Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. september 2020

Mora og lillesøstrene til Espen Melheim, (min klassekamerat fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), var også i avisa, på 70-tallet. (Fra DT/BB 5. mai 1976)


https://www.nb.no/items/7c348f2238843ed0d391989d12c47713?page=3&searchText="ruth%20furuheim"

PS.

Det hendte, (rundt midten av 80-tallet), at jeg var på besøk, hos Espen Melheim og de.

(Espen og jeg, hadde begge data/programmering som hobby.

For å si det sånn).

Og under et av mine besøk der.

Så dro Espen meg ut i stua/kjøkkenet, for å hente noe saft.

(Noe sånt).

Og da var mora og den yngste søstera Anette der.

Og Anette klikka, fordi at de ikke skulle ha pølser til middag, (var det vel).

Og Espen bare rista på huet av henne, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så hu Anette, var sur i alle år.

(Kan det virke som).

Og ikke bare på bildet overfor.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Espen hadde blant annet laget, et Frogger-spill, som han ville vise meg.

(Espen hadde ZX Spectrum-datamaskin.

Mens jeg hadde VIC 20.

På begynnelsen av 80-tallet).

Og jeg husker at frosken måtte passe seg for, (eller om den skulle hoppe oppå), 7-UP-flasker, osv.

(For frosken skulle over både en vei og en elv.

For å si det sånn).

Men om Espen faktisk hadde laget, hele dette spillet selv.

Eller om han hadde funnet koden, i et datablad.

(For databladene pleide å ha en del spill-kode, (til ymse hjemme-datamaskiner), på den tida.

For å si det sånn).

Det veit jeg ikke.

(Må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Min kamerater, (Jørn Winters og de), forklarte meg, på et tidspunkt, (på begynnelsen av 80-tallet), at faren til Espen, hadde AG3 hjemme, og var i Heimevernet.

Men det snakka jeg aldri med Espen om, (må jeg innrømme).

(Selv om jeg fikk låne en racer-sykkel, av faren til Espen en gang.

I forbindelse med en idrettsdag, på Svelvik ungdomsskole.

Og Espen og de, hadde også en klassefest, en gang, (i huset sitt i Havnehagen), mens jeg gikk, på Berger skole.

Og etter det, så pleide jeg noen ganger å ringe de, (om sommeren/høsten), for å høre, når den første skoledagen var.

For det visste aldri min fars foreldre, (borte på Sand).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter