Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 4. november 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 386
Ble medlem: 01/09/2007

Ja, for å ta en ny oppsummering i denne tråden.

Så tenkte jeg, at jeg kunne jo ta med litt om Melange's populæritet opp i gjennom årene.

Her har vi f.eks. fra Åpen Post's Midtnytt, like etter årtusenskiftet vel:



link

Her er Bård Tufte Johansen, en av karakterene da, og han sier:

'Som vanlig tredje-fjerde onsdag etter våronn, så skal vi få besøk av midtnytt-kokken.

Han skal lage enkel mat, og ikke slik jåleri som neri Osli'.

Harald Eia : 'Det heter Oslo'.

(Så blir de vel enige om at det heter Oslo).

Og de blir også veldig gode venner, så advarer for stygge ord osv.

Men hva er midtnytt egentlig?

Jo, Midtnytt er jo, ifølge Wikipedia:

'Midtnytt er NRKs nyhetsprogram for Trøndelag. Programmet lages av NRK Trøndelag og sendes fra Tyholt i Trondheim. Programmet sender fra 18.40 til 19.00 mandag til fredag, og mandag til torsdag sender de også 20.55. Dette er felles for alle NRKs distriktkontorers nyhetssendinger.'.

link

Nå har jo Apen Post's midtnytt-redaksjon grått hår, men det virker vel som om det er tradisjonelle nordmenn, ofte med blondt hår, som man sketsjer om her?

Siden de ikke vil ha sånn jåleri-mat som nede i Osli, så rører de ikke alle de forskjellige flaskene med olivenolje, og annen matolje.

Ikke så utenlands tull her i gården nei, her er det 'melange' som gjelder.

Eller 'smør', som Eia kaller det.

Men selv om Amundesen, det står jo på Mills websidene, selv om Amundsen etter sine ekspedisjoner sa at alle ekspedisjons-medlemmene, trodde at de spiste meierismør, så inneholder jo ikke melange meieriprodukter da.

Men det står vel heller ikke på ingrediens-oversikten til 'melange', at den inneholder meieri-produkter?

Det var vel animalsk fett, som tradisjonelt var inneholde i Melangen?

Det virker fra tidligere tråder, på VGD mm., som om det er litt tvil, angående om det fremdeles er animalske fettsyrer i Melangen.

Eller om det er gått over til vegetabilsk fett.

Hvis man ser lenger opp i tråden, så kan man jo se at verdier som ærlighet og integritet, 'gjennomsyrer' firmaet Mills da.

Som jo ikke er noe firma, men et merkevare-navn.

Og eies av Forma (Forende Margarinfabrikker), som eies av Agra.

Og 'gjennomsyres', det er vel et negativt ladet ord(?)

Betyr dette at man viser til at 'ærligheten' og 'integriteten', også er ment å tolkes negativt da?

At Mills har negativ integritet og negativ ærlighet?

Sånn at når de skriver på Melange-pakka, at de bruker vegetabilsk fett, så er dette et utslag av firmaets egentlige verdi 'negativ ærlighet', og det betyr med andre ord at det er nok kan være noe galt, f.eks. kan det vel være, som debattdeltagere på VGD mm. sa, at man fortsatt bruker animalsk fett i Melangen.

Man har jo Soft margarin, som er en plantemargarin.

Så hvorfor skal man ha Melange som en plantemargarin også.

Det blir jo to helt like produkter, som man må reklamere for.

Det er jo ingen forskjell på plantemargarin og plantemargarin?

Det må vel være noe tull et eller annet sted, rundt dette?

Det har jo vært problemer i det siste, rundt innholdet av Pizza Grandiosa, fra
Orkla/Stabburet da.

Hvordan kjøtt er det i Pizza Grandiosa?

Jeg vet ikke om bukken på melange pakka, har bryti seg inn i Stabburet og spist noe den ikke skulle, som inneholder animalske rester og fettsyrer da.

For å prøve å fleipe litt, det er litt seint/tidlig eller hva man skal si.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter