Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. november 2020

Mer om grunnen til at jeg gikk på skole i Drammen, det siste året på videregående. (Fra DT/BB 7. februar 1991)

mer om samarbeidsavtale

https://www.nb.no/items/6327add4fe16c5ac2af1eba503b76b81?page=7&searchText="skoleplasser%20i%20buskerud"&subSite=

PS.

Jeg var sikker på, at den samarbeidsavtalen, (som jeg har kalt den tidligere på bloggen), også gjaldt, for folk, fra Sande kommune.

Det var nemlig ei i klassen min, fra Sande, (Kristin Sola), som ga meg søknadsskjemaet.

(Dette var mens jeg gikk det andre året, (økonomi-linje-året), på handel og kontor.

På Sande videregående).

Og da jeg spurte henne, om hvorfor hu ikke skulle søke selv, (siden at hu hadde henta det skjemaet, på et eller annet kontor, på Sande videregående, noen uker/måneder tidligere).

Så svarte hu, at det var fordi, at hu ikke hadde, gode nok karakterer, til å få seg, en skoleplass, i Drammen.

(Noe sånt).

Hu sa ikke, at grunnen var, at denne avtalen ikke gjaldt for Sande-folk.

(For å si det sånn).

Og min CC Storkjøp-kollega Arnt Lund, (som jeg kjøpte noen brukte skolebøker av, borte på CC Brakerøya, (i Drammen), en av de første skoledagene).

Han bodde visst i Sande.

(Ifølge mine klassekamerater på Svelvik ungdomsskole.

For Arnt sin lillebror Ronald gikk i samme klasse som meg, på ungdomsskolen.

Så at Lund-familien flytta, (fordi at faren dems gikk konkurs), det var noen ganger tema, i friminuttene, (et av årene på Svelvik ungdomsskole).

Husker jeg).

Så jeg trodde at denne avtalen var, mellom Nordre Vestfold og Drammen/Buskerud.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Grunnen til at jeg også søkte, på skoleplass, i Drammen.

Det var fordi at Sande videregående, (som lå nærmest Berger).

Der hadde de ikke datalinje.

Og et år til, med markedsføring, (med han lærer 'Case'), det ville muligens blitt litt for mye av det gode, (tenkte jeg).

(Blant annet etter en episode, hvor 'Case' ville prate med meg, utafor klasserommet.

Fordi at han mente at jeg mobba han, var det vel.

Noe sånt.

Og 'Case' tagg om at jeg måtte slutte å komme med morsomme kommentarer i timen, var det vel.

Noe sånt.

Og jeg hadde jo hatt data/programmering, som hobby, under oppveksten.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her forklares det på en annen måte:

her forklares det på en annen måte

https://johncons-mirror.blogspot.com/2020/01/na-har-jeg-funnet-ut-mer-om-den.html

PS 4.

Kristin Sola heter nå Kristin Sola Steen, (fra Drammens Tidende 29. juni 2005):

heter nå kristin sola steen

https://www.nb.no/items/0510fb912be67aaecf3f61b1997f61a0?page=5&searchText="kristin%20sola"&subSite=

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter