Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. mars 2008

Krig i Norge? XXXIX. (In Norwegian).

Jeg har vel skrevet på bloggen, fra tidligere, at når jeg jobba på Matland/OBS Triaden, på Skårer i Lørenskog.

Mens jeg bodde hos faren og stemora til halvbroren min i Høybråtenveien i Oslo.

Da pleide jeg henge mye ute etter jobben osv.

Med Øystein og Glenn osv. da

Og da var det en kar som het Bengt Rune, som faren hadde en biljardhall ovenfor Triaden-senteret.

I samme bygg som Rema der da.

Og da hang vi mye der etter jobb osv.

Og Glenn og Øystein, hadde automatfirma, så dem dreiv å satt ut Street Fighter automater osv. i biljardhallen til faren til Bengt Rune da.

Og det gikk ann å si til faren til Bengt Rune, at man kjente Bengt Rune, så gikk det ann å krite burgere der, husker jeg.

Så det var jo greit, hvis det var et par dager til man fikk lønning osv.

For dem hadde gode burgere mener jeg å huske.

Så pleide å henge der om kveldene og i helgene da, og spille biljard og flipperspill og andre spilleautometer da.

Jeg synes de Street Fighter spilla var litt kjedelige.

Men flipperspill og biljard var kult.

Da spillte vi åtterball og nierball, som de kalte det.

Jeg var egentlig ikke så god i biljard.

Men vi pleide å spille black jack og poker osv i helgene.

Dem kødda med meg hele tida de her da.

Men jeg hadde ikke så mange kamerater, så jeg fant meg i det til en viss grad.

Så jeg fikk hjemmelekse å lære å stokke kortstokken på en sånn fancy måte osv.

Og det klarte man jo.

En gang vi satt på Skansen Terrasse der, en lørdagskveld, og spilte black jack osv., om penger da.

Vi spillte Trivial Pursuit noen ganger og.

Og sjakk, men det blei litt kjedelig.

Men da kom Wenche, som bodde i Skansen Terrasse fram til 93 vel.

Da kom hun inn døra midt på natta, natt til søndag, men en sånn MC-kar hun hadde dratt med fra MC-puben, nede på Alfaset eller Alnabru, eller hvor søren det var.

Han så skikkelig barka ut.

Men vi bare ignorerte han.

Vi krangla hele tida vårs i mellom, så ingen brydde seg om han MC-karen som kom inn der.

Med langt sjegg og lærvest og hele pakka.

Vi gadd vel ikke å si hei engang.

Vi skjønte at han holdt til i en annen verden.

Så han forsvant vel med hu Wenche da.

Litt seinere, det må vel ha vært i 93 eller 94 da.

Da bodde Glenn også i Skansen Terrasse.

Og da skulle Øystein ha inn Twilight Zone flipperet, i bokollektivet vårt da.

Så det stod mellom stua og kjøkkenet, som var åpen løsning da.

Men Twilight Zone flipperet, var egentlig ikke så veldig kult.

Så det stod for det meste bare der.

Det var litt barnslig å spille flipper der man bodde synes jeg.

Man måtte liksom oppføre seg voksent der, for det var konflikter hele tiden osv.

Så det flipperet passa ikke helt inn der vel.

Men hadde det vært Terminator 2 flipperet.

Da hadde jeg nok spillt en del.

For det var artig flipper å spille husker jeg.

Men det Twilight Zone flipperet, var jo helt nytt da.

Men de hadde ikke noe sted å ha det sa Øystein.

Så det måtte stå hos vårs da.

Så det var vel litt rart.

At de kjøpte et nytt Twiligt Zone flipper, til 20-30.ooo, eller hva det koster.

Også skulle de bare ha det stående i Ungbo-leiligheten i Skansen Terrasse 23, i bortimot et års tid vel.

Enda det spilte vel ikke inn noen penger der.

Det ble jo nesten aldri brukt, selv om det stod på free play.

Så det var litt rart.

Men jeg kom på den tida der nå.

Når jeg ser alle de artiklene i VG om noen som kasta en 8-er ball inn på banen på Brann Stadion, når Brann tapte mot Everton der, i forrige måned vel:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=503131

Men det var bra at han karen var dårlig til å sikte da.

Sånn at han traff et sted på banen, hvor det ikke var noen spillere, som vel David Moyes sa.

Stod det i hvertfall i en av de artiklene.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter