må vel ha vært noe hint av noe slag da.

Siden hu sa dette, det var jo utenfor sammenhengen eller konteksten da.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:36


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Hu sa også, at når jeg var liten, så hadde onkel Martin, lært meg å gå, ved å binde et skjerf rundt livet på meg da.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:40


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg husker forresten da kameraten min, da i hvertfall, Magne, og kona Elin, skulle ha sin andre unge.

Da dro dem inn til Ulevåll.

Også skulle dem ha meg til å passe på huset og datra dems som vel lå å sov da, for det var om kvelden, og dem ringte meg, så jeg kjørte ut dit.

Og Magne viste meg alle kanalene på tv-en, og forklarte at det skulle være XXX film på tv-1000 var det vel.

Men Drammen sykehus, ligger jo mye nærmere Spikkestad da.

Men samme det.

Det var nabobygget til den bygningen som brant og jeg tror det var noen som strøyk med der, mener jeg å ha lest i avisa.

Sånn bare kom jeg på.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:40


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Men det var vel kanskje pga. at sønnens dem hadde noe hjerteproblemer eller noe det.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 22:42


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Det jeg tenkte på, var hva bestemor Ingeborg, sa til meg her i 2004 var det vel.

Om sommern da, like før jeg dro til Sunderland, tror jeg det var.

Hu sa at jeg krabba mye når jeg var liten, før jeg lærte å gå, men jeg krabba ikke som andre unger, jeg krabba med magen opp.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 23:14


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Og onkelen min Håkon.

Han sa flere ganger at jeg var så tjukk når jeg var liten.

Og at jeg måtte passe meg så jeg ikke ble tjukk seinere, for
folk som er tjukke når dem er små, dem har anlegg for å legge
på seg seinere og.

Så jeg måtte passe meg sa'n.

Men dette må ha vært før jeg husker noe.

jeg husker vel fra jeg var ett år eller noe vel.

Jeg husker ting fra før søstra mi ble født, og da var jeg et og et halvt.

Men jeg kan ikke huske at jeg var så tjukk når jeg var et år.

Jeg husker jeg satt i stolen på terassen eller hva det var ut mot veien på Toppen der og spiste brødskiver med leverpostei, mener jeg muttern hadde lagd.

Også husker jeg at jeg satt i sånn vaskebalje inni i stua.

Da var vel fattern der mener jeg å huske, å muttern må vel ha vært der og, for det var vel hu som ordna med balja osv.

Og flere sånn ting.

Men jeg husker ikke at jeg var så tjukk.

Men det var kanskje når jeg var 0.5 år.

Jeg husker muttern, når Pia var så gammel hu kunne gå vel.

Så jeg må ha vært 2.5 år da.

Noe sånt.

Da lå muttern med tryne ned i senga på rommet til muttern og fattern.

Og grein vel.

Så sa jeg mamma gråter, eller noe vel.

Så sa fattern 'ja mamma gråter'.

Så sa'n vel ikke noe mer.

Men muttern sa ikke noe, hu bare lå med hue ned i senga.

Så da stakk vel jeg bare ut, og ingen sa vel noe mer om dette seinere.

Så det var bare noe jeg kom på nå, når jeg skreiv om ting fra Toppen der.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 23:21


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Jeg husker fattern snekra en sånn rødmalt tresofa til meg vel.

Når jeg var sånn et eller to vel.

Med lokk da, og sånn rom under der man satt, så man kunne ha leker i da.

Det var ikke dårlig husker jeg.

Selv om det var vel ikke noe særlig jeg satt oppå der, det var jo tre, eller sponplater eller kryssfiner var det vel kanskje.

Rød-malt kryssfiner.

Ikke 100% sikker, men det er mulig lokket til sofaen, som også var der man satt, var av det.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 23:28


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Men så plutselig, når jeg var 2.5 eller 3 kanskje, så stappa plutselig muttern meg og søstra mi inn i en bil der, og kjørte til Ingeborg og Johannes, i Sætre.

Muttern hadde ikke lappen, men hu kjørte likevel.

Jeg likte jo ikke det da.

Men samma det.

Jeg ville jo ikke flytte.

Men sånn er det.

Så flytta vi til Vestmarka, like ved Nanset i Larvik der da.

I et hus inni skogen der.

Ved en bondegård.

Hvor de hadde kuer, og jeg hilste på budeia en morgen, når mu melka kuene.

Og det hu gjorde, var at hu tok av et lokk i gulvet i fjøset der, eller det virka nesten som låve for meg for jeg var vel bare tre eller noe vel.

Jeg mener vi flytta dit noen måneder før jul. så det må vel ha vært jula jeg var tre da, antagelig.

Så dytta hu møkka fra kuene nede i gulvet.

Det var litt av en sensasjon omtrent, må man nesten si.

Hu sa jeg skulle passe meg.

Så jeg fikk nok ganske store øyne.

Og hu måtte bekrefte det, når jeg spurte om det var bærsj.

Så det var vist det.

Så sånn er dem gjør det på landet, men jeg skal ikke si for sikkert om det gjør det på samme måten enda, men det er mulig.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 23:32


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 243
Ble medlem: 01/09/2007

Altså, hu skyvde møkka da, med sånne skyffel heter det kanskje.

Ikke dytta.

Og at det var jula jeg var tre.

Så har det ikke noe med juletre, det betyr tre år da selvfølgelig.

Bare for å klare opp i det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter