Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. oktober 2007

Heltidsansatt

Innlegg: 255
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: osloprins

Det vestlige samfunnene er dessverre dekatente, og derfor mangler det som skal til å bekjempe grov kriminalitet med suksess over tid. Husk at det tok profet Mohammed kun noen få år får skapte et av verdens tryggeste nasjon.


Jaja, men så har vel vesten i allefall tradisjonelt lagt vekt på verdiene fra den Greske sivilisjasjonen.

Altså demokrati da.

Og vikingene hadde jo også et slags demokrati, eller råd kalte de det vel.

Man kan vel ikke kalle det diktatur i hvertfall.

Og vesten har i tillegg til demokrati, også lagt vekt på idealene fra den franske revolusjon.

Det er frihet, likhet og brorskap.

Og likhet her, det betyr ikke at alle skal være like.

Det betyr at alle har like rettigheter.

At alle er like ovenfor staten og myndighetene.

Dette har det vel også vært tradisjon for i Norge lenge, at en mann har en stemme liksom.

At alle er like for loven, det mener jeg vikingene hadde og.

Så det er vel ikke så kult for nordmenn, hvis det kommer masse muslimer til Norge og skal lage et muhammedansk kalifat, for vi er vel mer vant til å ha det sånn som vi har pleid å ha det.

Så det er kanskje ikke så velkomment med det kalifatet.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

18/10/2007 21:27


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 255
Ble medlem: 01/09/2007

Originally posted by: Tommy1

"Undersøkelser har forøvrig vist at det ikke er uvanlig at de pakistanske gjengene indoktrinerer de mindreårige pikene til å tro at alle hvite er rasister. Å inngi pikene skyldfølelse for dette er en del av mennenes metode for å oppnå full kontroll over ofrene"


Noen ganger synes jeg det virker som hele Norge har blitt indoktrinert på samme måte og.

Altså, da tenker jeg på at man alltid får høre om hvor ille vikingene var osv.

Men når man ser hvor ille andre folkeslag har vært, f.eks. var det jo en konge som het Ivan the impaler eller noe, som satte tusenvis av fiender på påler.

Og spanjolene drepte jo indianere for fote i latin-Amerika.

Så at nordmenn eller vikinger skal ha vært noe værre enn andre, det er jeg ikke helt sikker på om har vært tilfelle egentlig.

Men i skolen så lærer man vel bare om det fæle vikingene gjorde, men man lærer vel ikke så mye om hva andre folkeslag har gjort.

Og vikingtida var jo for ca. 1000 år siden, så det er vel en god del generasjoner siden.

Jeg tror nok det har foregått minst like fæle ting fra andre folkeslag, rundt omkring i verden, i mellomtiden.

Så at Nordmenn skal skamme seg noe mer enn andre, det kan ikke jeg skjønne i hvertfall.

Det er nesten så man kan tro at det er samme fremgangsmåten som du referer til der, at det blir innplantet en skyldfølelse i folk, og at man på den måten kan manipuleres, iom. at man kan få et slags Stockholm syndrom da.

Så det kan vel noen ganger nesten virke som om noen spekulerer i dette.

Og hvordan var det i Norge i vikingetiden?

Var alle blonde da?

Jeg husker jeg begynte på 2. året på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi, i 91-92, og da satt jeg bakerst i klasserommet.

Så la jeg merke til at nesten ingen var blonde, enda det var vel over hundre studenter der.

Er det de blonde som er de egentlige norske fra vikingetiden, men hvordan folkeslag er de mørkhårede da?

Folk liker sikkert ikke at man snakker om folkeslag og sånn, men her det snakk om pakistanere og etniske briter.

Så da synes jeg man kunne ta med dette og.

For det må vel være lov å lure, om det er noen som har en agenda som er mot de blonde/norske da.

For hvis noen har en agenda mot blonde.

Hvordan skal man kunne avsløre den da, hvis det ikke er lov å snakkeslag som blonde/norske og andre folkeslag osv.

Så det må være lov synes jeg.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter