Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. mars 2008

Krig i Norge? XXXV. (In Norwegian).

Jeg tok lappen på en kjøreskole i Frogner, i 95 da.

Mens jeg jobba på Rimi Nylænde, og bodde på Ellingsrudåsen.

Jeg tenkte det var ordentlig firma, hvis det var i Oslo vest.

Og jeg hadde tatt kjøretimer i Drammen, i 88 og 89 også, men jeg fikk ikke rota meg til å ta ferdig lappen, før jeg flytta til Oslo.

Det var mye russefeiring, eksamener, jobbing på CC, ferie til England, søstra mi flytta opp til meg på Bergeråsen, så det var mye festing med søstra mi og de folka hu kjente, på Berger og i Drammen, plus at det var festing i Rødgata i Drammen, der hvor sønnen til Haldis, Jan bodde.

Så det var mye som skjedde det året.

Jeg dro inn Oslo for å møte Nina Monsen husker jeg, og så Roger Rabbit på Eldorado.

Men hu har har visst tatt selvmord nå.

Så det har vel vært litt av hvert som har skjedd antagelig.

Hva var det jeg skulle skrive om da.

Jo, kjøretimene.

Jeg hadde en kjørelærer som var skikkelig kul.

Han var litt eldre enn meg, eller så i hvertfall eldre ut.

Jeg har vel pleid å se yngre ut enn det jeg er.

Jeg bytta forresten kjørelærer i Drammen, for det en i klassen på Sande VGS, som sa at en som het Skjalg eller noe, på kjøreskolen på Strømsø, ved matbutikken der, det supermarkedet, i kan det være Tordenskioldsgate da.

Ja det så ut som om det var Tordenskioldsgate.

Det er samme gata som vannsengsjappa til fattern og Haldis ligger.

Jeg lurte på om det kunne være gata som brannstasjon lå i som het Tordenskioldsgate, men det så det ikke ut som på Google Maps.

På den kjøreskolen, ved supermarketed i Tordenskioldsgate da.

Så var det ei klassen som het Line Nilsen da, som sa at han var ikke så flink han Skjalg, eller hva han het, så da bytta jeg kjørelærer husker jeg.

Men det ble litt rart å bytte kjørelærer, så det rant litt ut i sanden det greiene der.

Og det samme skjedde i Oslo da.

Jeg skulle ha sånn øvelseskjøring, med en annen kjørelærer, før oppkjøringa da.

Men han var i en slags tilstand, han andre kjørelæreren.

Han var vel i noe skillsmisseprosess osv., så han var vel ikke helt nærværende.

Så jeg ble litt frika ut av han karen, så jeg kjørte litt dårligere enn jeg pleide å gjøre da.

Jeg gjorde en del dumme feil.

Så han fikk nok et dårlig inntrykk av min kjøring.

Så da hadde jeg ikke så bra råd, at jeg kunne la han andre kjørelæreren, holde meg tilbake, fra oppkjøringa.

Siden han hadde et dårlig inntrykk da.

Så da bytta jeg likegodt til han kjørelæreren.

Sånn at han ikke skulle ødelegge.

Og da gikk det greit.

Da hadde jeg noen få kjøretimer til, også kjørte jeg opp like før jul.

Og så fikk jeg leilighet i W. Thr. gt. i januar vel.

Så kjøpte jeg HiAce'n av Glenn og Øystein, som hadde kjøpt bilen av faren til Øystein.

Det var vel en firmabil fra Tetra Pak tror jeg.

Som Øystein og Glenn hadde brukt til automatfirma.

Det tok et par timer å rydde ut all søpla dems fra bilen.

Men den kosta bare 5000 da.

Det var kanskje overpris.

Men jeg hadde god råd, og jeg skjønte dem trengte penger.

Jeg hadde spart opp noen penger, jeg hadde bra kontroll på økonomien da.

Og jeg tenkte, at jeg kanskje kom til å glemme det med kjøringa, hvis jeg ikke fikk meg bil.

Så da tenkte jeg det ville være smart å kjøpe bil da.

Det var fordi jeg hadde tenkt å bli butikksjef.

Og da var det jo lurt å ha lappen osv da.

Og også bare sånn generelt sett, så tenkte jeg det var greit å ha lappen.

Det var litt dyrt med bensin osv da.

Rimi assistent lønn da, lå vel på 150-160.000. kanskje.

I 1996.

Så jeg fikk meg ekstrajobb, på Chinatown-expressen Eiksmarka.

Og det var artig.

Da satt jeg på radioen, og hørte på musikk, og cruisa rundt i Bærum og Oslo Vest med kinamat.

Jeg var ikke så kjent der da, så klarte bare to leveringer i timen.

De andre klarte vel tre, eller noe.

Og jeg hadde jo nettopp fått lappen.

Men jeg jobba der bare søndager.

Men det var morsom jobb.

Selv om det blei litt mye jobbing noen ganger, og jeg kjørte feil en gang i et kryss vel, når jeg var trøtt, men ellers gikk det bra.

Det skjedde ikke så mye da egentlig.

Untatt at jeg glemte igjen en sånn dunk, for å holde maten varm, en gang.

Og jeg så noen elger i veien oppe ved galoppbanen, er det vel.

Så det var litt rart egentlig, at det ikke skjedde noe mer.

Hm.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter