Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 4. november 2007

cons
Heltidsansatt

Innlegg: 388
Ble medlem: 01/09/2007

For ta med et poeng til som jeg kom på.

Jødene har jo 'kosher' mat, omtrent på samme måte som muslimene har mat som er halal og haram osv., er det vel.

Så jeg søkte mer på kosher osv da, på Wikipedia:

'The original prohibition of meat/dairy mixtures is found in three verses in the Torah, which identically state, "You shall not cook a kid in its mother's milk," (Ex 23:19, 34:26, Deut 14:21).[3] These verses are the ultimate basis for not eating meat and milk together. However, this requirement is much less restrictive than Rabbinic Judaism's prohibition against all mixtures of milk and meat. Rabbinic tradition relies on the existence of an Oral Torah, which in this case maintains that all mixtures of milk and meat are intended by the verses.'.

link

Her står det jo at 'You shall not cook a kid in its mother's milk'.

Altså, du skal ikke tilbrede et barn i sitt mors melk.

Så man skal altså ikke tilbrede kua eller kveget, i produkter laget av kumelk da.

Som jarlsberg-ost da.

Det må vel være dette som er meningen da.

Ja, her fant jeg mer og:

'Milk products and meat products may not be eaten together in the same meal or cooked together. Jewish law thus mandates a set of 'fence' laws that prevent this from happening:

cooking meat and milk together is prohibited, even if the resulting dish is not eaten;
eating milk and meat together is prohibited even if they are not cooked together; and
no benefit can be attained from such activity'.

(samme link som ovenfor).

Så jøder har vel ikke lov å spise pizza med både ost og kjøtt på uansett, hvis de vil holde seg til kosher-reglene, mener jeg.

Så det tullet med det yiddishe ordet 'Goy' i den forrige posten, det kan bare glemme.

Fordi det blir jo bare tull, siden jøder har jo ikke lov å spise Grandisa uansett, siden det ikke er kosher, så da blir det vel bare tull å blande in yiddishe ord da.

Så jeg får heller se om jeg finner noe det går ann å spise, for å bli flinkere til å komme noen smartere ting å si, sånn at jeg slipper å skrive så mye tull hele tiden.

Så beklager det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter