Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 19. oktober 2007

Tittel på tema: Chaplin med Hitler-bart.
Tema-Sammendrag: Chaplin og Hitler, hvem hermet etter hvem?
Skrevet: 18/10/2007 23:53
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


18/10/2007 23:53


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 256
Ble medlem: 01/09/2007



Her har vi et artig bilde hvor Chaplin har hermet etter Hitler og har på seg Hitler-bart.

Eller var det omvent?

Var det Hitler som herma etter Chaplin?

Når var det disse respektive anskaffet seg Hitler- og Chaplin-bart da?

Det er det kanskje noen som har anelse om.

Det var jo litt artig at Chaplin ikke trengte å kle seg ut så særlig for å spille Hitler da.

Han slapp vel i hvertfall litt av jobben såvidt jeg har skjønt.

Også mens vi er inne på tema Hitler.

Var det ikke hitler som sa at den germanske rasen var de andre overlegne da?

Altså de blonde og blå-øyde?

Nå vet jeg ikke hvordan øyne Hitler hadde, om de var blå eller brune.

Hvis jeg skal gjette så var de vel brune.

Men håret hans var i hvertfall mørkt.

Og Hitler sa jo at jødene skulle utryddes.

Men jeg har hørt folk si at bestemora til Hitler var jøde.

Og jeg har også lest eller hørt at om man er jøde, det arves matriarkisk, heter det vel.

Det vil si at det er mora som bestemmer.

Hvis mora di er jøde, så blir ungen jøde og.

I motsetning til etternavnet i Norge for eksempel, som har gått etter faren tradisjonelt.

(Jeg har også lest at grunnen til dette med det matriarkiske system, er at det er enklere å vite hvem som er mora, enn hvem som er faren.

Så det er for å gjøre det enklere sånn sett, iom. at det noen ganger vel kan være tvil om farskap osv. vel)

Men uansett.

Alikevel så sier Hitler at jødene skal utryddes.

Men i teorien, hvis det var mormora hans f.eks. som var jøde, så ville'n jo vært jøde selv da.

Uten at jeg kjenner til det i detalj.

Men han kom vel antagelig fra jødisk slekt i allefall.

Tyskerne, eller i alle Preuserne, eller hvordan det skrives, var jo kjent for å ha veldig dyktige generaler.

På tross av dette, så trosset Hitler generalene sine angående felttoget i Sovjet.

Det mener jeg er ganske velkjent/alment kjent.

Han trosset generalene, og satte alle styrker inn, for å ta en liten 'filleby' eller hva man skal si, pga. navnet.

Han skulle absolutt ta Stalingrad.

Som vel var like ved eller utafor Moskva.

Han ville ikke ha Moskva, i hvertfall ikke før etter han hadde tatt Stalingrad. (Som ikke er det samme som Leningrad, men som vel må ha hatt et annet navn før, og hadde vel antagelig ikke hett Stalingrad så lenge).

Men neida, ikke noe Moskva her i gården nei.

Hitler mislikte sin gamle forbundsfelle, Stalin, så mye, at han satte alle kluter inn for å ta byen med navnet til Stalin i.

(Det kom jo som et sjokk på nesten hele verden at Stalin og Hitler skulle samarbeide om å dele Polen og slike ting i begynnelsen av krigen, men Hitler må ha forrandret mening om Stalin ganske radikalt etterhvert virker det som).

For de Preusiske generalene ville vel at man skulle satse alt på å ta Moskva, og på den måte få russerne til å miste kontroll på sentralstyring og administrasjon.

Det var sånn USA gjorde i Irak. De gikk rett til Bagdad vel.

Og da mistet Saddam helt kontrollen.

Det hadde vel muligens også de Preusiske generalene i tankene da.

Ta Moskva, så mister Stalin helt kontrollen, og så ta småbyer som Stalingrad og slikt etterpå.

I stedet satte tyskerne seg fast i Stalingrad, og etterpå tok de en rundtur ned søroer mot Armenia eller noe sånt vel, og de gikk vel ikke lenger øst mot Moskva i det hele tatt, da snudde de og dro tilbake etterhvert, selv om det ikke var så mange som overlevde.

Så det var vel ikke så lurt av Hitler å ikke høre på generalene kanskje?

Og dette med å si at den germanske rase, altså de med blondt hår og blå øyne, er overlegen de andre, når han selv hadde mørkt hår og antagelig brune øyne da.

Og samtidig si at jødene er underlegne de andre, når han samtid er av jødisk slekt selv, eller i hvertfall har delvis jødisk familiebakgrunn.

Dette er vel så snodig, at det vel nesten må kunne si å være litt komisk?

I hvertfall tragi-komisk vel?

Så man kan kanskje spørre seg hvem som var den største komikeren, og muligens vel også om hvem som egentlig hermet etter hvem?

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter